Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Jag gick in i någon mysko semitilt och började spy ur mig marker. När jag hade droppat ett inköp började jag fatta att det inte var hållbart, tog en röka och skärpte till mig igen. Det verkar ha hjälpt, även om jag fortfarande gör en del mindre genomtänkta spel.

 

Ladbrokes: $657

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det sket sig - igen. Jag gick upp till $725 och lyckades torska ned mig till drygt $600. Tack och adjö till Ladbrokes för denna gång och ut med stålarna. Nåja, lite plus i dag och gott och väl över 106k, så allt är inte beckmörkt, men jag har svårt att hantera svängningarna.

FAN, FAN, FAN! JAG HATAR ATT FÖRLORA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att jag kunde ha lite bättre klonk ibland. I de allra flesta fallen stoppar jag in pengarna som favorit, men ibland åker ju allt in när man ligger under. Dock kommer jag inte ihåg den senaste gången som jag drog ut i ett sånt läge. Jag menar saker som KK vs AA och sånt. Att få in pengarna med ett kombodrag och ta hem potten räknas liksom inte. Varför blir jag själv ständigt utdragen, men är helt oförmögen att kunna klonka? Det är inte rättvist!

 

Hur som helst så börjar vi om med 2k på Eurobet och 2k på Ladbrokes. Jag ska inte spela mer i kväll (alldeles för lack), men insättningarna är gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en aning bränd efter att ha droppat 2,5 inköp på NL50 i går kväll, så jag gick ned till att köra lite NL25 på Eurobet nu på morgonen. Hittills har det blivit runt 700 händer och plus drygt $100. En sak som är bra med Eurobet är att det är lätt att få tillgång till all statistik från spelet.

 

Vi får se hur det blir med Ladbrokes nu. Jag har cirka 3,700 PP kvar att skaffa, men om jag inte lyckas med det kan jag alltid köpa in mig till 25k-frirullen den 31 oktober i stället.

 

Eurobet: $377

Ladbrokes: $272

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka av er hittar fold-knappen här?

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: Fi1 ($11,90 in chips)

Seat 3: Fi2 ($28,20 in chips)

Seat 7: Hero ($31,05 in chips)

Seat 8: Fi3 ($32,85 in chips)

Seat 9: Fi4 ($28 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: As

Dealt to Hero: Jd

Fi1 : Post Blind ($0,15)

Fi2 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,25)

Fi3 : Call ($0,25)

Fi4 : Bet ($0,50)

Fi1 : Fold

Fi2 : Call ($0,25)

Hero : Call ($0,25)

Fi3 : Call ($0,25)

*** Flop *** : Js 3s Jh

Fi2 : Check

Hero : Bet ($2)

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($2)

Fi2 : Fold

*** Turn *** : [ Js 3s Jh ] Qc

Hero : Bet ($4)

Fi4 : Raise ($25,50)

Fi4 : All In ($25,50)

Hero : ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite trist att det är så dåligt med trafik på Eurobets 6-max o 7-max-bord. Det finns alltid gott om 10-max o 5-max-bord, men jag spelar helst 6-manna eller 7-manna. Egentligen undrar jag om min spelstil inte är bäst lämpad för FR, men jag började spela SH och har blivit kvar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I limpad pott går det kanske att folda det där. Du slår KJ och JT, ev J9 och alla bluffar, samt förlorar mot QQ, QJ, 33, och tom J3.

Mot en dålig spelare måste man nog syna eftersom de är kapabla att spela alla knektar så där.

 

Upp i nivå?

Vet inte hur bra ide det är om du blir helt lack bara genom att förlora 1-5 inköp. Jag lider lite av samma problem. Redan på rätt låga bord blir det mycket pengar ganska fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I limpad pott går det kanske att folda det där. Du slår KJ och JT, ev J9 och alla bluffar, samt förlorar mot QQ, QJ, 33, och tom J3.

Mot en dålig spelare måste man nog syna eftersom de är kapabla att spela alla knektar så där.

 

Upp i nivå?

Vet inte hur bra ide det är om du blir helt lack bara genom att förlora 1-5 inköp. Jag lider lite av samma problem. Redan på rätt låga bord blir det mycket pengar ganska fort.

 

Du har helt rätt. Mitt humör är ett problem, men det är också till hjälp ibland eftersom jag lackar ur så mycket att jag helt enkelt plockar ut stålarna, och det sker i nio fall av tio när jag ligger plus.

 

Ett exempel är just nu. Jag åkte just på två grymma smällar, ett set som jag betalade av (smällar man får ta) och en runner-runner-stege som en ärketomte lyckades dra in (smällar som man inte ska behöva ta). Jag åkte ned till $348 på Eurobet och om de inte skärper till sig och betalar tillbaka så åker pengarna ut - igen.

 

Jag har skrivit det tidigare och det tål att upprepas - Jag VÄGRAR att vara en förlorande spelare! Då lägger jag hellre av. Och jag blir aldrig arg på spelare som drar ut mig. Det är sajterna som jag blir skogstokig på. Allt de lyckas åstadkomma är att driva ut pengar ur systemet, men det är de för korkade för att fatta.

 

Eurobet: $348

Ladbrokes: $272

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tillägga att i handen ovan så steksynade jag och killen satt med KJ. Rivern blankade.

 

Alltid svårt att sätta FI på en specifik hand på microlimit (kanske lite extra svårt :) ) Men av egna erfaranheter kan dom spela sådär med Qx, 2 spader och mest troligt då en Jx. Så jag skulle gråtsyna... BRA SYN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så visade Tilten sitt hemska anlete igen... Jag lyckades droppa ett inköp till på Eurobet, insåg att jag inte kan låta dem stjäla för mycket av mig och bytte sajt. På Ladbrokes började jag lira NL20 igen och droppade 75BB ganska fort innan jag gick upp till NL50. Där har det gått lite bättre och nu är jag tillbaka på cirka $100 plus för dagen. Jag måste göra något åt mitt humör, men samtidigt så måste jag ha lite mer "tur" om det här ska hålla i längden.

 

Eurobet: $323

Ladbrokes: $318

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min dag i dag... Jag åkte ned till $280 på Laddies och plockade ut allt. Jag ska försöka låta bli att casha ut från Eurobet tills jag hunnit lugna ned mig, men nu är det nog dags att pausa igen. Jag ber om ursäkt för att jag gnäller så mycket, men jag förklarar bara hur jag känner. Jag vet att det är sjukt att jag är lack när jag faktiskt har plussat lite grann i dag, men om ni hade suttit framför min skärm hade ni antagligen också blivit en aning förbannade. Jag vet att jag har en ganska stor edge mot genomsnittsmotståndarna på min nivå, men mängden skit som jag får stå ut med är faktiskt inte klok.

 

Eurobet: $323

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt. Mitt humör är ett problem, men det är också till hjälp ibland eftersom jag lackar ur så mycket att jag helt enkelt plockar ut stålarna, och det sker i nio fall av tio när jag ligger plus.

Jag vet inte vad det är som är så bra med att du tar ut pengarna hela tiden? Om du slutar spela när du tiltar är det väl bra, men att ta ut pengarna ska väl inte vara nödvändigt?

 

Jag har skrivit det tidigare och det tål att upprepas - Jag VÄGRAR att vara en förlorande spelare! Då lägger jag hellre av. Och jag blir aldrig arg på spelare som drar ut mig. Det är sajterna som jag blir skogstokig på. Allt de lyckas åstadkomma är att driva ut pengar ur systemet, men det är de för korkade för att fatta.

Nu har jag läst igenom stycket flera gånger men förstår fortfarande inte vad du menar?

 

Apropå att gå upp i nivå så känns det uppenbart att du skulle slå högre nivåer än NL25. Men om du mår så dåligt av att förlora pengar kanske det bara är dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det är som är så bra med att du tar ut pengarna hela tiden? Om du slutar spela när du tiltar är det väl bra, men att ta ut pengarna ska väl inte vara nödvändigt?

 

Det handlar enbart om psykologi. Om man har pengar inne på kontot är det mycket lättare att bara gå in och börja tilta bort en massa. Genom att tömma kontot lägger jag till en extra spärr på sätt och vis eftersom jag måste göra en ny insättning för att kunna spela. Dessutom innebär varje insättning att man börjar om från noll. Jag har en till anledning till att plocka ut pengar. Jag vet att det kan ses som ologiskt, men för mig är det ett sätt att straffa sajten för att de tar mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att gå upp i nivå så känns det uppenbart att du skulle slå högre nivåer än NL25. Men om du mår så dåligt av att förlora pengar kanske det bara är dumt.

 

Ja, den enda anledningen till att gå upp i nivå vore för att tjäna mer. Det är inget självändamål för mig. Jag har inget behov av att hävda mig på det sättet och vara störst och bäst.

 

Jag kanske borde klargöra en sak dock. Att förlora ett inköp på NL50 svider inte direkt mer än att förlora ett inköp på NL25. Det handlar mer om en princip för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett sista försök på Eurobet, men det sket sig så ut med pengarna därifrån också. Dags att summera lite. När alla uttag väl är genomförda så ligger vi på 106,75k, men jag borde ha lite bonuspengar på väg om några dagar som trycker upp det hela en bit över 107k. Som det känns nu tror jag att det blir en paus ett tag. Det finns ingen anledning att spela när man upplever det hela som motigt.

 

Fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske borde klargöra en sak dock. Att förlora ett inköp på NL50 svider inte direkt mer än att förlora ett inköp på NL25. Det handlar mer om en princip för mig.

Då tycker jag absolut att du ska ta dig i kragen och gå upp i nivå. Av den enkla anledningen att tjäna mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är...ledsen. Jag lyckades torska $120 på Ladbrokes, efter att ha torskat en pott på $200. En kille höjde preflop, jag synade och floppade toppset på enfärgad bräda. Pengarna åkte in och jag torskade mot K10 som floppat färgen. Det jag hade kvar på Ladbrokes tog jag ut. Jag har kvar lite stålar på Eurobet, men som det känns nu ska jag plocka ut dem och lägga ned det här ett tag. Jag ska lira upp mina PP på Ladbrokes, men sen ska jag antagligen säga upp mitt konto där. Jag ligger på 106,5k och det kanske är dags att nöja sig med det och gå vidare i livet. Jag mår inte bra just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta, det här är sista gången jag kommenterar i den här dagboken.

du plussar 90 dollar en dag, nästa förlorar du 120, sen efter det så har hela världen gått under o du ska sluta spela helt?

Det här msåte vara ett skämt, jag hoppas iaf att det är det.

 

mm, håller med, jag blir fan sur när jag läser hans inlägg! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta, det här är sista gången jag kommenterar i den här dagboken.

du plussar 90 dollar en dag, nästa förlorar du 120, sen efter det så har hela världen gått under o du ska sluta spela helt?

Det här msåte vara ett skämt, jag hoppas iaf att det är det.

 

Nej, det är inget skämt. Jag tar förluster väldigt hårt. Och jag vet att jag inte kommer att lägga av, men det känns skönt att a) skriva det och b) veta att jag faktiskt kan göra det om jag vill. Det är inte min avsikt att reta upp folk, men när jag skriver här så skriver jag rakt ur hjärtat. Det kan verka löjligt och ologiskt, men ta det inte personligt.

 

Jag vet att jag är lyckligt lottad. Jag har en schyst inkomst från mitt arbete, kan spela lite när jag vill och plussar ganska hyfsat. Dessutom vet jag att det finns många som läser här på forumet som har fått allvarliga problem av pokern. Dock så kan jag inte förneka hur jag känner ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya tag! Jag körde lite på Eurobet i går kväll, svängde lite fram och tillbaka och cashade ut typ $7 rikare. Men som sagt så lär jag inte lägga av i första taget så jag degade in 2k till där i morse och har lyckats ta tillbaka runt hälften av tappet från i går. Mycket tack vare den här handen:

 

Spelar jag som en ultrafisk här? Fi1 skällde ut mig i chatten efteråt, tills jag påpekade att jag faktiskt hade honom slagen på turn. Då bad han faktiskt om ursäkt. Vad Fi3 hade vet jag ju inte, men Fi1 visade först och han muckade, så det måste ju betyda att jag ledde mot båda redan på turn. I den här handen slutade det ju lyckligt för mig, men gör jag några enorma fel någonstans?

 

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($55,55 in chips)

Seat 1: Fi2 ($8,75 in chips)

Seat 3: Fi3 ($56,75 in chips)

Seat 4: Fi4 ($15 in chips)

Seat 7: Hero ($27,65 in chips)

Seat 9: Fi5 ($21,35 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: 9h

Dealt to Hero: 10h

Fi1 : Post Blind ($0,15)

Fi2 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Bet ($0,50)

Fi4 : Fold

Hero : Call ($0,50)

Fi5 : Call ($0,50)

Fi1 : Raise ($2)

Fi2 : Fold

Fi3 : Call ($1,65)

Hero : Call ($1,65)

Fi5 : Fold

*** Flop *** : Qh 10c Kh

Fi1 : Bet ($5)

Fi3 : Call ($5)

Hero : Call ($5)

*** Turn *** : [ Qh 10c Kh ] 9c

Fi1 : Check

Fi3 : Bet ($10)

Hero : Raise ($20,50)

Hero : All In ($20,50)

Fi1 : Call ($20,50)

Fi3 : Call ($10,50)

*** River *** : [ Qh 10c Kh 9c ] 4h

Fi1 : Check

Fi3 : Check

*** SUMMARY ***

Pot: $83,20 | Rake: $0,50

Board: [ Qh 10c Kh 9c 4h Qh 10c Kh 9c 4h ]

Fi1 lost $27,65 Shows [ Kc Ac ] (a pair of Kings)

Fi2 lost $0,25

Fi3 lost $27,65

Fi4 lost $0

Hero bet $27,65, collected $83,20, net $55,55 Shows [ 9h 10h ] (a flush, King high)

Fi5 lost $0,50

 

 

Jag vill även be om ursäkt (igen) för allt gnäll som jag spyr ur mig. Ibland blir det bara för mycket för mig och jag måste ventilera det någonstans, och det är ju vad den här dagboken är till för. Men jag är inte ute efter att reta upp folk och hoppas att ingen blir alltför lack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...