mbman Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Bakgrundsfakta: Sitter och spelar lite 0.25/0.5 NL på prima, har gått rätt bra och min stack är av hyffsad storlek. Bordsstämning Inga direkta reads, men vanliga loose-passive-spelare som är ganska karaktäristiska för nivån. Spelet Normal Table No Limit 0.50/1.00 Rake: 1.00 Seat: 1 dcupps Seat: 2 Pultti Seat: 3 wurren Seat: 4 mbman Seat: 5 Jani8291 Seat: 6 catch_me Seat: 8 thorin (Dealer) Seat: 9 tupac0 Seat: 10 RedXii Får AdKd, nice... OpeningBetRound tupac0 : Posts small blind 0.25 RedXii : Posts big blind 0.50 dcupps : Folds Pultti : Folds wurren : Calls for 0.50 mbman : Calls for 0.50 Jani8291 : Folds catch_me : Raises for 1.00 thorin : Folds tupac0 : Calls for 0.75 RedXii : Folds wurren : Calls for 0.50 mbman : Calls for 0.50 Limpar min AKs då jag höjt med den så många gånger att jag tänkte jag skulle variera mig lite. Flop Dealing Flop: [ 3c 3d 4d] (Pot = 4.5 $) tupac0 : Checks wurren : Bets 2.00 mbman : Raises for 8.00 catch_me : Folds tupac0 : Folds wurren : Calls for 6.00 Höjer med färdraget då brädan inte innehåller några höga kort, kanske bluffar wurren med AK/AQ eller liknande, eller så har han överpar, och då vill jag gärna öka pottstorleken ifall färgen sitter och eventuellt kunna ta ett gratiskort. Turn Dealing Turn: [Jd] (Pot = 20,5 $) wurren : Checks mbman : Checks Checkar snabbt...har lite kåkfunderingar och vill därför inte göra potten alltför stor, jag kan tänka mig att syna ett pottbet på rivern, men vill helst inte betta pott på turn, få syn och syna stort bet på river, alternativt bli höjd. Kanske borde jag bettat ut för att få lite info? River Dealing River: [7h ] (Pot = 20,5 $) wurren : Went all-in 71.25 mbman : Folds wurren : Mucks cards Här funderar jag ett tag, men vill inte syna bort hela min stack ändå. Sätter wurren på att han limpat JJ och satt kåken...möjligt är ju även att han limpat 23 (osannolikt dock), 33, 22. JJ anser jag dock troligast, då han bettar floppen iaf, vilket jag också skulle göra med överpar. Möjligen satte han kåken med 77, isåfall - surt att jag inte bettade. Hursomhelst, har svårt att sätta honom på händer jag har slagna. Tyckte inte det var värt att syna för hela stacken åtminstone, och är rätt nöjd med det beslutet. Vad tror ni andra? Om han satte mig på bluff efter min check på turn borde han kanske nöjt sig med ett pottbett? Showdown Result Avslutning Citera
Fadeh Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Om jag ska sammanfatta. Gillar inte hur du spelade preflop. Gillar inte hur du spelade på flopp. Gillar inte hur du spelade på turn. Gillar inte hur du spelade på river. Jag hade höjt 5$ preflop. Sedan hade jag bettat på floppen och då hade troligtvis wurren synat. Sedan hade jag bettat på turn och då hade wurren synat om han nu hade nåt och foldat om han inte hade något. För rejält omslag hade jag eventuellt foldat. Beror lite på min read av motståndaren. Sedan hade jag checkat bakom honom på river. För jag tror inte han hade bettat ut om du bettat hela vägen. Citera
Hickmott Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Här funderar jag ett tag, men vill inte syna bort hela min stack ändå. Sätter wurren på att han limpat JJ och satt kåken...möjligt är ju även att han limpat 23 (osannolikt dock), 33, 22. JJ anser jag dock troligast, då han bettar floppen iaf, vilket jag också skulle göra med överpar. Möjligen satte han kåken med 77, isåfall - surt att jag inte bettade. Hursomhelst, har svårt att sätta honom på händer jag har slagna. Tyckte inte det var värt att syna för hela stacken åtminstone, och är rätt nöjd med det beslutet. Vad tror ni andra? Om han satte mig på bluff efter min check på turn borde han kanske nöjt sig med ett pottbett? Ganska klurigt faktiskt... Spontant skulle jag sätta honom på en bluff. Vad är det för vits med att beta all in om man har en (nästan) nöthand (om han har JJ alltså)? Då vill man väl ha syn, och på ett all in bet kan man inte direkt förvänta sig det. Vet dock inte om jag skulle synat. //Hickmott Citera
mbman Postad 30 December , 2004 Författare Rapport Postad 30 December , 2004 Fadeh: Nej, jag är inte helt nöjd med spelet själv. Anledningen till att jag bara synar är som sagt att jag inte ville ge de andra en read på mig genom att höja varendaste gång jag har AK... Men på floppen tycker jag mitt spel är ok, höja med färgdrag är väl inte helt fel? Eller borde jag inte gjort det med kåkmöjligheten på bordet? Borde dock bettat turn för att få information... Ja, ingen hand att vara stolt över kanske, menmen, man lär sig av sina misstag... Hickmott: Jag tror att wurren möjligen misstänkte att jag checkade färgen när jag satte den och ville ta rejält betalt för sin kåk. Jag brukar själv göra stora bets med stora händer just för att många tror man bluffar då, och de flesta spelarna på denna nivån kan inte lägga nötfärgen. Citera
jensberg Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Fadeh: Nej, jag är inte helt nöjd med spelet själv. Anledningen till att jag bara synar är som sagt att jag inte ville ge de andra en read på mig genom att höja varendaste gång jag har AK... Men på floppen tycker jag mitt spel är ok, höja med färgdrag är väl inte helt fel? Eller borde jag inte gjort det med kåkmöjligheten på bordet? Borde dock bettat turn för att få information... Ja, ingen hand att vara stolt över kanske, menmen, man lär sig av sina misstag... Hickmott: Jag tror att wurren möjligen misstänkte att jag checkade färgen när jag satte den och ville ta rejält betalt för sin kåk. Jag brukar själv göra stora bets med stora händer just för att många tror man bluffar då, och de flesta spelarna på denna nivån kan inte lägga nötfärgen. Om du inte vill att motståndarna ska få read på dig så höj ibland med marginella händer istället för att limpa med AKs. Citera
hnat Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 vet inte, men det känns som att du för stor respekt för kåken här, men vad vet jag egentligen. Jag hade kört på. ..sen så såg jag att du spelade mot thorin, som inte är loose, utan övertight iaf för de borden jag brukar se honom. Citera
Recommended Posts