Gå till innehåll

Start av "pokerkarriären"?


tarra

Recommended Posts

Hej jag undrar om någon utav er som har mer koll kan komma med nå bra tips..

 

Min bankrulle är på ca 500kr..

Jag tänkte spela lägsta insatserna Hold'em NL kanske också FL

Jag har spelat lite tidigare och anser att jag är lite bättre än de flesta på dessa nivåer, eftersom jag kan spela hyggligt tight iaf (25-30% flopp)

 

Så hur ska jag göra nu?

Leta på nån bra bonus för att försöka bygga upp bankrullen? (isf vilken)

Eller spela på nån sida med mkt löst spel för att bygga upp rullen? isf vilken, svenskaspel?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och, nej du behöver inte leta bonus.

Spela på http://www.worldPX.com där du har en maximal och aldrig sinande bonus i form av 100% automatiskt rakeback.

Dessutom slipper du det jobbiga hoppandet mellan siter.

 

Läs för övrigt många och RÄTT böcker innan du sätter igång, poker spelas efter floppen och är för övrigt ganska övertygad om att du har stora brister i det preflop-spel med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte spela lägsta insatserna Hold'em NL kanske också FL

Jag har spelat lite tidigare och anser att jag är lite bättre än de flesta på dessa nivåer, eftersom jag kan spela hyggligt tight iaf (25-30% flopp)

 

 

Lol, tror just du försa dig rätt rejält.

 

Var det just ordet "eftersom" som var försägningen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25-30% floppar sedda (om du menar det) är inte tight direkt, men de är OT just nu...om du vill spela låga NL bord så ska du spela på pokerstars eftersom trafiken är väääldigt hög och därför också gott om fisk..dom har väldigt få bonusar och dom är inget å hurra över....klienten är överlägset bäst....men som Opteron sa WPX med 100% rakeback är ett mycket smart alternativ då du slipper spela "mot raken" för att gå + ..om tillräkligt många signar upp sig där så kommer den kanske bli lika trafikerad som nån av de stora sajterna i framtiden...den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bankrulle är på ca 500kr..

Jag tänkte spela lägsta insatserna Hold'em NL kanske också FL

 

Eller spela på nån sida med mkt löst spel för att bygga upp rullen? isf vilken, svenskaspel?)

Svenska Spel låter inte som en dum idé. Inte för det lösa spelet, men för att 500 kr räcker långt. Bygga rulle på 0.5/1 NL och billig Sitt&Gå eller turnering. 500 kr är inte många dollar, man har inte mycket manöverutrymme, såvida man inte spelar på micro-nivå, 1/2, 5/10 och 25/50 cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med så pass "liten" rulle bör du leta efter bonusar som är lättclearade och som ger bra tillskott i kassan. läätclerad = clearas även på väldigt låga nivåer.

 

Nå tips på sådana?

 

om ladbrokes har kvar sin 100% bonus upp till 100$ kan jag rekommendera den. jag tog ut den på kanske 10 timmar på $0.05/0.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med så pass "liten" rulle bör du leta efter bonusar som är lättclearade och som ger bra tillskott i kassan. läätclerad = clearas även på väldigt låga nivåer.

 

Nå tips på sådana?

 

om ladbrokes har kvar sin 100% bonus upp till 100$ kan jag rekommendera den. jag tog ut den på kanske 10 timmar på $0.05/0.10

 

någon som vet om den finns kvar?

Eller hur jag kan kolla upp det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...