Gå till innehåll

Hur kan sajterna tjäna pengar på höga nivåer?


demme1

Recommended Posts

Satt och kollade $100/200 NL på Expekt igår kväll. Det flyger mycket pengar där. Det jag inte förstår är hur de duktiga kan tjäna pengar på de nivåerna?

Jag tycker jag ser samma gubbar där, dag efter dag.

På t.ex $0.5/1 NL fattar jag att många "jag har sett WPT på TV"-folk sätter in $50 och testar lyckan. Med andra ord ger $50 till de vinnande.

Men på high-stakes-nivåerna? Finns det verkligen några som pumpar in $1000+ för att bara spela lite poker på skoj? Eller vart kommer pengarna ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarna rör ju sig uppåt i systemen till de absolut bästa spelarna och så pågår det och med bankroll för highstakes så behöver man inte svetsa på industri direkt och ta lån för bilköp. Tom low limit tillåter mig att jobba deltid men snart hoppas man att de dagarna är räknade också fast å andra sidan kan det vara bra att ha ett rutinmässigt jobb ändå några timmar om dan åtminstone. Arbetsförmedling, akassa och arbetsgivare kan kyssa mitt feta arsle i framtiden dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men grabbarna i Las vegas då?

har läst på Daniel Negraneus hemsida när han spelar på $1500/$3000 så spelar han med Gus hansen Jennifer Harman och Erick Lindgren m.f kända pokerspelare på samma bord flera gånger lr nästan varje gång. Dom måste ju bara flytta runt pengarna mellan varandra!

 

Jag tror nästan dom vinner mer pengar av varandra på golfbanan eller i biljardrummet där dom alltid oxå spelar om stora pengar.

 

men jag antar att det då å då kommer en dåligt baseballklubbägare eller filmstjärna å skänker bort pengarna så det är det dom lever på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men grabbarna i Las vegas då?

har läst på Daniel Negraneus hemsida när han spelar på $1500/$3000 så spelar han med Gus hansen Jennifer Harman och Erick Lindgren m.f kända pokerspelare på samma bord flera gånger lr nästan varje gång. Dom måste ju bara flytta runt pengarna mellan varandra!

 

Nytt folk kommer till det största bordet när nån på en lägre nivå vill försöka spela högre, nån på lägre nivå är på tilt, eller nån rik jävel som vill spela med dom bästa i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt enkelt kan det sägas så här, (instämmer med de flesta här) att väldigt många testar lyckan på högre bord, det är mkt väldigt få som lyckats stanna kvar där. Många många många blir bustade och får börja om från början. Jag skulle uppskatta att minst 50% av all insättning hamnar till sist i fickorna hos erkänt goda profitspelare som tex DaReD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela disskusionen förutsätter att de som dagligen sitter på högsta nivån är lika bra. Förmodligen är de inte det, utan någon av spelarna har en edge över de andra spelarna. Till slut kommer denna edge att fälla avgörandet och den spelaren tjäna pengar på att spela mot de andra. Sedan är ju frågan om hans edge är tillräckligt stor för att han skall kunna klara raken.

Som tur är dyker det säkert också upp en hel del rika som vill testa lyckan. Och är man tillräckligt rik måste man sitta på högsta nivån för att överhuvudtaget få en kick av att spela. Om jag var miljonär skulle jag då inte spela 05-1, även om det var den enda nivån jag kunde slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns inte som att raken har så stor betydelse på 100/200 NL som på de lite lägre borden..

På ett fullt 6maxbord betalar dem max 0.25BB i rake/100 händer, vilket inte känns som särskilt mycket och jag tror de bästa spelarna har större edge än så på medelmotståndaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade tillsammans med några kompisar en kväll. Vi tog $400 var och satte oss och spelade 5/10 NL. Blev chockade hur en del spelade, en del händer gjorde folk värre saker än på 0.25/0.50-nivån. Det var ett par personer som speciellt märkte ut sig och som vi till och med följde efter för att dom var så oerhört kassa.

 

En av dessa har jag sett spela väldigt mycket på 50/100-bordet och också en del på 100/200. Detta lär definitivt vara någon med en fet lön från sitt vanliga jobb för han kunde inte mycket om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...