Gå till innehåll

NLT - SnG, tre bubbelsituationer


dlinder

Recommended Posts

Jaha, eftersom vi alla tycker det är så intressant med bubbelsituationer bjuder jag här på tre färska (nåja) tveksamheter :)

Alla är 9-manna Turbo på Stars.

HAND 1

 

Seat 3: rocker72 (3735 in chips)

Seat 6: AceW (3325 in chips)

Seat 7: suzyqeue (4310 in chips)

Seat 8: HERO (2130 in chips)

all: posts the ante 25

AceW: posts small blind 200

suzyqeue: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:2c::3h:]

HERO: raises 1705 to 2105 and is all-in

 

Har jag råd att folda där? Aggressivt stjälande på bubblan är det frågan om här, foldar jag här riskerar jag att ha dålig FE (drygt 1400 kvar) nästa gång jag får stöldläge.

 

 

HAND 2

 

Seat 1: HHHthegame88 (2000 in chips)

Seat 2: HERO (1870 in chips)

Seat 3: morten (6830 in chips)

Seat 4: hunter43_198 (690 in chips)

Seat 7: treysfull21 (2110 in chips)

HHHthegame88: posts the ante 25

all: posts the ante 25

HERO: posts small blind 200

morten: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:Kh::Jc:]

hunter43_198: folds

treysfull21: folds

HHHthegame88: raises 1575 to 1975 and is all-in

HERO: calls 1645 and is all-in

Fi är bra och aggressiv, jag "vet" att han ställer any2 där. Blir jag förblindad av marginellt +cEV och slänger bort stort $EV? Känns onekligen så i efterhand, men hur göra med AJo?

 

 

HAND 3

 

Seat 1: Ac3zFuLL (2545 in chips)

Seat 4: HERO (1600 in chips)

Seat 8: Brett6442 (3075 in chips)

Seat 9: samuroo (6280 in chips)

all: posts the ante 25

samuroo: posts small blind 200

Ac3zFuLL: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:Jc::9d:]

HERO: raises 1175 to 1575 and is all-in

 

Om första var möjligt släng måste väl ändå denna hur som helst vara auto-push med any2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tycker det är rätt att pusha här. Våra Fi:s har ganska behagliga stackar och ska antagligen plocka upp en rätt så bra hand för att syna. De har fortfarande råd att få blindsen på sig en gång till och ändå ha nog med chips för att skrämmas.

 

2. Onödig syn. "Any two" slår dig ganska ofta här.

 

3.Bara att trycka och hoppas att dom inte uppfattar att det skriker desperation ;)

 

Mina 4 rubel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar nog folden på ettan. Enligt SNGPT måste Fi vara tämligen tighta för att fold ska vara rätt.

 

Om Fi på hand 2 ställer med any two mot storstacken i det läget skulle inte jag klassificera honom som bra. Fi ställer mot en kille som har råd att syna och förlora och ändå vara chippie. Enkel fold.

 

KJo har 60% mot en random hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 1 så har man garanterat bättre $EV genom att syna med any two i BB nästa hand.

 

Problemet är att SNGPT inte tar hänsyn till framtida FE. Om detta är den minst dåliga situation man kommer att få så bör man ta den. Nu tror jag iofs inte att det är riktigt så illa, men man kan inte bara mata in en isolerad hand i SNGPT och utgå från att de siffrorna blir 100% rättvisande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har ni rätt på tvåan, var något av en tiltsyn med kung hög där. Behövde bara höra det.

 

Ettan är ju lite knepigare. Myssion, är det verkligen överlägset $EV att istället syna med any2 från BB trots då garanterad "konfrontation"? Det låter lite hårt i mina öron, vad räknar man med för risk att det här stället blir synat isf? Jag är lite inne på minuccis resonemang att samtliga övriga spelare har nog med marker för att lätt kunna vika, men inte nog att splasha runt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...