Gå till innehåll

NLT - Jobbig fold?


andpet

Recommended Posts

Ni tycker inte att det tyder på styrka att FI monsterraisar när en kompetent spelare har höjt varvid en annan synade?

Du tror att FI ens lägger märke till att han är kompetent?

 

Känns som att folk överskattar fiskarna på mid-stakes. Finns folk uppåt €5/€10 som inte har en aning om hur motspelarna spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte leda från tidig position då jag får många callers pga att jag är väldigt aggresiv.

 

Av ren nyfikenhet: finns det någon hand du raisar i denna situation och hur mkt raisar du (till) då?

 

Jag höjjer med JJ och bättre (ibland sämre) när det inte är en familjepott. Men med såhär många callers pre tycker jag att det är -EV att höjja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du säger ju själv att du har en aggressiv image och får syn... då är det given höjning iom att du får syn av sämre händer garanterat... vilka händer ska du annars vara aggressiv med?

 

förstår inte hur du tänker, och hur du fick din aggressiva image...

 

vad får dig att tro att nån har en hand för övrigt när alla limpat... om utg som limpat sen slår om preflop har du väl ett beslut i så fall..

 

mina två ören..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det nästan skriker 2 par av hans raise. Anledningen till att han bettar över är väl att det ska bli dyrt att dra på färg? inte fan bettar han över botten med nötterna? Givetvis så skulle han väl raisa KQ oxå men inte så att han skrämmer iväg AJ, AQ osv. Men nu kan vi ju inte ens utgå ifrån att folk sitter på dessa händer pga action preflop!

 

är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du kan lägga här. Han måste ha KQ här otroligt ofta för att det ska vara rätt (förutsatt att han aldrig har AA vilket känns väldigt otroligt). Följande handrange känns inte omöjlig och den krossar du:

 

Board: Ah Th Js

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 63.5059 % 62.90% 00.60% { JJ }

Hand 2: 36.4941 % 35.89% 00.60% { TT, AJs-ATs, KQs, KhJh, JTs, AJo-ATo, KQo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du kan lägga här. Han måste ha KQ här otroligt ofta för att det ska vara rätt (förutsatt att han aldrig har AA vilket känns väldigt otroligt). Följande handrange känns inte omöjlig och den krossar du:

 

Board: Ah Th Js

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 63.5059 % 62.90% 00.60% { JJ }

Hand 2: 36.4941 % 35.89% 00.60% { TT, AJs-ATs, KQs, KhJh, JTs, AJo-ATo, KQo }

 

Jag vet. Hela handen är en stor miss.

 

Men man lär sig av sina misstag. Det kommer inte att upprepas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...