Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det finns något som heter Svenska Pokerförbundet (SPF)

De har en egen hemsida: http://www.pokersm.se/

Om ni inte har hört talas om dem så beror det på att de är synnerligen inaktiva.

Men jag har åtminstånde en gång sett ett inlägg från Ken (en av grundarna och ordförande) där han undrar om någon vill hjälpa till.

Med tanke på att grundarna valt internetdomänen PokerSM.se säger det att de är mer intresserade av poker på den högre nivån, men jag skulle tro att de flesta här på forumet är mer intresserade av den andra änden på skalan.

När det gäller poker så anser jag att det viktigaste är att värna om gräsrötterna och återväxten, för till skillnad från andra "sporter" så behöver man inte skicka pokereliten på träningsläger.

Här är vad jag tycker att SPF ska göra:

- Organisera sveriges pokerklubbar, just nu är SPFs styrelse mest intresserad av en Klubb.

- Kontakta SVEROK. Svenska Roll- och Konfliktspelsförbundet är det förbund som idag organiserar svenska pokerklubbar.

- Lägga upp standardstadgar för att förenkla bildandet av pokerklubbar.

- Aktivt ge information om juridik/skattefrågor i samband med bildandet av pokerklubbar.

- Ha en uppsättning regler för de vanligaste pokervarianterna, och information om hur man organiserar turneringar.

- Skaffa sig ett eget fungerande internetforum. Kanske pokerforum.nu kan hjälpa till?

- Få existerande svenska liveklubbar pokersajter att samarbeta, åtminstånde lite grand.

Vad vill NI att SPF ska göra?