Gå till innehåll

Ess är ett väldigt underskattat kort!


jey24

Recommended Posts

Ifall ni har ess, skit i kickern. Det är så många som bara slänger ess för att kickern inte är så där hundra. Titta på den här floppen.

 

K :club: J :club: 5 :club: 6 :club: A :heart:

 

Och du sitter med A :diamond: 2 :heart:

 

Den här handen skulle jag råda dig att hålla jävligt hårt på. Ifall det är 10 vid bordet och det blir tre reraise så ska du syna floppen. Sedan ska du Reraise på turn! All in med hela veckopengen på river, eller call ifall någon annan går all-in först så att några andra inte avskräcks från att syna. Med den här taktiken så vinner du MILJONER! Det har jag lärt mig idag. Så släng aldrig ett ess, no matter what guys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Please let me be moderator...

 

Vadå?! Vad är det för fel på det här rådet? Han vann ju med par i ess, och hur kan man argumentera mot en vinst? Har man par i ess så måste motståndaren minst hosta in två par. Ett annat exempel är detta:

 

Din motståndare höjer potten med 4bb och du sitter på A :diamond: 3 :heart:. Dessa färger är rätt lika varandra, så man kan säkert bluffa en färg.

 

Floppen J :diamond: 9 :heart: Q :heart: Bingo! Där är de röda korten, och nu kan du bluffa på som bara fan.

Turn 3 :club: Jippi! Du träffar din kicker (det andra kortet som är brevid ditt ess) I detta läge ska du helst syna en all in bet av din motståndare.

River 3 :spade: Ajajaj nu miss.... nej du fick triss! Det betyder att du har en chans att vinna den här handen. Synd att du inte fick in ett ess, men eftersom du redan är all in så kan du ju bara visa upp korten.

 

Motståndaren visar K :heart: K :diamond:

 

Så går det till! Lycka till ute vid borden, och spela alltid ett ess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte vad grejen är.

Att det är ett skämt på något sett är uppenbart, men kan någon verkligen tycka att det är roligt?

 

Fattar du inte det roliga? Läs detta igen:

 

Titta på den här floppen.

 

K :club: J :club: 5 :club: 6 :club: A :heart:

 

Ser du det nu?

 

 

Det är så att floppen innehåller fem kort, normalt har floppen bara tre kort. :shock:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte vad grejen är.

Att det är ett skämt på något sett är uppenbart, men kan någon verkligen tycka att det är roligt?

 

Fattar du inte det roliga? Läs detta igen:

 

Titta på den här floppen.

 

K :club: J :club: 5 :club: 6 :club: A :heart:

 

Ser du det nu?

 

 

Det är så att floppen innehåller fem kort, normalt har floppen bara tre kort. :shock:;)

 

Nej det ska vara 5 kort. Det är viktigt att man synar alla höjningar på varje gata och sen träffar på sista kortet, helst med en hand som ofta drar dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jey24, du hade lite tur med dina händer men du ska veta att oftast fungerar det inte att spela på det där sättet. Fortsätter du så kan du räkna med att gå med förlust, till skillnad från din fi som verkar ha spelat sina händer mer korrekt. Lycka till.

 

Lol! (hoppas att det var ironi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jey24, du hade lite tur med dina händer men du ska veta att oftast fungerar det inte att spela på det där sättet. Fortsätter du så kan du räkna med att gå med förlust, till skillnad från din fi som verkar ha spelat sina händer mer korrekt. Lycka till.

 

Jodu Flodan, du är allt bra rolig du. Ta en titt igen på reglerna innan du spelar poker nästa gång. Ess räknas som det högsta kortet i leken. Endast vid stege så kan du räkna ess som det lägsta kortet. Hur kan du då säga att jag har spelat fel när jag håller tight på bästa kortet i leken? Skulle inte förvåna mig om du slängde AA också :shock:. Kalla det vad du vill, men när esset dyker upp där på rivern så är mattematiken solklar för mig. Tre spelare har gått all in på rivern för att förmodligen försöka köpa potten, tre andra synar. Alla kan ju självklart inte sitta med en sista klöver. Jag misstänker att de tre första som gått all in har K J eller pocket Q, och därför är de slagna. De tre övriga sitter förmodligen på ett stegdrag eftersom ingen vågat gå all in. Och mycket riktigt hade jag rätt i mina funderingar, och potten på 670 euro blev min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall ni har ess, skit i kickern. Det är så många som bara slänger ess för att kickern inte är så där hundra. Titta på den här floppen.

 

K :club: J :club: 5 :club: 6 :club: A :heart:

 

Och du sitter med A :diamond: 2 :heart:

 

Den här handen skulle jag råda dig att hålla jävligt hårt på. Ifall det är 10 vid bordet och det blir tre reraise så ska du syna floppen. Sedan ska du Reraise på turn! All in med hela veckopengen på river, eller call ifall någon annan går all-in först så att några andra inte avskräcks från att syna. Med den här taktiken så vinner du MILJONER! Det har jag lärt mig idag. Så släng aldrig ett ess, no matter what guys!

 

vad hade fi? (=du)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jey24, du hade lite tur med dina händer men du ska veta att oftast fungerar det inte att spela på det där sättet. Fortsätter du så kan du räkna med att gå med förlust, till skillnad från din fi som verkar ha spelat sina händer mer korrekt. Lycka till.

 

Sjukt kul!

 

50/50 att det där är ett seriöst inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...