Blado Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Ska skriva ett exempel nedan ungefär vad som hände mig precis i en sng. Du är HU mot en kille, du har 1600 marker - motståndaren har 200 marker. han behöver alltså tre st uppdubblingar för att vinna turneringen. Du går all-in oavsett vilka händer du har och han callar. Han har på något underligt vis 60% preflop varje hand. Du går in som underdog varje hand men statistiskt sätt så ska du vinna ett sådant race ungefär 80% av gångerna 1-(0.4*0.4*0.4). Är du chipleader så är alltså all-in strategin ett otroligt starkt vapen vilket många kanske underskattar? Ville bara dela med mig av detta, kanske hjälper några som har problem HU i sngs. * Flytt till turneringspoker - QoS * Citera
Tokstolle Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 om blindsen är väldigt höga kan det där vara en bra taktik, speciellt om motståndaren är för tight och foldar för mycket... Men om det skulle bli HU i ditt scenario och blindsen t.ex. är 25-50 kan du sluta med ditt all-in-spel efter hans första uppdubbling då han inte är lika mycket short-stacked längre och kan välja att lägga ner händer och vänta på en mer kvalitativ hand att gå all-in med... Citera
Hjort Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Ja, man ska gå all-in jättemycket när mörkarna är höga. Oavsett om man är chipleader eller ej faktiskt. Citera
Mjorich Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Ja, man ska gå all-in jättemycket när mörkarna är höga. Oavsett om man är chipleader eller ej faktiskt. Jag har snarare lite mer problem med vad man ska calla med. Om det är en kille som går all-in var tredje-fjärde gång. Två kort större eller lika med T, Kx och Ax (x över 6-7) och alla PP borde fungera? Har du någon riktlinje? Citera
Blado Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Ja, man ska gå all-in jättemycket när mörkarna är höga. Oavsett om man är chipleader eller ej faktiskt. Jag har snarare lite mer problem med vad man ska calla med. Om det är en kille som går all-in var tredje-fjärde gång. Två kort större eller lika med T, Kx och Ax (x över 6-7) och alla PP borde fungera? Har du någon riktlinje? jag skulle synat med vilket ess som helst. K-8 och bättre. alla PPs är väl legitimt. Dock har jag inte detta all-in problemet nu när jag lirar sngs med 1000marker ist för 800 startmarker. Citera
Hjort Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Jag har snarare lite mer problem med vad man ska calla med. Om det är en kille som går all-in var tredje-fjärde gång. Två kort större eller lika med T, Kx och Ax (x över 6-7) och alla PP borde fungera? Har du någon riktlinje? Steg 1. Klura ut vilka kort han trycker med om han går all-in så ofta. Steg 2. Bestäm vilken pottandel som är break-even för dig. Ta också hänsyn till utbetalningstrukturen, dvs sätt punkten högre än händer som ger dig EV 0. Steg 2. Knappa in motståndarens HD i pokerstove. Testa händer tills du hittat alla händer som är +EV för dig att syna med. Den listan bör vara rätt lik den som Blad0 nämnde. Det här är tidsödande och tråkigt jobb men det är användbart eftersom det hjälper en att få en bättre förståelse för handdistributioner och vilken EV olika sorters händer har mot olika HD:er. Grundläggande och viktig turneringskunskap alltså. Citera
Recommended Posts