Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag skulle vilja ha lite hjälp med hur jag spelar den här handen. och eftersom jag inte använde PO vid tillfället av nån anledning så får jag ta de ur huvet.

Jag sitter på knappen med 9s8s och det är 3 limpare innan mig och jag limpar jag med.

På floppen kommer Ts3x7s och jag har alltså öppet stegdrag och färgdrag. En minräjsar innan mig och jag pottar och endast han synar. På turn kommer en 6a och jag sätter min stege och jag bettar typ 80% av pott och får syn igen. på rivern kommer en 9a och då bettar jag typ 50% av pott och då ställer han in resten av sina marker.

Vid start har båda typ exakt 100bb och nu undrar jag om jag ska syna eller ska jag folda denna igentligen? slår ju igentligen bara en bluff och får som bässt splitt eller kan han spela så om han har ett sett eller överpar? kanske ska tillägga att det är 0.05/0.1 vi spelar..

Postad

Finns ingen hand du förlorar mot, sitter han o jagar hålstege med de satsningarna du gjort har jag aldrig sett värre.

Troligen är det dock en split, kanke hade han 10 8 eller nåt sånt.

Postad

Jag synade och han visar upp JJ och säger sen i chatten att han trodde han hade stege...

Inser idag att det är en solklar syn och jag vet inte varför jag inte tyckte det igår, får väll skylla på att jag va trött eller nått :P