morberg Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Jag spelar på Primanätet, FL på 0.25/0.50. Har ganska nyligen satt mig vid bordet och har inte någon read på spelarna. Spelet brukar vara hyfsat löst och passivt. Vi sitter sju stycken runt bordet och jag är i CO. Pre-flop Hero is dealt A J . UTG folds, MP1 folds, MP2 folds, Hero raises, Button calls, SB folds, BB calls. Jag öppnar i sen position och höjer för att se om jag kan driva ut folk efter mig. En blind försvinner, men knappen och BB är kvar. Tre personer ser floppen. Flop: 4 J 9 (6,5 SB i pott) BB checks, Hero bets, Button calls, BB calls. Jag vill straffa färg- och stegdrag. Har sannolikt bästa handen och det är väl då pengarna ska in? Turn: K (4,5 BB i pott) BB checks, Hero bets, Button calls, BB calls. Hyfsat otrevligt kort för min del. Det är väl bara ruterkungen som skulle vara sämre. Mitt par är kanske inte längre i topp och någon kan ha fått in en stege nu. Jag satsar ändå för information och planerar en fold om jag blir raisad. Rätt? Skulle det varit bättre att check-folda eller check-calla? River: T (7,5 BB i pott) BB checks, Hero checks, Button bets, BB folds, Hero calls. Ännu ett trist kort, nu räcker det med Q på hand för att slå mig. Vill ändå se vad jag har varit uppe mot och hålla fi ärlig och väljer därför att check-callar. Kanske skulle en bet-fold varit bättre eftersom jag ändå hade bestämt mig för att syna? Results Button shows Kc Qh and wins 9,5 BB with a straight K high. Citera
Knapp_0 Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Check-Fold tycker jag känns rätt. Bet-Raise? Varför vill du syna? Citera
Fadeh Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Tycker du spelar bra hela handen. Inte för att jag trodde du skulle vinna på rivern men man vet ju aldrig. Du får ju rättså bra odds för syn. Citera
morberg Postad 30 December , 2004 Författare Rapport Postad 30 December , 2004 Check-Fold tycker jag känns rätt. Bet-Raise? Varför vill du syna? Det är inte omöjligt att fi bluffar. Om han tror att jag suttit på ett drag och missar på river (därav check) kanske han drar en rövare med ett bet. Det hade kanske jag själv gjort... Vad säger ni om bet-fold på turn, är den rätt? Citera
Rollin Postad 30 December , 2004 Rapport Postad 30 December , 2004 Du får ju rättså bra odds för syn. Ja men hur många gånger vinner man med AJ i det läget, känns som en ganska enkel fold. Finns ju ingen rimlig hand som AJ har slagen. Citera
richardd Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Check-Fold tycker jag känns rätt. Bet-Raise? Varför vill du syna? Det är inte omöjligt att fi bluffar. Om han tror att jag suttit på ett drag och missar på river (därav check) kanske han drar en rövare med ett bet. Det hade kanske jag själv gjort... Vad säger ni om bet-fold på turn, är den rätt? Jag skulle nog folda mot en raise på turn tror jag, dels för stegdraget och dels för kungen, beroende på vem jag e uppe mot men eftersom han synar på flop känns det ganska troligt att han har kungen eller stegen. Är han passive annars (som den typiske expekt spelaren) så är folden rätt tror jag. Citera
Papa Kubo Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Jag skulle nog folda mot en raise på turn tror jag, dels för stegdraget och dels för kungen, beroende på vem jag e uppe mot men eftersom han synar på flop känns det ganska troligt att han har kungen eller stegen. Hur kan en syn på floppen J94 betyda att motståndaren bör ha en kung? Citera
RaMz Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 bet-fold turn, check-fold river Citera
richardd Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Jag skulle nog folda mot en raise på turn tror jag, dels för stegdraget och dels för kungen, beroende på vem jag e uppe mot men eftersom han synar på flop känns det ganska troligt att han har kungen eller stegen. Hur kan en syn på floppen J94 betyda att motståndaren bör ha en kung? Därför att många synar över kort på dessa nivåer, det vet jag spec om dom har runner runner steg drag. *edit* eller många och många en del gör det, det är inte ovanligt Citera
Hjort Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 bet-fold turn, check-fold river Det är för mig väldigt långt ifrån automatiska spel, blir du aldrig bluffad eller semibluffad eller? Td kanske jag skulle check-folda rivern på, annars krävs det bet-syn för att jag ska lägga ned för ett bet på rivern. Det är ju sådant grymt bluffläge för ett trasigt färgdrag mot någon som är villig att dumpa ett stort par här. Mitt standardspel här: raise pre beta och trebeta någon som höjer mig med position (eftersom gratiskortsspelet inte är vidare ovanligt här). Om någon check-raisar mig kan jag spara höjningen eller bara syna ned. beta turn. Folda mot en höjning om det är höjning och syn, annars syna den också mot många motståndare. checka rivern. Folda mot bet-syn syna mot bet-fold. Citera
morberg Postad 4 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2005 checka rivern. Folda mot bet-syn syna mot bet-fold. Det där förstod jag inte riktigt. Kan du utveckla sista meningen? Edit: Nu fattar jag (tror jag). Med bet-syn och bet-fold menardu vad de två motståndarna gör? Citera
eroz Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 checka rivern. Folda mot bet-syn syna mot bet-fold. Det där förstod jag inte riktigt. Kan du utveckla sista meningen? Efter knappen har bettat foldar du om BB synar men foldar BB synar du istället. Citera
Recommended Posts