minucci Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Har inte suttit så länge på bordet. Anar att Cristo är ganska lös och aggresiv. Höjer med en mediumhand och blir mini reraisad, tar synen såklart. Men hur ska man spela vidare efter floppen när man träffar TPTK där? cristo sitter på plats 1 med 1442.00 Korchen1 sitter på plats 2 med 1425.50 Masis sitter på plats 3 med 1702.50 Hero sitter på plats 4 med 3450.50 smara sitter på plats 5 med 1181.20 Masis satsar s mörken 20.00 Korchen1 satsar l mörken 10.00 Korchen1: --, -- Masis: --, -- Hero: A , 10 smara: --, -- cristo: --, -- Pre-flop: Hero: Höj 80.00 smara: Lägger mig cristo: Höj 140.00 Korchen1: Lägger mig Masis: Lägger mig Hero: Syna 140.00 Flop (Board: 10 , 7 , 8 ): Hero: Passa cristo: Satsa 180.00 Vad göra? Citera
Blaabar Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 av den erfarenhet jag har från SS så har miniraisaren alltid ett högt par. AA-JJ så jag skulle säga fold o vänta på ett bättre tillfälle för att ta miniraisetöntens pengar. Citera
minucci Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Ska man bara ge upp direkt? Vilken träff ska man få för att spela vidare där då tycker du? Citera
kebabarulla Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 reraise, om du får omslag så foldar du, om du blir callad omvärderar du på turn. Citera
jojje2k Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Ska man bara ge upp direkt? Vilken träff ska man få för att spela vidare där då tycker du? Alla träffar med A10 känns läskiga efter re-raise. om du prickar 10 så har han säkert JJ-AA om du prickar A har han AK Citera
minucci Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 reraise, om du får omslag så foldar du, om du blir callad omvärderar du på turn. Hur stor reraise? Man vill inte commita sig direkt. Citera
minucci Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Ska man bara ge upp direkt? Vilken träff ska man få för att spela vidare där då tycker du? Alla träffar med A10 känns läskiga efter re-raise. om du prickar 10 så har han säkert JJ-AA om du prickar A har han AK Citera
minucci Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 superezy fold pf. SH .. 5 spelare. Menar du allvar? Dessutom så är det inte pf beslutet som jag är intresserad av. Hade tråden hetat -A10os SH utg. Fold, limp eller raise? så hade det varit en annan sak. Citera
back Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag hade foldat preflop. Du som så stort ska spela handen måste väl också ha en plan för vad du tänkt göra om du träffar ett A eller en 10? Du sitter ur position och synar med en marginell hand. Nu träffar du ju förmodligen vad du hoppades på(?) så det är väl bara att slå om? Citera
z0lid Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Har inte suttit så länge på bordet. Anar att Cristo är ganska lös och aggresiv. Höjer med en mediumhand och blir mini reraisad, tar synen såklart. Men hur ska man spela vidare efter floppen när man träffar TPTK där? cristo sitter på plats 1 med 1442.00 Korchen1 sitter på plats 2 med 1425.50 Masis sitter på plats 3 med 1702.50 Hero sitter på plats 4 med 3450.50 smara sitter på plats 5 med 1181.20 Masis satsar s mörken 20.00 Korchen1 satsar l mörken 10.00 Korchen1: --, -- Masis: --, -- Hero: A , 10 smara: --, -- cristo: --, -- Pre-flop: Hero: Höj 80.00 smara: Lägger mig cristo: Höj 140.00 Korchen1: Lägger mig Masis: Lägger mig Hero: Syna 140.00 Flop (Board: 10 , 7 , 8 ): Hero: Passa cristo: Satsa 180.00 Vad göra? Med tanke på hans agerande PF och att du checkar floppen så får du nog ta konsekvensen och folda och invänta bättre läge. Jag hade bettat ut på floppen. Vid omslag hade jag troligtvis (beroende på hur Fi agerat tidigare) foldat. Nu är det svårare, du vet egentligen inte mycket om hans hand förutom att han gärna reraisade PF. En lös aggressiv Fi kan ju reraisa nästan vad som helst PF. Men eftersom du inte tagit reda på styrkan direkt på floppen så skulle jag folda handen. lätt att vara efterklok va? Citera
minucci Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag hade foldat preflop. Du som så stort ska spela handen måste väl också ha en plan för vad du tänkt göra om du träffar ett A eller en 10? Du sitter ur position och synar med en marginell hand. Nu träffar du ju förmodligen vad du hoppades på(?) så det är väl bara att slå om? Sant. Har funderat på om en syn hade varit att föredra dock. Har Fi AK, AQ- 99 neråt så kanske man kan hålla nere potten och checka ner den. Nu gjorde jag såhär. Flop (Board: 10s, 7c, 8h): Hero: Passa cristo: Satsa 180.00 Hero: Höj 420.00 cristo: All in (ca 800 till) Hero: lägger sig Tycker så här i efterhand att jag skulle behövt träffa bättre för att lägga in mer pengar i potten. Citera
jozoa Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag hade foldat preflop. Du som så stort ska spela handen måste väl också ha en plan för vad du tänkt göra om du träffar ett A eller en 10? Du sitter ur position och synar med en marginell hand. Nu träffar du ju förmodligen vad du hoppades på(?) så det är väl bara att slå om? Tycker att det mesta sägs i detta inlägg. Folda preflop såvida du inte vet hur fi spelare och kan spela ut honom. Att syna med en sådan marginell hand ur pos efter en re-raise kräver i stort sett att du floppar två 10or... Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 reraise, om du får omslag så foldar du, om du blir callad omvärderar du på turn. Hur stor reraise? Man vill inte commita sig direkt. 340? du har ju ganska stor stack. Citera
dlinder Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Varför denna konstanta "höj för att veta var du står"-hysteri? Syna flopp och omvärdera turn. Med en CR här gör du din hand till luft. Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Varför denna konstanta "höj för att veta var du står"-hysteri? Syna flopp och omvärdera turn. Med en CR här gör du din hand till luft. du menar syn sen fold på turn? förstår inte hur du tänker. Citera
dlinder Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 du menar syn sen fold på turn? förstår inte hur du tänker. Du måste ju inte nödvändigtvis tala om för motståndaren att du kommer att folda vid ett kraftigt bet. Dessutom kan du ju förbättra. Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 du menar syn sen fold på turn? förstår inte hur du tänker. Du måste ju inte nödvändigtvis tala om för motståndaren att du kommer att folda vid ett kraftigt bet. Dessutom kan du ju förbättra. du kan ju inte förlita dig på att ett A lr en T kommer på turn. Vad skulle du göra om en K lr ett Q kommer fram och han fortsätter beta? Antingen har vi bästa handen lr inte, reraisar du på flop får du mycket mer information. Citera
dlinder Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 du kan ju inte förlita dig på att ett A lr en T kommer på turn. Vad skulle du göra om en K lr ett Q kommer fram och han fortsätter beta? Antingen har vi bästa handen lr inte, reraisar du på flop får du mycket mer information. Raise menar du, och jag lovar dig att det är ett totalt fiskspel. Du kan lika gärna göra det med 72o eftersom du på det sättet garanterar dig att du inte får showdown. Du gör din hand till en total bluff. Med en call på floppen fångar du upp continuation bets, kan bluffa stege eller faktiskt förbättra. Citera
hnat Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Varför denna konstanta "höj för att veta var du står"-hysteri? Syna flopp och omvärdera turn. Med en CR här gör du din hand till luft. du menar syn sen fold på turn? förstår inte hur du tänker. Som standard så foldar du turn om han skjuter igen, ja. Citera
kebabarulla Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 du kan ju inte förlita dig på att ett A lr en T kommer på turn. Vad skulle du göra om en K lr ett Q kommer fram och han fortsätter beta? Antingen har vi bästa handen lr inte, reraisar du på flop får du mycket mer information. Raise menar du, och jag lovar dig att det är ett totalt fiskspel. Du kan lika gärna göra det med 72o eftersom du på det sättet garanterar dig att du inte får showdown. Du gör din hand till en total bluff. Med en call på floppen fångar du upp continuation bets, kan bluffa stege eller faktiskt förbättra. asså du tror verkligen att han inte har en bättre hand än vår lr hur? Citera
dlinder Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 asså du tror verkligen att han inte har en bättre hand än vår lr hur? Ingen aning. Däremot tror jag att du inte läser vad jag skriver. Citera
-PK- Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 kebabrulla: Du har helt fel. dlinder har rätt i att syna och omvärdera turn är ett betydligt bättre spel än att slå om för att kolla var man står. Citera
erik87 Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 håller med dlinder här. Om du höjer så kommer han troligen att vika alla AK-AJ och alla lägre par som inte träffat set. Däremot så kommer han troligen att slå om igen med alla set och överpar (förutsett då att han är rellativt aggresiv). Så helt enkelt genom att höja så får vi bort i princip alla händer vi slår och kvar blir bara de som slår oss. Därför så tycker jag en syn är korrekt. Citera
Myssion Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 asså du tror verkligen att han inte har en bättre hand än vår lr hur? Ingen aning. Däremot tror jag inte att du förstår vad jag menar. Att räjsa "för information" är så överskattat så det finns inte i NL. Vad är det för "information" man får? Jo, antingen 1) Du hade bäst hand (och vann därmed mindre än vad du hade kunnat göra om du synat), eller 2) Du hade sämst hand (och fölorade därmed mer än vad du hade gjort om du synat). Det spelar alltså mindre roll om man tror att man är slagen eller inte, det handlar om att välja den väg som är bäst, oavsett om man är slagen eller inte. Poker handlar i mångt och mycket om att maxerima sina vinster (när man har bäst hand) och minimera sina förluster (när man har sämst hand). Genom att räjsa "för information" åstadkommer man oftast raka motsatsen, d.v.s. man minimerar sina vinster (när man har bäst hand) och maximerar sina förluster (när man har sämst hand) istället. Citera
Recommended Posts