Ignatius Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Hur dåliga händer bör man limpa (eller bluffa) med i oräjsade potter när man sitter i SB? Den som känner sig manad att svara får gärna basera svaret på vilka spelare som redan har limpat. Om knappen och/eller cutoff har limpat (och inte är en fisk) brukar jag spela typ pockets, sc:s, suited aces, 2 broadways, och kanske A9. För tight? (Spelar mest NL50.) Edit: Jag snackar alltså enbart cash game. Citera
jojje2k Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag synar med alla suited händer och nästan alla händer som kan bilda en stege. Plus Ax och K8< På SB har du odds att syna det mesta. Citera
styris Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 anser aldrig att de tjänar nånting att bluffa på SB om du nu inte är turnering.. men CG så tjänar de absolut inget till.. spelar alla andra händer jag skulle spela ur position med tanke på att SB faktiskt är den sämsta position tänkbar handen igenom.. typ alla har limpat. alla SC inga Ax förlorande händer fold alla pos. om dom inte är suited då synar jag handen är inge bättre men träffar man draget så är dom bra.. Kx fold likaså.. spelar i stort sett bara bra händer från SB iom position. typ TT uppåt och AT-AK off och suited.. men de är bara CashGame jag snackar nu.. turneringar är jag inte lika bra på. så de får nån annan ta ansvar för. Citera
jojje2k Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag snackar shorthand altså på fullring så spelar man nog lite bättre händer men jag synar fortfarande alla suited händer. Citera
styris Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag snackar shorthand altså på fullring så spelar man nog lite bättre händer men jag synar fortfarande alla suited händer. jag s'ynar bara Axs iom att jag spelar på lowlimit på SS billigt då. men annars så de egentligen förlorande händer. men får man fina potodds osv så självklart kommer synen men är de höjt så kastar jag. då snackar jag shorthanden CG Citera
BjornL1491910513 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Att raisa i SB kan man göra med vilket hand som helst om bordet är tight och ju mer löst det blir dessto bättre händer måste man ha. Dessutom så måste man överväga vilka motståndare det är på bordet eftersom ju sämre motstånd det är dessto värdare är det att syna SB. Citera
Ignatius Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag synar med alla suited händer och nästan alla händer som kan bilda en stege. Plus Ax och K8< På SB har du odds att syna det mesta. Det är ju sant, men samtidigt är de implicita oddsen, och de omvända implicita oddsen, urusla i SB. I FL ser det förstås annorlunda ut. Det är apsvårt att spela svaga Ax och Kx ur position om man träffar A eller K. Ofta händer en av två saker: man får inte betalt eller så är man dominerad och förlorar en halvstor pott. Dessutom är det ju svårt att få betalt om man limpar rent skräp som 53o och träffar hårt. Bör tillägga att jag bara snackar cash game. Citera
Recommended Posts