Gå till innehåll

Knarkskandalen med idrottsstjärnorna


jackbalsam

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tycker skandalen är helt ur proportioner.

 

Att knarka och att dopa sig är inte samma sak, om man inte är aktiv idrottare dvs. Varken Sjöberg eller Nylander är aktiva. Visst, lagen påbjuder att det är fel, så de har felat, men i sjöbergs exempel företräder han väl ingen egentligen så vad är problemet?

 

Skulle man inte kunna vara för ren idrott eller idrott utan doping och ta lite party droger på fritiden? Om man är pensionerad dvs..

 

Att tex vara aspackad som Jimmy kulstötare i landslagdress är värre...

 

Det är det visst. Knark är dopingklassat, så i det här fallet bör Lövgren få en avstängning på 2år om hans test är positivt, vilket innebär slutet på hans karriär.

 

Kokain är endast dopingklassat vid tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget större problem för Patrik eftersom han redan är en "Bad Boy". För svärmorsdrömmen Nylander däremot...

 

Man kan ju inte annat än att småle åt den situation han satt sig i. Hur tänker han egentligen när han företräder en antidrogorganisation samtidigt som han regelbundet partyknarkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag fann stor humor i är hur en övervakningskamera filmade Timbuktu när han drar en lina inne på toan på en krog (antar att det var en krog, har inte läst artikeln, såg bara löpet). Hsh, övervakningskamera på muggen? :D:D:D:D:D:D:D:D

 

Var ju en kameramobil och ingen fast monterad kamera, så barägaren har inget med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kokain i drinken? Tjena! Det handlar inte om amfetamin. Heder åt Sjöberg som erkänner.

 

Försöker du säga att det inte går att knarka kokain genom att hälla det i en drink och dricka den?

 

Visst går det att knarka kokain genom att ta det oralt. Men det tar ganska mycket längre tid innan man känner av effekten och den är inte lika intensiv som vid andra intagningssätt. Oralt intag är därför det minst vanliga sättet att ta kokain på och att skylla på att han fått det genom en drink var bara ett patetiskt bortförklaringsförsök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om Patrik Lövgren är släkt med den som brukar kallas världens bäste Handbollsspelare Stefan Lövgren(Har aldrig fattat varför...) ?

De är lika som bär i varje fall. Största skillnaden är att den ene väldigt framgångsrik inom sin sport, medan den andre är totalt misslyckad inom sin.

 

Tillåt mig småle, visa mig en enda framgång Patrik har haft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om Patrik Lövgren är släkt med den som brukar kallas världens bäste Handbollsspelare Stefan Lövgren(Har aldrig fattat varför...) ?

De är lika som bär i varje fall. Största skillnaden är att den ene väldigt framgångsrik inom sin sport, medan den andre är totalt misslyckad inom sin.

 

Tillåt mig småle, visa mig en enda framgång Patrik har haft.

 

Verkar som ni är överens..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om Patrik Lövgren är släkt med den som brukar kallas världens bäste Handbollsspelare Stefan Lövgren(Har aldrig fattat varför...) ?

De är lika som bär i varje fall. Största skillnaden är att den ene väldigt framgångsrik inom sin sport, medan den andre är totalt misslyckad inom sin.

 

Tillåt mig småle, visa mig en enda framgång Patrik har haft.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om framgångssagan Patrik Lövgren, var det inte han som fick denna intervjun av TV4 direkt efter han tagit SM-guld i 100m.

 

TV4: "Stort grattis till guldet Patrik. Du vet att du tangerade världsrekordet va?"

Patrik flåsandes:"Va?!? Gjorde jag?"

TV4: "Ja, damernas."

 

Stort lol. Det kanske var någon annan av våra supersprinters dock, minns inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om Patrik Lövgren är släkt med den som brukar kallas världens bäste Handbollsspelare Stefan Lövgren(Har aldrig fattat varför...) ?

De är lika som bär i varje fall. Största skillnaden är att den ene väldigt framgångsrik inom sin sport, medan den andre är totalt misslyckad inom sin.

 

Tillåt mig småle, visa mig en enda framgång Patrik har haft.

 

Lite vanskligt att jämföra då nästan alla värlsprinters käkar anabola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om framgångssagan Patrik Lövgren, var det inte han som fick denna intervjun av TV4 direkt efter han tagit SM-guld i 100m.

 

TV4: "Stort grattis till guldet Patrik. Du vet att du tangerade världsrekordet va?"

Patrik flåsandes:"Va?!? Gjorde jag?"

TV4: "Ja, damernas."

 

Stort lol. Det kanske var någon annan av våra supersprinters dock, minns inte riktigt.

....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att knarka kokain genom att ta det oralt. Men det tar ganska mycket längre tid innan man känner av effekten och den är inte lika intensiv som vid andra intagningssätt. Oralt intag är därför det minst vanliga sättet att ta kokain på och att skylla på att han fått det genom en drink var bara ett patetiskt bortförklaringsförsök.

 

 

Det orala intaget har omedelbar verkan och verkar starkast, det innebär dock det kortaste ruset. Eftersom ruset är ganska kort ändå så blir rökningen eller snorten ett bra mellanting.

 

Amfetamin däremot blir väldigt naturligt att inta i dryck eftersom det inte "smakar" lika gott vid snortning, samt att intagningsformen är diskretare.

 

EDIT: har jag hört 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att knarka kokain genom att ta det oralt. Men det tar ganska mycket längre tid innan man känner av effekten och den är inte lika intensiv som vid andra intagningssätt. Oralt intag är därför det minst vanliga sättet att ta kokain på och att skylla på att han fått det genom en drink var bara ett patetiskt bortförklaringsförsök.

 

 

Det orala intaget har omedelbar verkan och verkar starkast, det innebär dock det kortaste ruset. Eftersom ruset är ganska kort ändå så blir rökningen eller snorten ett bra mellanting.

 

Amfetamin däremot blir väldigt naturligt att inta i dryck eftersom det inte "smakar" lika gott vid snortning, samt att intagningsformen är diskretare.

 

EDIT: har jag hört 8-)

 

Nä, du har nog hört fel. Det är när man röker ("free base") som effekten kommer snabbt. Vid oralt intag tar det 3-5 minuter innan effekten kommer (och man kan få ett lite längre rus). Det gör hans bortförklaring ganska dålig.

 

Om det orala intaget hade omedelbar verkan och verkar starkast skulle väl det var ett ganska vanligt användningssätt för kokain och en ok förklaring om hur han hade fått i sig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det orala intaget har omedelbar verkan och verkar starkast, det innebär dock det kortaste ruset. Eftersom ruset är ganska kort ändå så blir rökningen eller snorten ett bra mellanting.

 

Amfetamin däremot blir väldigt naturligt att inta i dryck eftersom det inte "smakar" lika gott vid snortning, samt att intagningsformen är diskretare.

 

EDIT: har jag hört 8-)

 

Är detta någon kunskap som du ska föra vidare till ditt barn? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppace skrev:

Det orala intaget har omedelbar verkan och verkar starkast, det innebär dock det kortaste ruset. Eftersom ruset är ganska kort ändå så blir rökningen eller snorten ett bra mellanting.

 

Amfetamin däremot blir väldigt naturligt att inta i dryck eftersom det inte "smakar" lika gott vid snortning, samt att intagningsformen är diskretare.

 

EDIT: har jag hört Cool

 

Kortfattat:

Intravenöst är det snabbaste och effektivaste sättet att få effekt av ngt utvärtes som ska in i kroppen, såvida du inte vill ha en lokal effekt någonstans. Du slipper en massa nedbrytningsprocessen i kroppen, ex första passage metabolismen i levern (om du får via orala vägen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår fick jag höra en insiderversion av varför man grep Nylander.

 

Det hela är egentligen en stor PR-cup av polismyndigheten som vill visa upp för allmänheten vilket bra jobb man gör. Istället för att fokusera på de stora knarkkungarna och langarna så spanar man hårt på kändisar för att kunna få en större budget för framtiden.

 

Enligt insiderversionen var personen som gav kokainet i ett kuvert till Nylander i maskopi med polisen, så att de skulle kunna göra ännu ett uppmärksammat gripande.

 

Imo så är väl det här både bra och dåligt, men med en sur eftersmak. Det hjälper ju egentligen inte samhället speciellt mycket, även om det är självklart att en man med "nodrugs.se"-tröja inte skall bruka droger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår fick jag höra en insiderversion av varför man grep Nylander.

 

Det hela är egentligen en stor PR-cup av polismyndigheten som vill visa upp för allmänheten vilket bra jobb man gör. Istället för att fokusera på de stora knarkkungarna och langarna så spanar man hårt på kändisar för att kunna få en större budget för framtiden.

 

Enligt insiderversionen var personen som gav kokainet i ett kuvert till Nylander i maskopi med polisen, så att de skulle kunna göra ännu ett uppmärksammat gripande.

 

Och din inside man har nog pundat liiite for mycket sjalv.

 

Det ar brottsligt med set ups i Sverige (vilket iofs inte gor det otroligt att det forekommer) men inte ens polisen ar nog sa dumma att de sysselsatter mig sadana dumheter bara for att fa hogre anslag. Finns nog tillrackligt med sattyg i samhallet for att de ska kunna pavisa att de behover mer pengar anda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag håller med om att det inte låter allt för trovärdigt att Nylander blev given kokain av en person i maskopi med polisen, men är det ändå inte lite konstigt att de gripit TRE svenska kända personer som kan relateras till idrott inom en väldigt kort tidsperiod?

 

PR-cupteorin tror jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag håller med om att det inte låter allt för trovärdigt att Nylander blev given kokain av en person i maskopi med polisen, men är det ändå inte lite konstigt att de gripit TRE svenska kända personer som kan relateras till idrott inom en väldigt kort tidsperiod?

 

PR-cupteorin tror jag på.

 

Först refererar du till "inside information"!

 

Sedan håller du med om att det inte låter troligt?!

 

Ja, alla tre"kändisarna" greps väl i samma sekund vid samma tillslag, eller? (tillsammans med fler i samma sällskap)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...