esser Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Om man limpar in med säg 67s och floppar 5 9 2, du sitter i sen position och någon bettar ett halvt potsized bet mot dig. vad gör man i detta läge. Jag brukar lägga mig! gör jag rätt ? Och en fråga till, hur får jag ut så mycket så möjligt av mina AJ-AK om jag floppar A ?? //esser * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Om man limpar in med säg 67s och floppar 5 9 2, du sitter i sen position och någon bettar ett halvt potsized bet mot dig. vad gör man i detta läge. Jag brukar lägga mig! gör jag rätt ? Om du vet att din motståndare brukar ha en stor hand som han gillar med att betala av med när han gör så och har runt 11 gånger så mycket pengar kvar att beta kan en syn vara rätt (alltså om du har stark anledning att tro att han har typ 99 eller KK). Annars ska du folda om du inte har stark anledning att tro att han bluffar och att du kan ta potten av honom på turn. Och en fråga till, hur får jag ut så mycket så möjligt av mina AJ-AK om jag floppar A ?? Det är typ frågan om hur man spelar hold'em eftersom det i stort sett handlar om hur du spelar dina par. Generellt: Beta så att folk kan syna med sämre händer, och ta det jävligt försiktigt med att syna höjningar. Citera
Recommended Posts