Gå till innehåll

Rags to Riches? - Inshalla!


Painman

Recommended Posts

Vad handlar dagboken om?

 

Denna dagbok kommer att följa mitt lilla "projekt", min väg från luspank till "I’m rich, bitch"...

Som alla andra dagböcker kommer jag köra med HH’s som jag tycker är intressanta och förhoppningsvis få en del komentarer så att jag kan utveckla mitt spel!

Kommer att bokföra alla mina resultat efter varje session.

 

Vad skiljer sig denna dagbok från andra?

 

Det som skiljer sig från andra är att jag inte ska bli rik från pokern utan det ska bara finansiera mitt lilla "projekt"

 

Lite mer ingående:

Har tänkt att sätta in 250:- på Svenskaspel och grinda några timmar varje dag..

Låt oss nu säga att jag går plus 58:- efter en dag, istället för att tillföra vinsten till rullen kommer jag att köpa skraplotter för dom pengarna på svenskaspel! Hamnar rullen under gränsen som är satt till 250:- kommer jag inte att köpa några lotter förrän rullen paserar 250:- igen..

Med andra ord kommer rullen enbart växa då jag klonkar på någon lott, vinsten från lotterna kommer att läggas undan i buffert så att jag har pengar om jag råkar gula 250:-

Lite mer spännande så, då jag har chansen att vinna mycket pengar varje dag! :D

 

Lyckas jag hålla rullen över 250:- kommer jag för eller senare att klonka! :roll:

 

Dagboken kommer dock till 99% att handla om poker precis som vilken annan dagbok, enda skillnaden är att jag på slutet av varje dag kommer redovisa mina skraplottsresultat, d.v.s. om jag plussar.

 

Vad ska jag spela?

 

Kommer spela NL 0.5/1 på svenskaspel.

Svenskaspel är enda sidan som får mig att tilta, vet inte varför men det har fått mig att ändra mitt spelsätt lite när jag spelar där. Mitt spel blir mycket weakare, limpar ganska mycket, höjer nästan aldrig då det inte har någon effekt! Kommer gå in med 50:- och köra en HitnRun, annars kommer jag bara att tilta bort allt.

 

Mål med dagbok:

 

Rags to Riches!

Samt att utveckla mitt spel..

 

Bankrulle:

250:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat nu i 45min, orkar fan inte mer.. känns som att mina händer gång på gång blir våldtagna utav folk som inte kan släppa sina händer.

 

blir så jävla tiltad på folk som först höjer 5x bb för att sedan betta 1:- på flopp, turn och river när potten ligger på runt 15:-, vafan ska man göra? ska man syna ner dom med A högt eller slå om? Dom gånger jag slår om går de allin och visar monster, känner mig helt jävla lost..

 

sen har jag aldrig tidigare sätt mer sjukare spel än vad jag gjort idag, ett exempel:

 

nr1 höjer med 5:-

nr2 höjer tillbax med 10:-

flopp - 3s, 9s, Jc

ingen bettar

turn - 3s, 9s, Jc, Kd

bet 3:-

river - 3s, 9s, Jc, Kd, 2s

nr1 allin med 67:-

nr2 syn

showdown - A,4 & A,10 (ingen har färg)

 

vafan? har svenskaspels spelare en spelförståelse förmåga som jag aldrig kommer förstå mig på eller vadå?

 

aja, med rätt spel kan det iaf bli en guldgruva för den som lyckas anpassa sig!

 

 

Bankrulle:

283,78:-

+38:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet :D

 

Problemet är ju att du aldrig kommer ha en vinst dag, och förr eller senare har du en förlustdag. stoppa in 25% av vinsterna i rullen? eller nått sånt i alla fall. Lycka till igen!

 

mm, förstår vad du menar men det var ungefär det jag hade tänkt mig med bufferten, men det kanske inte räcker..

att stoppa in 25% av vinsterna i rullen skulle jag kunna göra om jag spelade på högre nivå, idag gick jag +38:- och 25% av det räcker inte ens till en lott. ska tänka på hur jag ska göra för att minska risken för gulning!

 

ska iaf börja med att köpa lotter för hela vinsten, värmer upp med 3st tior :P

 

en fråga bara, finns det skraplottsstrategi :D vet inte om jag ska köpa alla samtidigt eller var för sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...