buckshot Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Tänkte att vi skulle kunna tipsa om bra nätlir på denna tråd! Själv lirar jag mest på ladbrokes och Unibet men det finns ju så mkt mera!!! Tips om andra ställen vore kul. De behöver iofs inte vara roliga utan en totalsågning om ni så vill. Hur är full tilt poker tex? Citera
drc Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Lite kommentarer om de sajter jag har spelat aktivt på: 24h/Unibet: Bra overall - mycket halvdåliga lirare både i cashgame och turneringar men även en hel del riktigt bra spelare. Gäller att hålla koll. Ladbrokes: Har alltid tyckt att det varit ett löst roligt turerningsspel medan cashgamen har varit tuffare. Tror dock att en sån här stor aktör (som har gamblers via sportbetting) alltid får in en hel del fisk. Har många stamkunder. Prima: Tycker kanske att de har de bästa (alltså sämsta spelarna) cashgameborden av alla ssaajter jag har spelat på. Ultimatebet: Här har jag stött på motstånd när jag spelat turneringar men gått bättre i Cash. Har inte spelat extremt mycket här. Pokerstars: Mest spelat turneringar och tycker att motståndet överlag är ganska bra, programvaran och sajten i sig tycker jag är den av de främsta. Pacific: Buggig programvara när jag spelade här. Multipoker/partypoker: Får lite ont i huvudet av alla färger och kan inte för mitt liv förstå hur de kan använda väckarklockssignalen när man inte agerar i tid. Usch ! Paradisepoker: Har inte spelat så mycket, motståndet skall enligt rykten vara ganska kompetent, jag tycker programvaran är rätt trevlig. Ställen som jag är lite sugen på att prova på är: VictorChandler, Fulltiltpoker,UKBETTING/WiliamHill även lite intresserad av pokerchamps och pokermountain. Hursomhelst så känns det som om det går bäst om man koncentrerar sig och spelar på en eller ett par sajter. Det blir lätt att man skvätter småpengar omkring si lite här och där och ser det som playmoney. Citera
Valium Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Fulltiltpoker... förlorade ett fyrtal mot royal. Inte så att jag är vidskeplig eller nått, men jag vill inte påminnas om den händelsen på ett bra tag. Håller mig borta därifrån! Multipoker... Tröttnat lite på alla bad beats jag har åkt på. Känns som att siten flörtar med en bara för att sno alla pengarna direkt efter. En högst personlig erfarenhet, men det har varit alldeles för konsekvent för att jag ska ha 100% förtroende för siten. Alltid i turneringar får jag bra kort, nästan aldrig i cashgames!! Ultimatebet - Tycker inte riktigt om interfacet, men det är skönare spelare där. Iaf tycker jag att man får mer respekt för sina höjjningar där om man spelar tight, samt mer action om man släpper efter lite. Men då är det ju mest amerikanare man möter. Ladbrokes - urk, tycker inte om interfacet, sämre än ultimatebet, spelarna är slöare. Passar inte riktigt min stil. Sen har jag inte testat nån annan sida tillräckligt för att ha en åsikt. Citera
Micke_Ax Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 -"Känns som att siten flörtar med en bara för att sno alla pengarna direkt efter" Jag håller med Valium när det gäller Multipoker. Men jag har 45$ så får väl lira ett tag till.... Citera
nucleus Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 tänkte följa upp drc:s inlägg med ett gäng subjektiva synpunkter 24h/Unibet: Tycker cash är tight som fan preflop, sen loosar det upp betydligt. Personligen tycker jag det är svårspelat eftersom jag hellre kör HU-3 personer i potten än att spela mot ett helt bord av dragsugna snubbar. Gillar för övrigt inte upplägget med 6 eller 8 personers bord. Förstår det inte heller, rimligare hade väl varit 5 och 8 eller 6och 9-10 pers. Ladbrokes: Ingen stor erfarenhet av denna site, inte tillräckligt för kommentar. Bra klient. Prima: Har jag spelat låg NL men framförallt turneringar på (single och multi). Låg NL är löst och mycket fisk, ett tight bra spel på flera bord ger rätt bra ränta på pengarna här. Vad gäller MTT tycker jag nog det är bästa siten på nätet, samma här många dåliga spelare och är buy in inte så stor kan man räkna bort 50% av startfältet som supertomtar. guarantee-turneringarna brukar vara spelvärda då det känns som dom lockar extra mycket dåliga spelare. Sng går extremt fort mot slutet så det gälller att hänga med och norpa blinds i tid innan man sitter med 90% i BB, tar ett tag men sen mycket lönsamt. Bra klient fast med buggar (regler), Ultimatebet: Endel SnG som jag nog inte kommer lira mer här, bra standard över lag och inte så spelvärt. NL borden däremot gillar jag starkt. Vanligtvis massa action preflop vilket gör att man ofta får bra betalt för bra händer, när väl händerna sitter så får man ofta fullt betalt. Inte ovanligt att få in hela stacken preflop med AA t.ex. Alltså, bra spelare men också mycket aggressivt vilket passar mig eftersom jag allt som oftast är på rätt sida då hela stacken åker in, låt dom sno några halvstora potter emellanåt och ta sen tillbaka hela rasket. Halvjobbig klient men man vänjer sig, chatfunktionen suger och endel andra grejer med men ok som sagt. Pokerstars: På denna site föredrar jag SnG framför cash, förmodligen för att cash gått åt helvete medan sng gått orimligt bra. någon förklaring vet jag inte riktigt men jag får lite samma feeling som 24hpoker här, 9-pers bord och ganksa tight. Bra klient med ful kitschig jänkargrafik. Korten kunde synts betydligt bättre. Pacific: Inte mycker erfarenhet, löst och dåliga spelare typ, hatar verkligen klienten och vägrar lira här. Partypoker m skins: halvjobbig grafik med animerade spelare vid borden, klienten bra annars. Extremt många spelare och många av dom riktigt dåliga. Även om man med ett solitt spel kan göra rätt bra summor på cash gillar jag det inte, för grunda stackar vilket gör att cash mer liknar sng eller turnering. SOm drc säger, påminnelsesignalen är riktigt vidrig. Spela inte MTT på multipoker, hand by hand kommer alldeles för tidigt och det blir outhärdligt, iof kan det vara en taktik med eftersom alla verkar tröttna på det och mer eler mindre vill åka ut (kanske därför man kom 1,1,2 här tre första MTT innan orken tröt trots bra resultat) Paradise: har precis slantat in för bonus så vet inget om det än förutom att jag inte är fan av kladdiga klienter med massa cigarrfat och svarvade bordsben UKbetting och willam hilll samt ett gäng till som tillhör cryptonätverket har jag lirat FL på för att cleara bonus. Hyfsat kompetent spel eller så är det för att jag är kass på FL, enda siterna jag lirat FL på (seriöst) så har inget att jämföra med men tycker att det är väldigt mycket call call call och väldigt lite raise, reraise, cap. Det tar emot men ska tips om en site som kan vara en guldgruva, absolute poker. Anledningen att det tar emot är att det är den abosolut(e) , japp humorn finns kvar, sämsta klienten jag hittat. Den är seg som fan (och då menar jag riktigt jävla seg), ful grafik. får dra ner skärmen till svartvitt eftersom man blir sjösjuk annars och går sen all in eftersom jag tror jag har färg hela tiden. Då till det positiva, djupa stackar!! på NL 0.5/1 har man 200$ alltså 200ggr big blind vilket är hur fint som helst om man får med sig nån när kortenär snälla och det är ganska vanligt. Överlag tomtigt löst spel och det är hur bra som helst att ha 200 big blind i stacken då... Jävlar vad jag skriver, får ge mig nu, hoppas det glädjer någon som famlar. Som sagt mina personliga åsikter och jag spelar oftast tight aggressivt cash (förutom när man är full och dum) om man ska ge sig på nån beskrivning så det som passar mig kan väl vara tvärtom för nån annan...enjoy Citera
Recommended Posts