Gå till innehåll

NLT - SnG, SH, LAG med set på enfärgad bräda


Klyka

Recommended Posts

Micro 5-handed SnG på SS. Början av turren, har inga direkta reads. Min table image är LAG då jag har höjt o spelat aggro i varje pott (ca 3-4 st spelade hittills). På turn börjar alla tre motspelarna diskutera huruvida jag bluffar "igen".

 

Blinds 10/20. Hero på knappen med :Th::Ts:.

 

UTG - 920

CO - 980

Hero - 1160

SB - 950

BB - 960

 

Pre-flop:

 

UTG folds

CO (980) höjer med 40 till 60

Hero (1160) höjer med 120 till 180

SB och BB foldar

CO (920) Synar 120

 

Flop :Jd::7d::Td: (2 spelare, potten = 390)

 

CO checkar

 

Jag gillar att bluffa ut halvpott HU på checkade enfärgade brädor. Brukar funka rätt bra. Men med ett set vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Värdebet ger inte så mkt pga skrämselbrädan, samtidigt som jag inte vill ge färdig färg möjlighet att mjölka mig. Vill dock inte ge gratiskort till färgdrag.

 

Min LAG-image ökar chansen att få syn av sämre händer. Jag slänger in en bet o hoppas på det bästa.

 

Hero (980) satsar 290

CO (800) synar 290

 

Turn :Jd::7d::Td::2h: (2 spelare, potten = 970)

 

CO (510) satsar 20

Hero (690) ?

 

Och nu då? Känner att det bara är all in som gäller om jag inte väljer att bara syna. Hade han färdig färg så sitter jag i skiten, annars är jag troligen i rätt bra form här. Får jag syn av nån sämre hand om jag trycker här? Och hur farligt är gratiskortet?

 

Hmm, ni får ursäkta mig, men jag har hjärnröta idag så jag kan inte göra nån djupare analys..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska ställa, har han färgen så är det bara att gratulera honom, men du har 12 outs mot färgen. Att höja till 300 är bara korkat för du kan nästan inte folda river med 390 kvar. Då kan man lika gärna ställa på turn, och inte vara ledsen för att plocka upp en stor pot där.

 

Trycker du kan du säkert få syn av Ad eller Kd beroende på hur pass fisk han är, du kan säkert få syn av TP, 2 par och lägre set också. Jag förespråkar pusha och hoppas på att han betalar av med ett färgdrag eller någon medioker hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...