Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!

FiskNils

Recommended Posts

Hej!

Jag reggade mig på pokerforum idag efter att hört om detta fina forum av en kompis. 20 år fyllda om nu det är av intresse. :)

Bakgrund

Började spela poker för 3 månader sedan. Väldigt intresserad av allt som har med spelet att göra redan nu. Älskar att se BRA poker på tv, typ WPT.

Spelmässigt så började jag med $30 på NL10. Blev vinnande spelare på NL10 direkt.

Tog sedan klivet upp på NL20 och blev vinnande där också ganska omgående. I början kändes inköpen på $20 ganska mycket, men när jag sedan blev van och fick plussa lite så blev jag stabil även på denna nivå.

Jag också varit uppe på NL50 och provat lyckan några gånger, men det känns fortfarande som att det är mycket pengar med inköp på $50 och sen är väl spelarna bättre än mig än så länge.

Vad händer nu?

Jag tänkte börja den här dagboken med en BR på $1000. Kommer sedan att ha 30 inköp som krav att gå upp i nivå. Börjar alltså spela på NL20 och NL25. Vart jag spelar kommer variera, då jag ska försöka hitta bonusar att spela mot. Bonusen kommer jag inte räkna in i min rulle utan den tar jag ut och gör nåt roligt för så att det blir just bonus!

Mitt första mål blir att grinda upp min BR till $1500 och därefter bli vinnande på NL50. Får se hur lång tid det tar, men jag ska banne mig ta mig dit..

Mitt spel då? Jag strävar efter att spela TAG. Tror det är lättast och passar bra bland synstationerna på låga nivåer. Är väl fortfarande inne i den fasen där jag mest tittar på mina egna kort. Fungerar på NL20, men om jag ska klara mig högre så måste jag nog bli bättre på att tänka på vad motståndarna kan ha. Har fått berättat för mig att det är så för dom flesta i början. Kan också ha lite svårt med koncentrationen. Blir lätt lite nätsurfande och tv-tittande i väntan på korten.

4 bord brukar det bli och NL SH är alltså spelet.

Nöjer mig så till att börja med och hoppas på er hjälp så jag slipper lita bara på nybörjarturen! ;)

Har jag glömt nåt så hojta till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

11/8: +$121, 2h 40 min

Första sessionen i dagboken avklarad.. Fick bra kort och det var lätt att spela som det ju är i medgång. Måste säga att dagboken har höjt min motivation ordentligt!

En hand där jag blev bortbluffad. Gör jag fel som slänger här? Vet inte alls hur jag ska spela här och var samma känsla när jag lirade handen. Tror ju först att han sitter på högt pocket, men hans bet på turn får mig att tro på AKs eller liknande.

Players:

cabelbamse (EUR 16,90 in seat 1)

Hero (EUR 18,90 in seat 2)

DJ_jock (EUR 16,38 in seat 3)

TommyEri (EUR 18,09 in seat 4)

skrulla74 (EUR 4,00 in seat 6)

Dealer: Hero

Small Blind: DJ_jock (0,10)

Big Blind: TommyEri (0,20)

Hero was dealt: 9h - 8h

skrulla74 Fold

cabelbamse Fold

Hero Raise (0,80)

DJ_jock Raise (1,30)

TommyEri Fold

Hero Call (0,60)

Flop 4h - 7h - 7c

DJ_jock Bet (2,50)

Hero Call (2,50)

Turn 4h - 7h - 7c - 6h

DJ_jock Bet (8,25)

Hero Fold

DJ_jock Payback (8,25)

DJ_jock shows: Ah - Js (a pair of sevens)

DJ_jock wins: EUR 7,60 (with a pair of sevens)

Rake: EUR 0,40

Länk till kommentar

Första sessionen i dagboken avklarad.. Fick bra kort och det var lätt att spela som det ju är i medgång. Måste säga att dagboken har höjt min motivation ordentligt!

En hand där jag blev bortbluffad. Gör jag fel som slänger här? Vet inte alls hur jag ska spela här och var samma känsla när jag lirade handen. Tror ju först att han sitter på högt pocket, men hans bet på turn får mig att tro på AKs eller liknande.

Players:

skrulla74 Fold

cabelbamse Fold

Hero Raise (0,80)

DJ_jock Raise (1,30)

TommyEri Fold

Hero Call (0,60)

Flop 4h - 7h - 7c

DJ_jock Bet (2,50)

Hero Call (2,50)

Turn 4h - 7h - 7c - 6h

DJ_jock Bet (8,25)

Hero Fold

DJ_jock Payback (8,25)

DU har ju färg!! Jag hade inte foldat iaf jag hade ställt och hoppats att han sitter på högt pocket eller att han muppat sig med A7

Länk till kommentar

Players:

skrulla74 Fold

cabelbamse Fold

Hero Raise (0,80)

DJ_jock Raise (1,30)

TommyEri Fold

Hero Call (0,60)

Flop 4h - 7h - 7c

DJ_jock Bet (2,50)

Hero Call (2,50)

Turn 4h - 7h - 7c - 6h

DJ_jock Bet (8,25)

Hero Fold

DJ_jock Payback (8,25)

DU kan ju inte lägga denna???..färg plus öppet färgstegedrag.....å förresten har tyvärr inte fru, barn eller nån ferrari ännu :lol:

Länk till kommentar

Ska redogöra för mina tankar när jag lägger färgen. Jag höjer på knappen före floppen. Kan alltså ha i princip vad som helst.

Min syn på floppen luktar väl färgdrag eller kanske trissen. Han borde alltså bli livrädd när färgen kommer om han sitter med överpar. Vad ska han slå? Han betar ut ungefär pott rakt in i mig. Tyder ju på att han inte oroar sig för färgen. Min slutsats blir då att han med stor sannolikhet slår en låg färg.

Kanske överskattar jag NL20-spelaren, men har förlorat några stora potter med färg mot högre färg senaste dagarna så det kanske har påverkat mig.

Tack för synpunkterna förresten, uppskattas verkligen! :)

Länk till kommentar

Spelade en timme nu och slutade €13 upp. Just nu spelar jag på B2B och det är inget jag gillar direkt. Hittade ingen bättre bonus att spela mot tyvärr) Spelet är väldigt tight, vilket inte passar mig speciellt bra då jag är ganska tight själv. Försöker att spela lite lösare nu.

Tråkigt när man inte får bra betalt för sina fina händer.

Undrar lite över den här handen. Träffar kåken på river och sätter honom på färg. Ställer in och hoppas att han inte klarar att slänga. Tror aldrig att han slänger A-hög färg här. Mycket möjligt att han hade låg färg på floppen och sen inte var intresserad alls när fjärde spadern kom. Men då får jag väl inte syn om jag bara halvpottar river heller? Frågan är alltså om det är rätt att ställa in på rivern eller ska jag beta mindre?

Players:

Snejken (EUR 16,63 in seat 2)

Hero (EUR 20,40 in seat 3)

IceFold (EUR 18,17 in seat 4)

Elin_F (EUR 21,30 in seat 5)

Fellfrosch (EUR 25,32 in seat 6)

Dealer: IceFold

Small Blind: Elin_F (0,10)

Big Blind: Fellfrosch (0,20)

Dealt to Hero: 8h 8d

Snejken Fold

Hero Raise (0,80)

IceFold Call (0,80)

Elin_F Call (0,70)

Fellfrosch Fold

Flop 2s - 6s - 8s

Elin_F Check

Hero Bet (2,10)

IceFold Call (2,10)

Elin_F Fold

Turn 2s - 6s - 8s - Js

Hero Check

IceFold Check

River 2s - 6s - 8s - Js - 6d

Hero All-In (17,50)

IceFold Fold

Hero Payback (17,50)

Hero didn't show hand

Hero wins: EUR 6,50

Rake: EUR 0,30

Länk till kommentar

Idag har jag faktiskt prövat några SnG:s med mina överblivna VIP:s på B2B. Slutade +€55 på det. Sen så har det också blivit en timmes cash game som slutade på +€25. Räknar om € till $ sen när jag redogör BR och dagsresultat.

Ganska kul med SnG. Kan tänka mig att spela spela fler såna i framtiden.

Ska försöka läsa in mig lite på hur man lägger upp taktiken bara. Nån som har några tips?

Kommer säkert spela mer idag. Målet är att fixa BR för NL50 innan månadens slut så det är bara att jobba på!

Tyvärr får jag inga HH:s från sidan jag spelar på nu. :/

Länk till kommentar

Har blivit lite mer lir nu under kvällen och det började bra, dubblade på ett bord direkt. Men sen agerade jag fisk och slowspelade set när färgdrag låg ute. Uselt gjort och jag trodde att jag hade växt ifrån den barnsjukdomen. :oops:

Tappade ett inköp till på tomtespel innan jagtog bort ett bord och började spela lite bättre. Slutade +€4 efter en timmes spel.

Tror inte jag orkar spela mer idag så summerar dagen nu..

14/8: +$104 4h

BR: $1265

Länk till kommentar

Vad sägs om denna handen? Jag sätter honom på 99-AA när han synar floppen så det är därför jag checkar ner. I o m att jag checkar turn så tror jag inte han lägger nåt jag slår om jag går all in rivern. Synpunkter på hur handen ska spelas?

- _MM_ sitting in seat 1 with $19.00

- Hero sitting in seat 2 with $20.25 [Dealer]

- cosmin111 sitting in seat 3 with $5.93

- Tindra05 sitting in seat 4 with $10.35

- Pahkina2 sitting in seat 5 with $13.38

- Sam0 sitting in seat 6 with $21.72

cosmin111 posted the small blind - $0.10

Tindra05 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Hero: Jack of Diamonds, Jack of Spades

Pahkina2 called - $0.20

Sam0 folded

_MM_ raised - $0.80

Hero raised - $2.00

cosmin111 folded

Tindra05 folded

Pahkina2 folded

_MM_ called - $2.00

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 2 of Hearts, 5 of Clubs

_MM_ checked

Hero bet - $3.50

_MM_ called - $3.50

** Dealing the turn: 10 of Spades

_MM_ checked

Hero checked

** Dealing the river: 3 of Diamonds

_MM_ checked

Hero checked

_MM_ shows: Queen of Clubs, Queen of Diamonds

Hero mucks:

_MM_ wins $11.20 from the main pot

Länk till kommentar

Players:

skrulla74 Fold

cabelbamse Fold

Hero Raise (0,80)

DJ_jock Raise (1,30)

TommyEri Fold

Hero Call (0,60)

Flop 4h - 7h - 7c

DJ_jock Bet (2,50)

Hero Call (2,50)

Turn 4h - 7h - 7c - 6h

DJ_jock Bet (8,25)

Hero Fold

DJ_jock Payback (8,25)

Du lär juh ha insett nu att du inte skulle lägga den :P

Men jag funderade på dina tankegångar ang. handen ?

Sätter Fi på den enda troliga handen som slår dig bara för att han pottbetar turn ? :shock:

Rädd om stålarna ? =)

Länk till kommentar

Relativitet: Jag borde nog inte lagt den nej.. ;) Jag tänkte att han borde vara så rädd för färgen att han inte skulle beta över potten när färgen kommer om han inte har den själv. Därför blev jag rädd för AKs eller AQs. Som jag skrev i nåt tidigare inlägg så hade jag förlorat ett par stora potter mot högre färg tidigare så det påverkade mig troligtvis också.

Generellt sett så gillar jag inte att spela låg färg då det är ganska uppenbart när färgen ligger ute och det blir ofta dyrt mot högre färg. (Folk älskar att spela Axs på NL20)

Så låter mitt försvar! Nu var det ju felaktigt, men det var så jag tänkte iaf.. ;)

Ska posta fler knäppa händer i fortsättningen.. Utvecklande att få lite skäll!

Länk till kommentar

Gnetar på med NL20. +$64 idag efter drygt 3 timmars spel. Hittade skön grind förut så är sugen på att köra ett pass till sen. Men Morden i midsommer verkar ju spännande idag så får blir lite senare.. :D

wheelinho: What can I say? I´m a fish! :oops:

Men vad säger ni om JJ-handen. Ska jag fortsätta trycka hela vägen eller är det rätt att vara försiktig?

Länk till kommentar

Vilken usel session detta blev resultatmässigt. Tror att jag hamnade på

-$70 ungefär på en timmes spel. Rekorduselt för mig nästan, med tanke på att jag inte tiltade det minsta. Spelade mitt vanliga spel så jag är inte så missnöjd trots allt. Trodde det skulle vända när jag fick in alla pengar med toppset mot färgdrag, men fi hittade klonket på rivern. I övrigt var det inga jättepotter utan hela tiden att hade jag KK så kom A på floppen. CB från mig och raise som jag la mig emot. Dåliga träffar för mig och bra för motståndarna helt enkelt. Möjligt att jag borde spelat ännu tightare för det var verkligen GALET spel på borden idag..

Länk till kommentar

Dålig dag idag resultatmässigt, men som jag skrev ovan så tiltade jag inte ett enda dugg så jag är ganska nöjd rent spelmässigt. Plussade lite nu under den timmen jag spelade ikväll så jag hyfsade till resultatet lite i varje fall. Nya tag imorgon!

16/8: -$36 2h

BR: $1298

Länk till kommentar