Gå till innehåll

Spela två floppar?


highbury90

Recommended Posts

Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata.

 

Nej så gör man inte. Man spelar först de 5 första korten som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör 5 kort en gång till med bränn-kort mellan flop-turn och turn-river.

 

På samma sätt kan man göra om man efter floppen kommer överens om att köra turn och river två gånger. Då kör man först turn och river som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör om turn och river med ett bränn-kort mellan turn-river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar man två floppar?

*fundera*

 

Man spelar inte två floppar utan man kör alla 5 korten två gånger. Brukar callas running it twice. Har man redan kört floppen kör man turn och river två gånger. Har aldrig sätt att man kör rivern två gånger men det skulle man kunna göra.

 

Men av vilken anledning gör man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en lång artikel om matematiken bakom det hela på poker.se.

 

Slutsatsen är att det är exakt matematiskt lika EV-mässigt att köra flera floppar som en flopp, det enda som skiljer är variansen

 

Lite överraskande faktiskt

 

Eftersom gdaily inte var så snäll och länka till artikeln så göra jag det :lol:

 

Jag ser inte hur den artikeln är relevant. Borde inte en artikel på ämnet disskutera om ett drag minskar sina chanser att vinna två gånger om den har vunnit en. Det finns ju ingen som lägger tillbaka kort i leken.

 

Eller har jag missförstått som vanligt?

 

Edit: cheunce har tagit bort sin länk och jag så jag vet inte hur jag ska ändra min post nu. Men vad jag menar är att jag är lite skeptisk till gdailys påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...