Gå till innehåll

Hur gör man när dealern gör fel?


mRjR

Recommended Posts

ja det vart så dumt så att det va turn kortet som visades och inte bränn kortet.. :?

 

Så ska man alltså visa kortet för alla, sen betar man som vanligt efter flopp.. och sen kommer det kortet som man är synat och så betar man igen?

 

Vad man ska göra är att kortet skall visas för alla. Det läggs sedan åt sidan Sedan betar man som vanligt på floppen. Därefter bränner man och lägger upp riverkortet som turnkort. Bet som vanligt. Nu blandas resterande kortlek, minus de två brännkorten, och givetvis minus de av spelarna slängda korten, men inklusive det kort som las åt sidan/visades kuperas, bränner ett kort och lägger upp ett riverkort. På detta sätt har kortleken varit så "komplett" som möjligt, dvs 4 kort av 5 har kommit som skulel komma, plus att det kort som felaktigt visades i förtid har haft en chans att dyka upp igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Spelade en turnering med några polare igår, och i dessa hemspel är det ju alltid en och annan öl inblandad

 

Iallafall, jag är HU mot en polare när följande händer:

 

Jag sitter på BB och hittar JJ. Min polare går all-in och jag synar. Vi vänder båda upp korten, han visar A2o...

 

Dealern har börjat bli lite småpackad tydligen, sitter å snackar med en annan kille vid bordet å är inte med på vad som händer. Vi sitter och väntar på kort...

 

"Kom igen nu förfan, vi spelar här!" säger vi. "Ahjaja förlåt da" säger han och börjar BLANDA kortleken. Våra kort ligger alltså kvar på bordet och detta är innan floppen, så vi har inte sett några kort.

 

Jag säger att det inte borde spela någon roll, vi visste ändå inte vad som skulle komma. Min polare vill naturligtvis ha omgiv... En annan polare kommer in å tycker också vi borde köra omdeal.

 

Hur hade ni gjort? Att dealern nu råkar blanda om kortleken borde ju knappast påverka vem som vinner eftersom vi inte hade en aning om vad som hade kommit om han INTE hade blandat...

 

Nu var polarna så jävla nyfikna så dem var ju tvugna att kolla vem som vunnit OM vi hade spelat, å det visade sig att Fi hade dragit triss i 2or på rivern. Behöver jag nämna att vi bytte dealer illa kvickt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ju ingen som helst roll att korten råkade blandats, så jag tycker det är helt självklart att killen med A2o får stå sitt kast. Det sker ju ingen logisk förändring av förutsättningarna som gällde när pengarna åkte in eftersom ni ändå inte kände till ordningen i leken.

 

Inte för att det är särskilt relevant i det här fallet, men en regel om omgiv när dealern råkar blanda om gör ju att det blir mycket lätt att fuska om dealern samarbetar med en spelare. I alla all-in situationer där en av parterna har nackdel så är det ju bara att fippla med dealen så att det blir omgiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ju ingen som helst roll att korten råkade blandats, så jag tycker det är helt självklart att killen med A2o får stå sitt kast. Det sker ju ingen logisk förändring av förutsättningarna som gällde när pengarna åkte in eftersom ni ändå inte kände till ordningen i leken.

 

Precis vad jag sa också... nu var det ju fler som tyckte annorlunda så det var inte så mycket att tjafsa om. Som tur var så vann jag sen ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...