hajen Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Satt just och spelade på ett 3/6 bord FL SH. Under ett varv så flaxar 5 ut och 5 in på bordet som getingar. Så här skulle jag vilja att det var: Pratar FL då Minimum 150$ för att få sitta ner (ej 20-30 som idag) täcker ju knappt en hand med action. Man måste spela minst 30 händer innan man får lämna bordet med vinst, för att slippa hit´n runners. Vid förlust så får man lämna närsom. Detta skulle medföra roligare poker och trevligare sittningar. Vad tycker ni ? * RP, samt flytt - KF * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 låter jättekorkat tycker jag, jag har inget alls emot att fisk sätter sig med väldigt liten stack. Hur påverkar Hit´n run ditt EV? Självklart vinner de ibland och det är väl det som är meningen? Annars skulle ju färre våga tilt-skotta... tror inte det skulle innebära roligare poker, möjligtvis trevligare men inte ens det är säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Hur ska det lösas rent praktiskt då? Om man måste dra så låser stolen fast dig tills du spelat 30 händer..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Hur ska det lösas rent praktiskt då? Om man måste dra så låser stolen fast dig tills du spelat 30 händer..? Det är en annan fråga sitter och klurar på den med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 låter jättekorkat tycker jag, jag har inget alls emot att fisk sätter sig med väldigt liten stack. Hur påverkar Hit´n run ditt EV? Självklart vinner de ibland och det är väl det som är meningen? Annars skulle ju färre våga tilt-skotta... tror inte det skulle innebära roligare poker, möjligtvis trevligare men inte ens det är säkert. Vet inte hur mitt EV påverkas faktiskt. För inte bok över detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 krav på att köpa in för 12BB tycker jag låter rimligt. så man iaf kan spela 1 hand rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 krav på att köpa in för 12BB tycker jag låter rimligt. så man iaf kan spela 1 hand rimligt. Ja den punkten går ju att smidigt genomföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Tog bort lite skitinlägg, som jag inte tyckte passa in eller som inte gav något direkt givanade. Håll er OnT nu (helst med text)! MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emil_c Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Korkat.. man maste ju fa lamna bordet nar man vill. Vill man bara hit'n'runna och ar grymm pa det sa varfor inte? Malet med poker ar vall att vinna i langden antar jag och vinner man i langden genom hit'n'runs sa ar det ju bara gora det. Satt just och spelade på ett 3/6 bord FL SH. Under ett varv så flaxar 5 ut och 5 in på bordet som getingar. Så här skulle jag vilja att det var: Pratar FL då Minimum 150$ för att få sitta ner (ej 20-30 som idag) täcker ju knappt en hand med action. Man måste spela minst 30 händer innan man får lämna bordet med vinst, för att slippa hit´n runners. Vid förlust så får man lämna närsom. Detta skulle medföra roligare poker och trevligare sittningar. Vad tycker ni ? * RP, samt flytt - KF * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Emil: Jo det som finner detta sätt vinstgivande kan ju få fortsätta med detta, men att ha alternativa bord utöver detta skulle vara bra så man kan få lite roligare poker ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 krav på att köpa in för 12BB tycker jag låter rimligt. så man iaf kan spela 1 hand rimligt. Ja för man vill ju att ens fi skall spela så rimligt som möjligt... om de saknar pengar i sin stack och inte kan värdebeta, exakt hur främjar det ditt eget spel? Ok, jag förstår att det kan vara tråkigt när motståndarna hoppar in och ut, men gå upp i limits så blir det allt mindre förekommande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stockdum Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Hur ska det lösas rent praktiskt då? Om man måste dra så låser stolen fast dig tills du spelat 30 händer..? Det är en annan fråga sitter och klurar på den med. Inte för att jag håller med dig i huvudfrågan. Men till delfrågan om 30 st. händer. Det är väl bara att plocka 30*(SB+BB) när personen drar och sen dela ut runt bordet så är den frågan löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 d låter taskigt eftersom det var 30 händer och inte 30 varv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stockdum Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 d låter taskigt eftersom det var 30 händer och inte 30 varv... Usch ja. Så rätt du har. Vi får skala ned det till typ 3*(SB+BB) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
413x4nd3r Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 Sitt hur länge/kort ni vill. Det jag irreterar mig på är de som är shortstacked (mindre än ett halvt inköp) men sitter och tar upp plats på SH bord. Det suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts