Elvis Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag använder Outlook och IMAP för mina mail. När jag tar bort ett mail blir det genomstruket och sedan måste man gå in under Edit och Purge Deleted Items för att ta bort dem permanent. Finns det inget sätt man kan slippa se de där genomstrukna mailen, eller så att de försvinner automatiskt? Jag har läst igenom hela Outlooks hjälpfiler utan framgång... Citera
cheunce Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Har samma problem och jag löste det genom att köra thunderbird istället Mailen är bort från servern men outlook har sparat dem lokalt. För går jag in på min webmail eller med thunderbird så syns de inte. Citera
bzkt Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Har du inget webbgränssnitt för din email? Där bör det finnas POP3/IMAP-inställningar där du kan ändra hur mejlen ska hanteras på servern när dem hämtas/tas bort/etc från POP3/IMAP. Citera
Elvis Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 bzkt, menar du att det är en serverinställning? Från servern är de borta, men de visas ändå som genomstrukna i Outlook. Jäkligt irriterande faktiskt. Jag funderar på att byta mailklient. Citera
bzkt Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jaha, då förstår jag. Mitt förslag då är http://www.mozilla.com/thunderbird/ Citera
frekje Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Finns två lösningar som jag ser det 1. Dra och släpp "purge deleted messages" till din rad av knappar i Outlook 2. Spela in ett macro, tryck delete och sedan purge. Spara makro, assigna en knapp eller kort-kommando till det. I Outlook express finns ett val att "auto purge", men inte i Outlook. Citera
cheunce Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 bzkt, menar du att det är en serverinställning? Från servern är de borta, men de visas ändå som genomstrukna i Outlook. Jäkligt irriterande faktiskt. Jag funderar på att byta mailklient. Jaha, då förstår jag. Mitt förslag då är http://www.mozilla.com/thunderbird/ Är mitt inlägg osynligt eller gillar ni inte mig? Har samma problem och jag löste det genom att köra thunderbird istället Mailen är bort från servern men outlook har sparat dem lokalt. För går jag in på min webmail eller med thunderbird så syns de inte. Tur att man inte är bitter Citera
Recommended Posts