Chipleader_87 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 VI är 37 spelare kvar av ca 400 startande. 27 får betalt. Jag ligger på 13:e plats med $104,580 i min stack. Blinds på $2000 - $4000 Det blir foldat till mig som sitter på knappen med K A. Jag höjer 4 ggr big blind som jag gör många ggr på knappen för att stjäla blinds på denna nivån i turneringen. Small blind lägger sig, big blind går all in med $84 050. Så, nu till min fråga. Är det rätt här att syna en mkt stor del av min stack för att bygga min stack inför finalbordet eller borde jag avvakta? Citera
jna Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag tror nog att syn är rätt. Rent oddsmässigt behöver du 40% chans att vinna handen, och det har du nog gott och väl mot fis tänkbara HD. Därmed inte sagt att jag självklart skulle tagit synen själv... I en billig turnering hade jag gjort det, men säg att man kvalat in till en storturnering (t ex EPT, WPT) och ser 27:e plats som en enorm summa pengar i förhållande till insatsen i satelliten? Då är det lätt att fega ur . EDIT: Dessutom har du 5 BB kvar om du torskar. Kan faktiskt räcka riktigt långt med lite tur. Citera
kebabarulla Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 tror du han är kapabel till att bluffa dig om han tror att du försöker stjäla? skulle troligen foldat så här sent, skulle ju kännas väldigt jobbigt att förlora 80% av stacken nu. du har bara investerat 4bb, så jag skulle folda. Citera
GG Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Den synen tar du alla dagar i veckan. Vill du inte vinna? Du leder stort mot alla Ax och har en 50/50 mot alla pp under KK och AA. Tror du han skulle ställa in rakt av med KK och AA i detta läget? De flesta vill få ut lite mer betalt av dig med de händerna och skulle nog höjt mindre än allin. Citera
GG Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Nåt sånt här kanske hans hd är. equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 45.3298 % 38.92% 06.41% { QQ-66, ATs+, AJo+ } Hand 2: 54.6702 % 48.26% 06.41% { AKo } Citera
eurythmech Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Det spelar ingen roll om han ställer med AA/KK, han ställer ändå med så många händer vi mår bra mot. Citera
GG Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Och även om han har AA och KK i sin hd så ligger du bra till ändå equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 47.9152 % 41.93% 05.99% { 66+, ATs+, AJo+ } Hand 2: 52.0848 % 46.09% 05.99% { AKo } Citera
larsdissler Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Det beror väl på vad du vill.. Är du nöjd med en typ 7-8 plats kan de väl vara rätt att folda. Vill du vinna så är nog synen rätt svar.. Personligen hade jag nog synat. Citera
Chipleader_87 Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jo, tänkte som många andra här att syn var det bästa alternativet för att jag ville ha så stor stack som möjligt på finalbordet. Tyvärr hade han pocket rockets och jag ställde ett par händer senare och åkte ut Citera
Sladdis Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Varför riskera hela stacken i en förmodad coinflip pre? Kalla mig tight men varför ska alltid folk överspela AK? Om vi lägger oss i det läget har vi mer än 90000 kvar och BB ligger på 4000. Vilka händer ställer han med där och utan read är det är fold enligt mig! Citera
Chipleader_87 Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Som sagt, jag gick in för att dels ligga bra till under final table men även för att vinna. I det fallet är 50-50 situation relativt okej. Vinner jag den förmodade coinflippen kommer jag nästan krossa motståndet. Citera
jna Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Varför riskera hela stacken i en förmodad coinflip pre? Därför att man rimligen har oddsen med sig mot fis tänkbara HD. Tänk dig själv in i fis situation om du sitter på tex AQ eller 77. Skulle du inte ha slagit om med dessa händer också med tanke på att det var knappen som höjde? varför ska alltid folk överspela AK? Överspela är väl att spela en hand för hårt? Jag tycker inte att en syn här är att spela för hårt. AK har en stor fördel jämfört med t ex mellanpar, nämligen att man väldigt sällan är stor underdog. Ofta är man närmast garanterad en coinflip, och om det då ligger marker i potten har man oddsen. Tidigt i turneringar synar jag inte en all in, däremot oftast i detta läge. Citera
Djens Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Hört talas om resteals? Fold finns inte på kartan alls. Citera
oleby Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag tror att fi sätter dig på stöldförsök alt. söker en coinflip. Vad är din ambition ? Vill du vinna turneringen tar du den här synen utan att blinka. Jag tror att fi ställer med A10+ och any pp i det här läget. Skulle fi sitta med någon av de två händer vi inte vill se tror jag att han skulle höja för värde och inte för att driva ut dig ur potten. Citera
LiftWaffe Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Det är ju just detta spel med AA som kan bli väldigt lönsamt, eftersom ingen, som ni säger i analysen, tror att man gör så här med AA. Självklart kan man göra det. Jag brukar göra det i slutskedet av MTT eftersom jag hatar att få floppen JT9 eller 567 om knappen synar en re-raise och jag sitter på BB. Allt för ofta har knappen i detta läge SC eller lågt PP och tar min stack. Blindsen är ju så pass höga att det räcker att sno dem men även ha förhoppningen att Fi synar. Synen med AK är väl inte helt dum, man kan ju klonka en annan hat-flopp QJT Citera
Recommended Posts