Gå till innehåll

NLT - Triss på löjligt farlig bräda


413x4nd3r

Recommended Posts

***** Hand History for Game 4975254154 *****

$50 NL Texas Holdem - Friday, August 18, 17:29:37 ET 2006

Table Table 108014 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: screamer360 ( $31.52 )

Seat 2: ulli98 ( $53.10 )

Seat 3: Taby53 ( $55.35 )

Seat 4: mindguy34 ( $12.87 )

Seat 5: Handlllles11 ( $43.53 )

Seat 6: No_soup_for_you ( $50 )

Handlllles11 posts small blind [$0.25].

No_soup_for_you posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to No_soup_for_you [ Th Td ]

screamer360 calls [$0.50].

ulli98 folds.

Taby53 calls [$0.50].

mindguy34 folds.

Handlllles11 calls [$0.25].

No_soup_for_you raises [$0.50].

screamer360 calls [$0.50].

Taby53 calls [$0.50].

Handlllles11 calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ Jc, Qh, 6c ]

Handlllles11 checks.

No_soup_for_you checks.

screamer360 checks.

Taby53 checks.

** Dealing Turn ** [ Tc ]

Handlllles11 checks.

No_soup_for_you bets [$2].

screamer360 raises [$4].

Taby53 calls [$4].

No_soup_for_you calls [$2].

** Dealing River ** [ 8s ]

No_soup_for_you checks.

screamer360 bets [$7].

Taby53 folds.

No_soup_for_you ???????

Hur resonerar ni här? På turnen försökte jag egentligen bara sno potten, eftersom att alla bara checka floppen.. Fick ju mothugg men synade i hopp om kåk.. nåja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigare än om du ska lägga handen eller inte på river är hur du spelar den innan.

 

Du spelar på tok för vekt. Vad vill du få ut av minhöjningen preflop? På turn bettar du halvpott får en minraise och en syn mot dig. Hur tänker du då när du bara synar?. Du ber juh om att bli utdragen då eller trodde du att nån hade stegen och vill dra in kåken på river?

 

Ett tips är att du börjar spela mer aggresivt. En höjning på 4-5 bb preflop vore på sin plats och sen en rejäl reraise på turn för att se var du står i handen. Det är i alla fall vad jag skulle gjort.

 

<edit> Missade chansen till färg på turn, men ändå för vekt spelar preflop, och ett lite större bet på turn ger bättre information

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigare än om du ska lägga handen eller inte på river är hur du spelar den innan.

 

Du spelar på tok för vekt. Vad vill du få ut av minhöjningen preflop? På turn bettar du halvpott får en minraise och en syn mot dig. Hur tänker du då när du bara synar?. Du ber juh om att bli utdragen då eller trodde du att nån hade stegen och vill dra in kåken på river?

 

Ett tips är att du börjar spela mer aggresivt. En höjning på 4-5 bb preflop vore på sin plats och sen en rejäl reraise på turn för att se var du står i handen. Det är i alla fall vad jag skulle gjort.

 

<edit> Missade chansen till färg på turn, men tror ändå på en reraise så att du får reda på vad dom har och slipper betala av en färg eller stege på river om en rag kommer.

 

Brukar inte spela pockets under Q så hårt, ville bara bygga upp potten lite.. kan vara felaktigt :) På turnen synar jag bara, eftersom att det känns som att jag ska dra ut dom (med förhoppning på kåk), snarare än att dom ska dra ut mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...