Gå till innehåll

NLT - Kåk på river, allin i ansiktet


gnurfen

Recommended Posts

NLT shorthanded 0,1/0,2 på tain

 

En hand för nån vecka sen, som jag funderar på mitt spel i.

 

Fi 1, har spelat konstigt, är lite muppig även för nivågenomsnittet, har ca 15 dollar.

Fi 2, bättre spelare, har spelat ganska tight, har 30 dollar.

Jag har 25 dollar. Spelar ganska tight, som vanligt är mna inte säker på om nån märker det.

 

Jag sitter i mittposition, och får 22

 

Brukar aldrig höja med småpar, utan bara limpa/syna rimliga höjningar.

 

Limpar, och får se floppen för 0,2.

3 personer till ser floppen

 

Flopp 2,5,6 rainbow (pott 0,90)

 

Fi 1 bettar 0,8

 

Jag tycker inte om att det finn stora stegchanser på brädan, o betsämmer mig för att raisa, så jag raisar upp till 2,5

 

Jag raise till 2,5

 

Fi 2 (som satt på BB) synar (jaha, vad kan han ha då)

Fi 1 synar. Hoppsan, undrar vad mitt set är värt nu.

 

Misstänker att minst en av spelarna har stege, men jag har outs till kåk. Frågan är ju bara om nån sitter på tvåpar/set samtidigt som den andra sitter på stege, då drar jag ju i stort sett dött.

 

Turn Q, nu finns det färgdrag ute, men det bekymrar mig mindre, tror inte nån sitter o lirar på runer-runner färg här.

 

Pott 8.4

 

Fi 1 bettar 2

 

Jag. Egentligen ett bet jag borde raisa, men jag är rätt nervös för vad fi 2 kan tänkas ha, och tycker att det känns osamrt att raisa i den usla positionen jag har. Så jag synar bara. Att fi2 har nåt är jag övertygad om, frågan är bara vad. Jag synar bara.

 

Fi 2 synar också.

 

River 5 (pott 14,4). Där satt min kåk, men frågan är om den är bäst...

 

Fi 1 bettar 5.

 

Jag? Hur bör jag resonera här. Jag är rätt bergis på att jag leder mot fi1, men jag tror inte att fi2synar en allin med en stege, och samtidigt kan han sitta på en bättre kåk än mig.

jag väljer att syna, kanske väl fegt.

 

Jag syn.

 

Fi 2, allin för 25 dollar ungefär. Jahapp...

 

Fi 1 synar (han hade väl bara 5 dollar kvar, så den var ju rätt självklar)

 

Vad gör jag? Har 15 dollar kvar, har redan skickat in 10 dollar ungefär, sitter med den lägsta kåken på en låg bräda i en ohöjd pott. Syna eller slänga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar ganska bra på alla gator, kanske att du skall raisa turn men du verkar rätt säker på att din read på Fi2 innebär att han måste ha ngt bra. På river hade jag synat mest eftersom vad jag kommer ihåg av microlimit så kan Fi trots allt sitta på vad som helst. jag antar att du blev slagen av en bättre kåk men jag hade inte släppt denna handen. Du får betala 15 för att vinna 50 vilket betyder att du bara behöver vinna en gång av fyra för att syna skall vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar snabbt.

 

Jag synade, och Fi 1 (han med 15dollar) hade floppat stegen, medan Fi2 satt på 56 o alltså fick in en högre kåk än mig.

 

Jag misstänkte starkt att Fi 2 hade en kåk, men jag är en för dålig spelare för att kunna lägga den i det läget. Satt o räknade på pottoddsen, o kom precis som alban fram till att jag behövde vinna 1 av fyra för att en syn skulle vara rätt, så därför synade jag. Trots den obehagliga känslan.

 

Nu är det ju alltid lätt att lira händerna med resultatet klart, men frågan är OM jag hade höjt rejält, säg till 10 dollar/gått allin på turn (med bara set alltså), hade jag då lyckats trycka ut tvåparet, respektive hade det varit ett smart spel? Jag har ju inte nöten, och då har jag stoppat in halva stacken mot en förmodad stege hos en av spelarna. Är det ett bättre spel i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack cOP, det var snällt sagt, men jag resonerade som såhär.

 

OM jag haft stege, och suttit sist, så hade jag höjt rejält på turn. Eftersom han inte gjorde det, så misstänker jag att han inte satt på stege. då återstår tvåpar eller set, och den enda händerna jag då leder mot efter river är 26/2Q/6Q. Av dem anser jag att 2/Q kan uteslutas, han hade aldrig synat med det på floppen. I mitt resonemang återstod då 26 eller Q6, skulle han gå allin med dem på en parad bräda, där två personer visat sig väldigt intresserade av potten. Jag hade svårt att tänka mig det, eftersom jag tyckte att han inte var ett totalt pucko. Därfr är jag också lite missnöjd med min syn, eftersom jag tycker jag borde insett att killen hade en bättre kåk. En hel del av det resonemanget körde jag under betänketiden, men klarade ändå inte av att lägga handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...