Gå till innehåll

NLT - SnG, SH, turbo SitnGo, AKs mot bet o allin


gnurfen

Recommended Posts

Spelar en 20-dollars shorthanded turbo sitngo (1000 i marker o tre minuters blindsperioder)

 

5 pers från början, 4 kvar. Jag är chippie på 1900, mina motståndare har 1300, 1100 respektibe 800.

 

Blins 50/100

Jag sitter på BB

 

Fi 1, UTG bet 200

spelare x fold

Fi 2,small blind, Raise allin 1100

Jag, AKs, bör göra vad?

 

Min första tanke är att sätta mig själv allin, men är det så smart? Chansen att Fi 1 synar finns ju även om jag går allin, o chansen att han synar är definitivt större om jag integår allin. jag har såklart inget emot att Fi 1 o Fi 2 spelar om sina stackar mot varandra. Samtidigt finns ju chansen att jag har bäst hand (den är nog ganska stor), men känns ju kanske lite segt att gå in med AKs mot en kille till med Ax, samt kanske en med lägre par.

 

Vad borde jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att va nåt sit & go proffs, men är inte det en superenkel fold?

 

speciellt om det är en sån sit & go med tre priser...

 

Det är väl en shorthanded sit & go = två priser, 70 till ettan och 30 till tvåan?

 

Jag hade inte heller tvekat att ställa in. I en shorthanded turbo finns inte tid att vänta på bättre lägen än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde i varje fall som så att jag gick allin, Fi 1 synade med, så det var en riktig familjepot (Shortstacken jublade väl framför sin skärm).

 

Fi 1 hade 10J i hjärter

Fi2 hade AQo

 

på floppen kommer en J, men också två klöver, på rivern det tredje klövret. Jag vann potten alltså, o tog snart hem hela sitngo:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...