Grange Postad 6 Januari , 2005 Rapport Share Postad 6 Januari , 2005 Hej, En undran om sannolikheter och Odds. Jag läser Glimne och Hilger och blir förvirrad. Tänker jag fel? Hilger skriver att odds beräknas genom att man dividerar kort kvar med (kort kvar minus outs), dvs vid 4 outs (47-4)/4 dvs 43/4 = 11/1 oddset således 1 på 11 Vidare säger han att sannolikheter enkelt räknas geom att ta outs genom kort kvar dvs samma ex 4/47 = 8,4 % dvs 1 på 11. Detta fattar jag, men Glimne säger att chansen att förbättra sina kort är enkelt 4% per kort. 4/47 är ju ca 8% så ok... DOCK blir det problem vid 1 kort 1/47 är ju INTE 4% HJÄLP .... Är frågan dum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 Januari , 2005 Rapport Share Postad 6 Januari , 2005 1. Ett klargörande. I det första exemplet är exemplet inte 1 på 11, den är 1 MOT 11. Dvs 1 på 12. 2. Glimne menar att du har ca 4% per kort med turn och river sammantaget. Dvs du har i stora drag 2% på turn och 2% på river. Chansen att sätta en en-outare på antingen turn eller river är 1 - ((46/47) * (45/46)) eller 1 - (45/47) eller ungefär 4.5%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts