Gå till innehåll

Regler för lämnande av Pokerbord


hajen

Recommended Posts

Satt just och spelade på ett 3/6 bord FL SH. Under ett varv så flaxar 5 ut och 5 in på bordet som getingar.

 

Så här skulle jag vilja att det var: Pratar FL då

 

Minimum 150$ för att få sitta ner (ej 20-30 som idag) täcker ju knappt en hand med action.

 

Man måste spela minst 30 händer innan man får lämna bordet med vinst, för att slippa hit´n runners. Vid förlust så får man lämna närsom.

 

Detta skulle medföra roligare poker och trevligare sittningar.

 

Vad tycker ni ?

 

 

* RP, samt flytt - KF * 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter jättekorkat tycker jag, jag har inget alls emot att fisk sätter sig med väldigt liten stack.

 

Hur påverkar Hit´n run ditt EV?

Självklart vinner de ibland och det är väl det som är meningen? Annars skulle ju färre våga tilt-skotta...

 

tror inte det skulle innebära roligare poker, möjligtvis trevligare men inte ens det är säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter jättekorkat tycker jag, jag har inget alls emot att fisk sätter sig med väldigt liten stack.

 

Hur påverkar Hit´n run ditt EV?

Självklart vinner de ibland och det är väl det som är meningen? Annars skulle ju färre våga tilt-skotta...

 

tror inte det skulle innebära roligare poker, möjligtvis trevligare men inte ens det är säkert.

 

Vet inte hur mitt EV påverkas faktiskt. För inte bok över detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korkat.. man maste ju fa lamna bordet nar man vill. Vill man bara hit'n'runna och ar grymm pa det sa varfor inte? Malet med poker ar vall att vinna i langden antar jag och vinner man i langden genom hit'n'runs sa ar det ju bara gora det.

 

Satt just och spelade på ett 3/6 bord FL SH. Under ett varv så flaxar 5 ut och 5 in på bordet som getingar.

 

Så här skulle jag vilja att det var: Pratar FL då

 

Minimum 150$ för att få sitta ner (ej 20-30 som idag) täcker ju knappt en hand med action.

 

Man måste spela minst 30 händer innan man får lämna bordet med vinst, för att slippa hit´n runners. Vid förlust så får man lämna närsom.

 

Detta skulle medföra roligare poker och trevligare sittningar.

 

Vad tycker ni ?

 

 

* RP, samt flytt - KF * 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krav på att köpa in för 12BB tycker jag låter rimligt. så man iaf kan spela 1 hand rimligt.

 

Ja för man vill ju att ens fi skall spela så rimligt som möjligt... om de saknar pengar i sin stack och inte kan värdebeta, exakt hur främjar det ditt eget spel?

 

Ok, jag förstår att det kan vara tråkigt när motståndarna hoppar in och ut, men gå upp i limits så blir det allt mindre förekommande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska det lösas rent praktiskt då? Om man måste dra så låser stolen fast dig tills du spelat 30 händer..? ;)

 

Det är en annan fråga :lol: sitter och klurar på den med.

 

Inte för att jag håller med dig i huvudfrågan. Men till delfrågan om 30 st. händer. Det är väl bara att plocka 30*(SB+BB) när personen drar och sen dela ut runt bordet så är den frågan löst. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...