Gå till innehåll

NLT - Folda JJ mot reraise preflop?


dlinder

Recommended Posts

Spelade lite på Pokerchamps häromkvällen, och eftersom det inte går att få HH så får jag försöka så bra jag kan ändå:

 

Spelet var 10-manna NLT 0.25/0.50. Stämningen loose-passive som vanligt.

 

Jag får JJ på UTG, och höjer till 4BB. Alla foldar fram till Button som höjer till 12BB. Våra stacks är innan handen i runda slängar 60BB var (50BB i inköp). Jag har ingen read på honom.

 

Här slänger jag mina knektar. Mitt resonemang är som följer:

 

All in är uteslutet eftersom jag bara får syn av en eller möjligen två händer jag leder mot, och där är min ledning marginell (AK & AQ om jag har tur). Däremot får jag smaka rejält av AA, KK och QQ.

 

Vad händer om jag synar? Jag får agera först på floppen, vilket sätter mej i en svår position: jag måste i princip check-folda till överkort, och även om floppen kommer helt oklädd så vet jag inte om jag leder, utan får anse mej slagen vid syn/höjning. Inte heller är stackarna djupa nog för att jag ska kunna satsa på att ta alla hans pengar vid floppad triss.

 

Tankar på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja eftersom stackarna inte är tillräckligt djupa är det en bra fold, annars går det nog bra att jaga triss eftersom du troligtvis får sjukt bra betalt vid träff.

Men inte i detta fall.

 

En annan taktik kan vara att inte höja från UTG med JJ då blir det enklare för dig att bara calla en rais och agera därefter.

 

men skulle väl tro att det inte var så mycket raisande preflop på det där bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja eftersom stackarna inte är tillräckligt djupa är det en bra fold, annars går det nog bra att jaga triss eftersom du troligtvis får sjukt bra betalt vid träff.

Men inte i detta fall.

 

Nej, precis... sen måste man ju också räkna in (den om än marginella) risken för att han då träffat övertriss, då ryker ju garanterat min stack. Men ändå, med runt 100BB i stackarna så hade jag nog callat.

 

En annan taktik kan vara att inte höja från UTG med JJ då blir det enklare för dig att bara calla en rais och agera därefter.

 

men skulle väl tro att det inte var så mycket raisande preflop på det där bordet?

 

Hehe nä ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...