SAJT: UltimateBet.com

QoS

• Svars 266
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Vad menar du? Har förövrigt tänkt börja spela på annan site lite då och då för att variera lite. AbsolutePoker verkar nice, men även UB så, förutom den röriga lobbyn.

Har du levt under en sten det senaste (halv)året?

Om någon tvingade mig att spela på T6 eller UB/Absolute så skulle jag gladeligen gå all-in på T6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 3 weeks later...

http://www.msnbc.msn.com/id/26563848/

Poker site cheating plot a high-stakes whodunit

$75 million claim filed against Canadian software firm with murky pedigree

The alleged subterfuge on UltimateBet.com — one of the 10 top poker sites — is the biggest known case of fraud targeting an Internet gambling site and its customers, according to the company that owns the site. It is similar to a case of cheating that occurred last year on UltimateBet’s sister site, AbsolutePoker.com, but this time the thieves ran the scheme for far longer — at least from January 2005 to January 2008, it said.

Länk till kommentar

Hellmouth in da shit?

http://www.aftonbladet.se/poker/article3435604.ab

Någon som har mer info?

Tror mer det gäller Mark Seif. Han har ju också två bracelets.

Inte Hellmuth utan Russ Hamilton som vann WSOP main event 1994.

http://www.indipoker.se/2008/07/vrldsmstare-mannen-bakom-ub-fusket.html[/quote

Ja så kanske det var. Indiscreet har koll på allt.

Länk till kommentar

• 3 months later...
  • 6 months later...

Vilken skitsajt. Antar att jag förtjänar en bad beat efter att inte ha lyssnat på varningsklockorna, men blev uppringt, och lurad, av en Ultimate Bet-representant för ~6 månader sen. Nu hade man rensat upp i träsket, UB var ett nytt företag, och allt förtroende skulle byggas upp igen. Plus att jag skulle få en fin bonus. Jag svalde betet med hull och hår.

Loggar in idag och ser att hela bonusen som jag spelar mot är borta. Kontosaldot var dock som tur var korrekt. Frågar om detta i deras Live support och får veta att, utdrag ur chatten:

UB: the rules was implemented on July 1st, all bonus dollars over 90 days old immediately expired

you: OK. And how did you inform your customers about it??

you: I hope you see that this is the kind of change you want to know about in advance

UB: I understand completely however our marketing department took the decision and players were not notified that the change would be made

you: Seriously, I wonder if that is even legal, I'm sure it is not morally acceptable

UB: It is stated in our terms and conditions that we can change the rules to any promotion when we choose to do so

Nu har jag begärt cash out och lämnar UB. Får hoppas att de betalar ut pengarna. Måste erkänna att jag inte är helt säker på att så sker.

Bra sätt att återvinna förtroendet efter fuskskandalen ...

Länk till kommentar

• 2 months later...