tobjoern Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Nej! fortsätt med dagboken! Finns säkert folk som läser den, jag är en av dom. Men kan tyvär inte svara på frågorna då jag inte är så duktigt direkt.. Tycker detta är en bra och motiverande dagbok. Citera
FiskNils Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Nej! fortsätt med dagboken! Finns säkert folk som läser den, jag är en av dom. Men kan tyvär inte svara på frågorna då jag inte är så duktigt direkt.. Tycker detta är en bra och motiverande dagbok. Jag har beslutat för att fortsätta skriva. Kommer börja posta händer som jag verkligen vill ha svar på i Handanalys-delen. Sen finns det ju olika delar av forumet att ställa andra frågor på också.. Kommer dock att bli något av en omstart nu. Tidigare har jag räknat min BR som en del av min privatekonomi. Det är ju helt knas och det är det slut med nu. Kommer "starta om" med $1000 nu som BR och sen kommer jag ha en turnerings-BR på $200. Vill hålla i sär dessa då det är två olika spel. Turneringsrullen får fungera som ett test då jag är väldigt oerfaren där. Kommer fortsätta att ha bonusar/rakeback som lön och bygga rullen med mina vinster i själva spelet. Tycker det är bra då jag får ut en skaplig summa varje månad oberoende av hur spelet går. Hoppas också att det ska bli lättare att ta swings och flytta mellan nivåer då min BR fr.o.m. nu är pokermarker och inte pengar. Jag forsätter spela på NL50. Sätter inte upp några gränser för hur jag ska kliva upp och ner i nivå nu utan det viktiga är att hitta ett vinnande spel på NL50 igen. Känner mig sugen på poker nu igen i o m omstarten. Spelade en timme förut där jag hade ett helt annat lugn och spelade mer aggressivt än senaste tiden. Tappade nästan omgående ett inköp när jag floppade set mot preflop-raisaren på helfärgad bräda. Degen åkte in och han hade floppat nöt-färgen med A9s. Kokade i två sek, men efter ett djupt andetag så insåg jag att jag gjorde rätt som stoppade. Nu hade han floppat nuts, men då är det bara att säga grattis och hoppas på klonk. Det är det lugnet jag måste fortsätta ha. Målsättningen ska vara att spela bra och när jag inte gör det så får jag försöka ta lärdom istället för att tycka att världen är orättvis. OMSTART 9/11 Spel: NL50 BR: $1000 Turnerings-BR: $200 Nu kör vi igen! Citera
tobjoern Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Bra att du startar igen! Detta kommer bli bra! Vilken site kör du på ? Är turneringsrullen och cashgamerullen på samma sida? lycka till nu! Citera
FiskNils Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Lycka till! Tack! Hur går liret för dig? Är det inte dags att du kör igång din dagbok igen? Hoppas det iaf.. Bra att du startar igen! Detta kommer bli bra! Vilken site kör du på ? Är turneringsrullen och cashgamerullen på samma sida? lycka till nu! Thanks man! Lirar på tain nu då eurolinx har bra bonusar. Väldigt tight spel där. Turneringsrullen har jag dock på everest. Har gått bra dom turneringarna jag spelat där så känns bra att forsätta där. Men turneringar spelar jag mest för "skojs skull". Bara jag inte går back på turneringar så är jag nöjd.. Spelade ytterliggare en timme nu och hittade backet igen. Men måste ändå säga att jag är nöjd med mitt spel. Gäller ju att ha timing med korten också.. Det enda jag tycker jag borde gjort annorlunda är att jag kunde spelat ett par drag mer aggressivt. Back $70 idag ungefär. Citera
FiskNils Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Spelat lite mer nu. Först en turnering med $5.50-inköp där jag hamnade ITM. Åkte med AK mot KQ, all in på K9x-flopp. Han klonkar T och J. Fick $15. Sen så blev det en timme cashgame också. Äntligen lite marginaler på min sida! Vände minuset till miniplus. Nöjd med spelet hittills idag. Citera
tobjoern Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 spelar du tains 6 eller 4 handed? =) Citera
FiskNils Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 spelar du tains 6 eller 4 handed? =) Spelar 6-handed. Spelar du också på tain nu eller? Avslutade sista sessionen för dagen nu. Spelet kändes fortsatt stabilt, men resultatmässigt hände inte så mycket. Slutar dagen $14 upp på 4 timmar. Trots att det inte är nåt jätteplus så känner jag att jag har fått tillbaka mitt spel till en anständig nivå och det var kul att spela idag trots en dålig start. 9/11: CG +$14 4h Turneringar: +$10 BR: $1014 T-BR: $210 Citera
FiskNils Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Spelat 3 timmar hittills idag och är ett inköp plus. Låg bättre till nu senaste sessionen, men hade marginalerna mot mig i några stora och potter. Hade blivit rejält plus annars, men spelet är jag nöjd med även idag. Kanske blir nån timmes spel ytterliggare sen. Just det, spelade en turnering också.. Åkte med KK mot A4, all in preflop. Blev inga pengar där alltså. Citera
FiskNils Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Det blev en timmes spel till och det blev en skitsession. Hamnade i dåliga situationer hela tiden. Aja, inte mycket att göra åt och bara att ladda om.. Resultatet ska jag ju försöka att inte bry mig så mycket om och spelet känner jag är på väg åt rätt håll igen. 10/11: CG: -$6 4h Turneringar: -$5 BR: $1008 T-BR: $205 Citera
tobjoern Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Nej, spelar inte på tain just nu.. Körde på Eurolinx innan med för någon bonus.. Nu spelar jag på Empirepoker (började idag). Citera
FiskNils Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Mönstret känns igen.. Tappar stor del av plusset jag jobbat ihop på en dåliga session i slutet av dagen. Några tunga potter, bl a en floppad nötstege som blir utdragen av en runner runner-kåk. Svor väl lite över den får jag erkänna, men back denna session blev inte så stort som jag trodde, så jag slutar trots allt $68 plus idag. Lirar en turre nu så får väl hoppas på deg där nu då.. Kan ju bli att man dra igång nåt CG om turren pågår länge. Får väl se hu länge man håller sig kvar.. Citera
FiskNils Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Åkte i turren strax före ITM. Totalt korttorka så blev bortblindad. Ställde som dock också så inget att sörja direkt.. 11/11 CG: +$68 2h 55min Turre: -$5 BR: $1076 T-BR: $200 Citera
FiskNils Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Två timmar spelade idag. Dels en timme på BetDirect (prima) där jag spelade NL20 en timme och plussade $43. Spelade NL20 eftersom jag inte har så mycket pengar på det kontot och har ingen lust att sätta in mer då man måste använda kontokort. Kan vara skönt med lite slölir på NL20 när man tittar på tv eller nåt samtidigt. Sen spelade jag en timme på tain också och efter mycket om och men så hamnade jag på plussida iaf, $22. Förlorade en stor pott med JJ mot KK som slowspelades hela vägen. Orkar inte posta några HH:s från tain. Skulle ta ett halvår att redigera så nån kan läsa det. Massa klockslag och allt sitter ihop.. Hursomhelst så fick jag själv AA och KK strax efter detta och fick för mig att slowspela dessa. Vann stora potter med både. Kanske ska spela dom så oftare under rätt omständigheter. Reraisar jag preflop så är det väldigt sällan jag får syn på tighta tain. Alternativet är ju att börja reraisa oftare med många händer. Citera
FiskNils Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Haft en helt underbar session på en halvtimme nu. Inga dåliga träffar man fick.. +$228 för dagen nu! Har lite att fixa, men sen spelar jag nog mer. Måste ju ha nåt att göra fram till WPT börjar.. Citera
FiskNils Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Blev en timme till nu. Hände dock inte så mycket. $206 plus på 4,5h. Tror inte det blir nåt mer spel nu. Kanske om jag hittar nån billig turnering.. Citera
FiskNils Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Lirade en $5-turnering, min andra idag. Åkte ut i mitten nånstans. Ställde med nötfärgdraget. Har inte spelat speciellt bra i nån av turneringarna jag spelat idag. Alldeles för dåligt tålamod.. 12/11 CG: +$206 4h 30min Turneringar: -$11 BR: $1282 T-BR: $189 Citera
FiskNils Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 En timmes spel slutade på +$10 efter att ha backat ganska mycket i början. Hittade några fina träffar sen som fick mig på plussidan igen. Floppade ett fyrtal i 2:or mot vad jag tror var högt pocket. Tyvärr förstörde en fyrfärg på brädan så jag inte fick speciellt mycket betalt. Citera
FiskNils Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Då ska den här dagen knytas ihop också. Har jobbat 1h 40min på betdirect-bonusen med slött NL20-spel. +$21 där.. Kan inte säga att jag hade bättre koncentration på NL50-spelet direkt. Får försöka höja mig ett snäpp till imorgon. -$15 på 2h 50min. Hade några riktigt fina träffar, men det är ju inte alltid nån annan träffar tyvärr.. 13/11 CG: +$6 4h 30min Turre: -$5 BR: $1288 T-BR: $184 Citera
FiskNils Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Jaha, vad ska man skriva idag då..? Inte hänt speciellt mycket intressant och resultatet, -$2, visar väl lite hur lite som hänt. Har inte varit några större svängnigar heller. En dag i mängden.. 14/11 CG: -$2 3h 40min Turre: $0 BR: $1286 T-BR: $184 Citera
FiskNils Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Inte blivit mycket spel två senaste dagarna. En timme igår är allt. -$2 blev resultatet. Jag har haft så sjukt tighta resultat senaste dagarna, -$2, +$6 osv.. Dags för ett rejält back idag alltså! Eller hellre jätteplus kanske.. Hittade också $25 som jag slänger in i turneringsrullen.. 16/11 CG: -$2 1h Turre: $0 BR: $1284 T-BR: $209 Citera
FiskNils Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Hade en session som kändes otroligt bra nu och trodde jag hade plussat långt över $100. Sen när jag tittar efter så är det bara $75. Hursomhelst så kändes spelet riktigt bra. Mer aggressivt än på länge och det är klart att då blir det många små reloads också. Hade jag inte spelat så aggressivt så hade jag förmodligen inte fått så bra betalt som jag fick i vissa potter heller. Hitttade inga jätteträffar eller så, utan det var mest halvstora potter jag vann eller förlorade.. Citera
FiskNils Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 17/11 CG: +$55 3h BR: $1339 T-BR: $209 Nu ska jag börja bläddra lite i pokerböckerna jag fick hem idag.. Godnatt! Citera
tobjoern Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 tjenare =) kul att det går framåt för dig .. du spelar på everestpoker va? Har dom några fina bonusar ? Är det bra spel på NL50 ? Försöker komma in i det nu, men har inte slagit mig ner på någon sida än, utan bara spelat på massa olika.. Citera
FiskNils Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 tjenare =) kul att det går framåt för dig .. du spelar på everestpoker va? Har dom några fina bonusar ? Är det bra spel på NL50 ? Försöker komma in i det nu, men har inte slagit mig ner på någon sida än, utan bara spelat på massa olika.. Jo det känns som det går framåt, även om jag hamnar i svackor ibland.. Måste lära mig att ta dom bättre. Spelade på everest förut, numera på tain. Dom har väl inga superbonusar, men ganska många ändå. Sen så tycker dom flesta att de dåliga spelarna gör att det är kanonbra värde. Så gillar du lösa och galna motståndare så ska du spela där! Men för min del funkade det inte så bra på everest. Trivs bättre när jag möter spelare som jag kan sätta på en hand och tvingas spela mer aggressivt. Vet inte om jag bara var i en svacka när jag spelade där eller vad det berodde på, men jag tyckte inte att jag utvecklades alls. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Blev inget spel alls igår. Hela veckan har varit ganska lugn, men idag blir det lir och nästa vecka blir det som vanligt igen! Citera
Recommended Posts