FiskNils Postad 8 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 En timmes spel har det bara blivit i helgen. Litet break från pokern och motivationen är större än nånsin. Nu jäklar ska jag börja spela riktigt bra poker igen och utveckla mitt spel. Resultatet ska jag försöka att helt bortse från och bara koncentrera mig p att spela rätt. Imorgon går jag på liret igen! Nuvarande BR: $2483 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arooon Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Kul att se nån som spelar på samma nivå som mig! 0.25/0.50. Hur många procent av händerna ser du floppen? Höjer du före floppen och så? Skulle vara intressant med lite sån info... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gurra_gbg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Höja före floppen är ett otyg och bör hållas till ett minimum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Höja före floppen är ett otyg och bör hållas till ett minimum! Mmm höja före floppen med annat än AA förlorar man på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Kul att se nån som spelar på samma nivå som mig! 0.25/0.50. Hur många procent av händerna ser du floppen? Höjer du före floppen och så? Skulle vara intressant med lite sån info... Vet faktiskt inte hur många floppar jag ser eftersom jag inte har nåt statistikprogram. Det här med preflophöjningar är lite olika beroende på hur dom andra spelarna vid bordet är. Men ser jag värde i continue-bet efter floppen så höjer jag allt först in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Första sessionen den här veckan är avklarad nu. 2 timmars spel blev det och slutade +$3. Jag kommer att spela på everest hela veckan tror jag och mitt intryck av spelarna där är att dom är dom sämsta som jag har mött på NL50. Många synstationer. Detta gör att jag måste ändra lite i mitt spel. Spelet är väldigt likt det som spelades på NL20 när jag spelade där. Träffar man bara fint så har man goda chanser att få bra betalt känns det som. Annars har jag bedömt motståndet helt fel och det är jag som är fisken istället.. Vi får se! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tugglugg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Tja Spelar du fullring eller SH? Om du spelar SH så kan du raisa med en del fler händer än på fullring:P Orkade inte läsa vilket du spelade haha Men jag anser att jag själv spelar ganska tajt och jag raisar ner till A10 på SH om ingen raisat innan mig då Lycka till:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Tja Spelar du fullring eller SH? Om du spelar SH så kan du raisa med en del fler händer än på fullring:P Orkade inte läsa vilket du spelade haha Men jag anser att jag själv spelar ganska tajt och jag raisar ner till A10 på SH om ingen raisat innan mig då Lycka till:) Tjena! SH är det jag spelar. Vet inte vad det blev av denna diskussion riktigt, men jag kan väl klargöra att jag höjer i princip ALLT om ingen har limpat före mig. Vad jag höjer annars beror på motstånd och position osv. Väldigt svårt att säga exakt hur mitt preflop spel ser ut. Nu kör jag igång spelet igen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tugglugg Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 okej Nån annan skrev att du bara skulle raisa med AA vilket är konstigt om man spelar SH, bara det jag tänkte ¨på hehe;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Ytterliggare en ganska lång session, 2h25min, utan att lyckas hitta ett rejält plus. Blev istället -$8. Jag tror dock att om jag bara får lite tur så kan jag få ganska fina plussessioner för motståndet imponerar inte alls. Helt klart är iaf att det blir ett väldigt annorlunda spel på everest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppann Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Så tight kan du ju inte vara! In med deeeegen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Så tight kan du ju inte vara! In med deeeegen! Va?? Nån gammal hand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 9 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Fortsatt väldigt segt på everest. Förlorar småpotter hela tiden. Antingen har jag träffat för dåligt/haft lite otur eller så fungerar inte mitt spel. Är typ breakeven under dom 8 timarna jag har spelat på everest hittills så det är ju ingen kris. Men motståndet känns så dåligt att jag böjar fundera på om jag verkligen spelar rätt när jag inte hittar plusset. Två händer som återupprepas gång på gång: 1. Jag höjer och får med en spelare. Missar floppen, men continuebetar. Fi hittar syn eller rasise. Jag är tom och fi vinner potten. 2. Jag höjer och får med 2-4 spelare. Allt sämre än toppar känns meningslöst att fortsätta beta med. Men det fina är ju å andra sidan att de gånger man har en bra hand så bör man ofta få bra betalt. Förresten så tycker jag att everest klient är riktigt dålig. Har fullt upp att se när jag får kort på borden, så det är svårt att hitta reads och följa med i händerna när man multitablar. Tar gärna emot tips på hur man ska spela på den här typen av bord med många synstationer. Ska man helt lägga ner continuebetandet? Ska man göra nån skillnad i preflopspelet? Kom med förslag! Nya tag imorgon.. 9/10: -$37 5h 30min BR: $2446 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 13 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 Fisken lever! Jag har spelat ytterst lite poker den här veckan och det lilla jag spelat har gått åt helvete.. Har inte alls haft huudet med mig av pga av personliga problem som gjort att jag inte mått speciellt bra senaste tiden. Jag har då inte heller kunnat hantera motgångar inom pokern. Har spelat några timmar idag och fått lite framgång vilket jag så väl behöver. Riktigt skönt och nu hoppas jag att jag sk ha energi till att spela poker igen! Åtekommer senare och då ska jag försöka summera det lilla jag spelat i veckan och naturligtvis också dagens spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2006 Uppe före tuppen idag. Spelsugen är man också och folk vid borden så det blir lite lir så klart! Resultatet från från veckans spel kommer nedan. Plussade ca $175 igår, precis vad jag behövde! 10/10-13/10: +$116 6h 55min BR: $2562 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2006 Slut på morgonsessionen nu, +$56. Jag spelar lite annorlunda på everest numera. Mer passivt och mer tight än tidigare. Ungefär som jag spelade på NL20. Hittills känns det som att det fungerar bättre. Det blir liksom meningslöst att höja allt först in när folk inte bryr sig ett dugg om hur jag spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2006 Jag gillar fi:s spel i den här handen.. Bordsplacering: Qnarf sitter på stol 1 med $14.98. hallodu20 sitter på stol 2 med $54.98. Leodium sitter på stol 3 med $55.55. Hero sitter på stol 4 med $54.92. franky7716 sitter på stol 5 med $16.80. Lägga blindar: Knappen är vid stol 4. franky7716 lägger den lilla blinden på $0.25. Qnarf lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Qnarf: -- -- hallodu20: -- -- Leodium: -- -- Hero: Kh Ad franky7716: -- -- Före floppen: hallodu20 höjer $1.75. Leodium lägger sig. Hero synar $1.75. franky7716 lägger sig. Qnarf lägger sig. Floppen (6h Qs 5d): hallodu20 checkar. Hero checkar. Turnkortet (6h Qs 5d Jd): hallodu20 checkar. Hero checkar. Riverkortet (6h Qs 5d Jd 5h): hallodu20 checkar. Hero checkar. Kortvisning: hallodu20 visar Qd Qh. hallodu20 har 5d 5h Qd Qh Qs: Kåk Hero visar Kh Ad. Hero har 5d 5h Qs Kh Ad: Par Pott - sammandrag: Hela potten: $4.25 hallodu20 vinner $4.08. Husprovision: $0.17 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2006 Ytterliggare en skön plussession. $106 på 1,5h. Spelet känns mycket bättre nu när jag ändrat spelstilen lite grann. Tror inte detta tighta och ibland lite passiva spel skulle fungera på t.ex. prima, men everest är extremt fiskigt. Skönt att jag äntligen får lite betalt för motståndarnas misstag också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Bra dag igår! 14/10: +$167 3h 40min BR: $2729 Sämre start idag dock tänkte jag skriva, men fick dubbla upp efter preflop all in med AA mot QQ. Så nu är det inte så farligt längre.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 När kommer du att prova på NL100 då? Om du fortsätter plussa stadigt på NL50 nu alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 När kommer du att prova på NL100 då? Om du fortsätter plussa stadigt på NL50 nu alltså. Tanken är att jag ska spela ett NL100-bord vid sidan av mina NL50-bord när jag når 3k$. Sen får man väl se hur det känns. Det är ju en bit kvar ännu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 När kommer du att prova på NL100 då? Om du fortsätter plussa stadigt på NL50 nu alltså. Tanken är att jag ska spela ett NL100-bord vid sidan av mina NL50-bord när jag når 3k$. Sen får man väl se hur det känns. Det är ju en bit kvar ännu.. Okej. En bit kvar? 250 dollar bara ju . Två normala plussdagar för dig hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Du plussar ju som en tok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Sorken+Ulaf: Låg faktiskt breakeven i oktober för tre dagar sen, men vinnande på NL50 får jag nog säga att jag är iaf! Spelar en riktigt kall session nu. Började med att bli utdragen i några potter och efter det har jag knappt spelat en hand på 1,5h. Ungefär ett inköp back idag tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Lyckades hitta plusset till slut efter att fått korten till slut. +$42 idag. Tar en paus nu, men sen blir det nog mer grind till WPT. Skönt att kunna zappa över från pokermiljonen till WPT. Lite skillnad om man säger så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts