Gå till innehåll

Sorken tar det lugnt ett tag...


sorkenkk

Recommended Posts

  • Svars 564
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tar det rätt lugnt med spelandet nu tills i morgon. Då ska jag iväg till KlubbLive i Motala och slaska lite livepoker och grinda på nätet. Förhoppningsvis kommer Dustinz och punkrock_kid härifrån forumet dit och grindar också. Kanske någon mer från Nkpg också. Ska bli kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen har det blivit lite väl mycket slaskande kanske så jag gjorde ett ryck idag och sattade mig in till $1M Gtd på Stars ikväll för mina sista dollars på det kontot.

 

Till veckan ska jag ta mig samman och nöta färdigt bonusen på betonbet med. Om jag inte klonkar ikväll dvs. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu hade jag skrivit ett aslångt (i mina mått mätt) inlägg men när jag tryckte på att jag skulle posta det så dog linan och jag får nu skriva om allt, lololol.

 

Sammanfattar det lite snabbt: Jag har gulat det lilla jag haft både på PokerStars och 123Poker men har runt $650 på BetOnBet där jag fortfarande håller på med deras bonus. Efter den bonusen ska jag köra en bonus på PokerShare.com tror jag som ger $300. När jag är färdig med dessa bonusar hoppas jag på att ha minst $2000 i rulle. Förmodligen kommer jag då vara väldigt sugen på NL100 så det blir förmodligen så att jag testar lyckan där då.

 

Om jag blir kvar på Prima efter bonushorandet är oklart. Är lite sugen på att grinda Tribeca nu när Tain går över dit. Verkar ju bli en riktig fiskdamm där. Men men, det märks då.

 

Ska försöka bli färdig med dessa bonusar nu inom två veckor i alla fall sen får vi se vad det blir efter det. NL50 är det som gäller alltså fram tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag blir kvar på Prima efter bonushorandet är oklart. Är lite sugen på att grinda Tribeca nu när Tain går över dit. Verkar ju bli en riktig fiskdamm där. Men men, det märks då.

 

Kan instämma med att det finns ordentligt med fisk på Tain i alla fall. Vilken Sida hade du tänkt att spela på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag blir kvar på Prima efter bonushorandet är oklart. Är lite sugen på att grinda Tribeca nu när Tain går över dit. Verkar ju bli en riktig fiskdamm där. Men men, det märks då.

 

Kan instämma med att det finns ordentligt med fisk på Tain i alla fall. Vilken Sida hade du tänkt att spela på?

 

Jag har hört folk säga att hela Tain kommer att gå över till Tribeca så det blir väl där man får spela? Har bara hört folk snacka om detta så ska kolla upp det mer nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat lite NL100 nu, det gick så där. Backade lite mer än ett inköp. Korten föll inte rätt så att säga.

 

Kommentera gärna dessa händer.

 

1. Det känns som att jag leder redan på flop och tänkte han skulle få chansen att betta ut på turn då floppen är rätt ofarlig. Kungen kändes bra på turn så jag tänkte att om han själv har ett ess kan han tro att jag bara har kungen om jag endast synar riverbeten. På rivern känns det inte som att jag slår så mycket då dam eller kung känns som sämsta möjliga kort som kan komma då. Färgen kommer ju dessutom. Korrekt fold?

 

** Frozen Over [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sorkenkk sitting in seat 1 with $120.15

- bdje0327 sitting in seat 2 with $98.50

- fferret sitting in seat 3 with $86.70

- hooger2 sitting in seat 4 with $83.84 [Dealer]

- terryboy sitting in seat 5 with $138.89

- Spearmint-_- sitting in seat 6 with $100.75

 

terryboy posted the small blind - $0.50

Spearmint-_- posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to sorkenkk: Ace of Spades, Jack of Clubs

sorkenkk raised - $4.00

bdje0327 folded

fferret folded

hooger2 folded

terryboy called - $4.00

Spearmint-_- folded

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, Ace of Diamonds, 8 of Hearts

terryboy checked

sorkenkk checked

 

** Dealing the turn: King of Spades

terryboy bet - $8.55

sorkenkk called - $8.55

 

** Dealing the river: Queen of Spades

terryboy bet - $18.00

sorkenkk folded

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

2. Jag känner mig alltid tveksam till att slå om med Ax ur position preflop men gjorde detta den här gången. Kan ju inte klaga på hur jag träffar på floppen men frågan är om jag slår något som han kan tänkas ställa in med? Det känns som att AJ är den enda handen jag slår som han kan tänkas pusha med där.

 

** Seville [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- helmig1 sitting in seat 1 with $101.63

- game77 sitting in seat 2 with $101.50

- bulgar sitting in seat 3 with $57.90 [Dealer]

- fferret sitting in seat 4 with $143.92

- sorkenkk sitting in seat 5 with $97.85

- Jogger-1 sitting in seat 6 with $142.45

 

fferret posted the small blind - $0.50

sorkenkk posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to sorkenkk: Ace of Hearts, Queen of Clubs

Jogger-1 folded

helmig1 folded

game77 raised - $4.00

bulgar folded

fferret folded

sorkenkk raised - $13.00

game77 called - $13.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, Queen of Spades, Ace of Spades

sorkenkk bet - $20.00

game77 went all-in - $88.50

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

3. Jogger-1 hamnade jag i en hel del tvister mot och vi hade bluffat rätt friskt fram och tillbaka. Här känns det inte riktigt som att han verkligen vill ha betalt utan snarare vill se vart han står när jag visar så pass mycket styrke både pre- och postflop. Givetvis räknar jag inte med syn men anser ni spelet vara korrekt? Känns som ett fiskigt stealförsök där. Varför skulle han inte 3x-raisa med en hand liksom.

 

** Seville [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- helmig1 sitting in seat 1 with $134.94

- Wallerstein sitting in seat 2 with $41.38

- bulgar sitting in seat 3 with $74.40

- sorkenkk sitting in seat 5 with $100.00

- Jogger-1 sitting in seat 6 with $100.00 [Dealer]

 

helmig1 posted the small blind - $0.50

Wallerstein posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to sorkenkk: Jack of Clubs, Jack of Spades

bulgar called - $1.00

sorkenkk raised - $6.00

Jogger-1 called - $6.00

helmig1 folded

Wallerstein folded

bulgar folded

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 2 of Diamonds, 3 of Spades

sorkenkk bet - $12.00

Jogger-1 raised - $24.00

sorkenkk went all-in - $82.00

 

 

 

Får se om jag orkar ta nya tag på NL100 redan nästa session. Back direkt var ju inte så kul. Troligtvis blir det åtta bord hårdgrind NL50 istället för att bättra på självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nr1 ställer jag mig lite skeptisk till, men fold är nog inte dumt.

 

Nr2 är syn, de ställer så pass ofta med färgdrag/lägre 2par. Möjligheten till att han ställer på bluff mot din förmodade KK är absolut inte omöjlig heller. Tror du vinner de här oftare än du förlorar i alla fall, syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Iom att du underrepresenterar din hand såpass mycket på flopp och turn så kan du inte vika river. Han borde ju värdebetta AX, alternativt bluffa för att få dig att vika en kung.

 

Hand 2: Det finns alldeles för många händer, såsom diverse kombodrag han kan ha för att jag ska orka vika på den här floppen. Har han JJ så betalar jag, Man har ju Outs.

 

Hand 3: Ställa är det sämsta spelet då din hand blir till ren luft. Tror du att han är tom så synar du och låter honom bluffa bort markerna helt enkelt :) Ignorera detta råd ifall du möter en komplett idiot som ser 77-TT som nutz och är villig att offra hela stacken på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna. :)

 

#1: Bör nog ha synat med AJ på rivern ja. Just såna grejer som får mig att verka weak och folk bluffar mig oftare.

 

#2 Här hittade jag syn efter mycket om och men. Hade ungefär samma tankegång som dig punkrock. Vill inte säga hur det gick än utifall att någon mer har lust att kommentera.

 

#3: JJ-handen så bör jag nog ha spelat som du säger punkrock. Men feg för överkorten och färgdraget givetvis så ville plocka hem potten direkt för kände verkligen på mig att jag ledde där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO-skottet på Tribeca går bra. Gick in med $120 som jag satte in tidigare idag på 2/4 och spelade upp det till ~$700 på en halvtimme typ. Då gick jag ur bordet och casha ut $500 till netellern och just nu sitter jag med det sista jag har kvar på 5/10. Får se hur det går. :P

 

Edit: Gulade dom sista pengarna jag hade kvar på två sjuka händer. Men men ska inte klaga. Fick ju ut $500 innan jag hitta gulen :). Pengar som går rakt in på bankkontot. Lär ju köpa ny utrustning nu när man börjat spela hockey igen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där tilta man bort $150 till på BetOnBet. Ger upp NL100 för ett tag nu. Möter bara idioter som synar ner allt och drar ut hela jävla tiden I?daPGIAhgalkdaHujanaoiaufoiAÖdiaödada

 

SKITSPEL

 

Back $300 på BetOnBet idag. VÄLDIGT STABILT

 

helvetes jävla tomtar som inte fattar hur man spelarkaij lafjkglhjlkfjalkjadlad

 

struntar i den här jävla äckelpokern snart fan.. USCH

 

Ska göra så här:

 

Cashar ut ALLT från Netellern. Kör NL50 med STENHÅRD DICIPLIN nu och låter det jag har på BetOnBet vara min rulle. Är ändå klar med bonusen snart så kommer ha typ 25-30 inköp då iaf. Sen blir det PokerShare.com och då ska jag ha minst 40-50 inköp på NL50 när jag är klar med det.

 

Skottar lite nu tills jag har ordenlig rulle för NL50 sen kör jag på med 30 inköps regeln på alla nivåer.

 

Lär fan lära mig o ha diciplin det här håller inte. Sämst man är...

 

BR: $330

 

WOhOOooooooooooooooooooooooooSAooosgadf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt tiltinlägg man fick till där. Mogen man är...

 

Aja, lär få motivation till att grinda igen så tar nog en paus på ett par dagar och fokuserar på skolan och tränandet sen kör jag på ordentligt igen. Fattar inte vad jag håller på med nu allt blir bara pajas.

 

Återkommer när jag har rulle igen.

 

PS. Jag är sämst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att du har det tungt nu. :/

 

Du har hjälpt mig med råd och kommentarer så jag hoppas att jag kan bjuda igen lite nu. Du fick mig att lösa upp mitt money management, nu ska jag försöka tighta till ditt! ;)

 

Jag läser din dagbok dagligen och som det verkar så har du inte gått plus totalt sett på NL50 och ändå ska du upp och spela NL100. För mig går inte det ihop riktigt. Känns som att du har alldeles för bråttom. Egentligen tycker jag att du borde gå ner och spela NL20, men iom att du snart får den där bonus så kan du väl fortsätta på NL50 om du absolut inte vill gå ner.

 

Ditt mål nu bör vara att bli en vinnande spelare på NL50. För att bli detta så rekommenderar jag att du skär ner på antalet bord. Spela 3-4 st och när du sen bevisat att du kan vinna på 3-4 NL50-bord så kan du öka på antalet bord.

 

När du sedan ska upp på NL100 så tycker jag inte bara att du ska ha rulle till det, utan jag tycker också att du måste bevisa att du är vinnande på NL50. Rullen kan du ju bygga med bonusar, men man måste också ha kunskapen för att gå upp i nivå.

 

Jag tror absolut att du kan bli vinnande på NL50 om bara skärper till disciplin, money management och har mer tålamod! Du visade ju i början att du kunde plussa på NL50. Sen ska du komma ihåg att prima är bland dom tuffaste nätverken för NL50.

 

Precis som att min feghet har hindrat mig och kanske även i framtden kommer hindra mig så tror jag att ditt övermod hindrar dig.

 

Summa summarum, skynda långsamt! Bakslagen tar så otroligt hårt både på psyket och rullen annars..

 

Hoppas att du tar detta på rätt sätt nu och kommer tillbaka supermotiverad!

 

Lycka till!

 

:heart::heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina åsikter FiskNils!

 

Givetvis har du rätt i att jag måste börja slå NL50 och verkligen visa att jag är en vinnande spelare. På sistone har jag varit alldeles säker på detta och inte tänkt lika mycket på mitt spel, varit nonchalant.

 

Jag kommer göra som du föreslår och sätta mig på fyra bord ett tag nu först och se hur det går. Verkligen fokusera på att hitta mitt A-game igen.

 

Det kommer bli tufft ett tag nu i början med liten rulle men jag vet att jag kan slå NL50 väldigt enkelt och så länge jag håller diciplinen och inte tiltar eller underskattar motståndet så ska det nog inte vara några problem för mig att komma upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag är precis i dina skor. Är en vinnande spelare på NL50 men efter ett tag tyckte jag att det var för mycket utdragningar. Spelet var helt enkelt lättare och mer logiskt på högre nivåer. Gick utmärkt de första veckorna och sen kom en supertilt som fick en att känna att en paus är behövlig.

För att komma underfund med mitt pokerspel tänkte jag gå tillbaka till grunderna. När du säger att du ska spela ditt "A-game" vet du verkligen att det är ditt bästa lir?

Själv tänkte jag läsa på ett par böcker för att behöva tänka om vad gäller mycket. Efter att ha spelat så mycket poker sitter det mesta i ryggmärgen men känner att det kanske är dags att ändra besluten redan där.

Tänk dig bara att man enkelt vanligtvis drar hem både NL50-100-200 bord men blir slapp och slö. Sen sätter sig slappheten som "standard och du tänker inte riktigt varje gång du synar me din sc. Kanske var din position inte den bästa... osv osv...

 

Dessutom när jag spelar har spelat dåligt ett längre tag kan jag floppa set och spela handen för starkt så jag knappt får något betalt. Samtidigt som jag gärna betalar andra ;)

 

Så känner iaf jag att jag ska fixa till mitt A-game så att jag vet att det verkligen är som det ska. Eftersom poker spelas lääänge är det säkerligen inte fel att läsa en bok eller två för att man tjänar nog sannerligen på det i längden... Dock ska du ju självklart inte spela bokpoker utan din egen touch.

 

Blev ganska långt och svamligt men kände igen mig så väl att det var dags att tömma sig på det man tänkt på sen jag tiltade bort halva rullen för en bonus på 200€.

 

Ps. Personligen har jag mycket större respekt för 0.25/0.50 på b2b nätverket. Känns som att de är bättre där? Har dock inte kommit underfund med förutom party vilket nätverk som har det sämsta motståndet på lowlimit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina åsikter FiskNils!

 

Givetvis har du rätt i att jag måste börja slå NL50 och verkligen visa att jag är en vinnande spelare. På sistone har jag varit alldeles säker på detta och inte tänkt lika mycket på mitt spel, varit nonchalant.

 

Jag kommer göra som du föreslår och sätta mig på fyra bord ett tag nu först och se hur det går. Verkligen fokusera på att hitta mitt A-game igen.

 

Det kommer bli tufft ett tag nu i början med liten rulle men jag vet att jag kan slå NL50 väldigt enkelt och så länge jag håller diciplinen och inte tiltar eller underskattar motståndet så ska det nog inte vara några problem för mig att komma upp igen.

 

Vet precis hur du har det. Sen 1 oktober har jag väl hunnit med 20k händer, är back 10inköp ungefär (ganska exakt omvända siffror mot september). Fattar inte vad som händer, vad jag än gör så blir jag utdragen eller får 0 betalt.. och då har jag inte ändrat någe på mitt spel mot september.

 

Problemet när man spelar dåligt så förväntar man sig nästan att varje stor pott man lirar blir man utdragen. Så att ta en lite paus är aldrig fel så man verkligen hittar tbx till sitt A-game.

 

Hoppasd det vänder för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag är precis i dina skor. Är en vinnande spelare på NL50 men efter ett tag tyckte jag att det var för mycket utdragningar. Spelet var helt enkelt lättare och mer logiskt på högre nivåer. Gick utmärkt de första veckorna och sen kom en supertilt som fick en att känna att en paus är behövlig.

För att komma underfund med mitt pokerspel tänkte jag gå tillbaka till grunderna. När du säger att du ska spela ditt "A-game" vet du verkligen att det är ditt bästa lir?

Själv tänkte jag läsa på ett par böcker för att behöva tänka om vad gäller mycket. Efter att ha spelat så mycket poker sitter det mesta i ryggmärgen men känner att det kanske är dags att ändra besluten redan där.

Tänk dig bara att man enkelt vanligtvis drar hem både NL50-100-200 bord men blir slapp och slö. Sen sätter sig slappheten som "standard och du tänker inte riktigt varje gång du synar me din sc. Kanske var din position inte den bästa... osv osv...

 

Dessutom när jag spelar har spelat dåligt ett längre tag kan jag floppa set och spela handen för starkt så jag knappt får något betalt. Samtidigt som jag gärna betalar andra ;)

 

Så känner iaf jag att jag ska fixa till mitt A-game så att jag vet att det verkligen är som det ska. Eftersom poker spelas lääänge är det säkerligen inte fel att läsa en bok eller två för att man tjänar nog sannerligen på det i längden... Dock ska du ju självklart inte spela bokpoker utan din egen touch.

 

Blev ganska långt och svamligt men kände igen mig så väl att det var dags att tömma sig på det man tänkt på sen jag tiltade bort halva rullen för en bonus på 200€.

 

Ps. Personligen har jag mycket större respekt för 0.25/0.50 på b2b nätverket. Känns som att de är bättre där? Har dock inte kommit underfund med förutom party vilket nätverk som har det sämsta motståndet på lowlimit.

 

Känner igen mig väldigt mycket där. Har även funderat på det här med att läsa lite pokerlitteratur för att få in lite andra tankegångar i mitt spel. Det känns inte som att jag analyserar mitt spel tillräckligt utan bara tänker på småsaker lite då och då. Har du tips på ett par bra böcker man kan läsa? Har knappt läst någonting för NL cashgame. Mest turneringsböcker...

 

Vet precis hur du har det. Sen 1 oktober har jag väl hunnit med 20k händer, är back 10inköp ungefär (ganska exakt omvända siffror mot september). Fattar inte vad som händer, vad jag än gör så blir jag utdragen eller får 0 betalt.. och då har jag inte ändrat någe på mitt spel mot september.

 

Problemet när man spelar dåligt så förväntar man sig nästan att varje stor pott man lirar blir man utdragen. Så att ta en lite paus är aldrig fel så man verkligen hittar tbx till sitt A-game.

 

Hoppasd det vänder för dig!

 

En paus är nog det rätta egentligen, ja. Men jag känner att jag inte försökt ordentligt på ett tag nu och är ändå rätt motiverad till att spela. Så ett par timmar om dagen kommer det nog bli fortsättningsvis också. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bemästra nätpoker : handbok för vinnande limit och nolimit : Texas hold'em och onlinespelets möjligheter och No Limit Hold'em, Teori och praktik

 

Är det böcker jag har beställt... Sen har jag läst lite böcker i pdf format från piratbukten men tycker inte de var några höjdare just för att de handlat om turneringar bara eller om limit.

 

Som Dödarn skrev i senast magazine. "jag förstår att folk tiltar här eftersom folk vägrar släppa sina träffar och ger blanka fan i vad de andra har"

 

När jag skottar (otiltad) brukar jag kunna spela poker precis som jag ska. Väntar på bra händer osv. När jag sedan går lägre ner blir det bara skit av spelet... Förstår inte hur folk har lyckats bygga sina rullar mitt temprament är bra vad gäler bluffar och vinnarinstinkt men kan bli dåligt om det går för långsamt... Hursomhelst får vi uppdatera varandra hur nystarten går. Jag planerar min nystart någon gång i slutet av veckan kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bemästra nätpoker : handbok för vinnande limit och nolimit : Texas hold'em och onlinespelets möjligheter och No Limit Hold'em, Teori och praktik

 

Är det böcker jag har beställt... Sen har jag läst lite böcker i pdf format från piratbukten men tycker inte de var några höjdare just för att de handlat om turneringar bara eller om limit.

 

Okej, ska kolla in dessa böcker.

 

Som Dödarn skrev i senast magazine. "jag förstår att folk tiltar här eftersom folk vägrar släppa sina träffar och ger blanka fan i vad de andra har"

 

När jag skottar (otiltad) brukar jag kunna spela poker precis som jag ska. Väntar på bra händer osv. När jag sedan går lägre ner blir det bara skit av spelet... Förstår inte hur folk har lyckats bygga sina rullar mitt temprament är bra vad gäler bluffar och vinnarinstinkt men kan bli dåligt om det går för långsamt... Hursomhelst får vi uppdatera varandra hur nystarten går. Jag planerar min nystart någon gång i slutet av veckan kanske.

 

Sure. Hur det går för mig kan du läsa här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...