Verner18 Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 40€ turnerning på b2b Runt 120 startande, 21 kvar Pengar börjar på typ 18 så folk har börjat spela mkt försiktigare och i om med att vi bara är 7handed så har jag snott en del blinds...antar dom har hyffsat solida händer då folk inte har gett sig i särskilt mkt potter Blinds på 350/700 Avrg på 15k jag har 12,8k i stacken å slår upp till 2100 med KQ från utg+1 killen direkt efter synar och knappen likaså, båda har runt 14k stacken Flop A K Q 7350 i potten och runt 10k kvar i stacken och först in på flop, vad kör ni för line här? Citera
ampixo Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 I och med att ingen av fi's slog om preflop så borde man ju kunna utesluta AK/AA/KK/AQ samt QQ. Och potten är redan kring 7.5k och du har bara kring 10k kvar i stacken. Jag bombar in allting direkt på floppen här tror jag, dels som värdebet och dels för att jag är nöjd att ta hem potten här och nu om dom inte orkar syna. Citera
jojje2k Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 I och med att ingen av fi's slog om preflop så borde man ju kunna utesluta AK/AA/KK/AQ samt QQ. Och potten är redan kring 7.5k och du har bara kring 10k kvar i stacken. Jag bombar in allting direkt på floppen här tror jag, dels som värdebet och dels för att jag är nöjd att ta hem potten här och nu om dom inte orkar syna. Inte alls säkert att alla fi re-raisar med AQ men jag skulle gjort som du och ställt hela skiten direkt finns massa läskiga kort som kan komma. Citera
Klyka Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Med djupare stackar skulle jag pott-betta, men som det ser ut nu så håller jag med om att all in är det bästa. Detta om du inte är relativt säker på att nån av de andra kommer att betta om du checkar, då blir det c/r all in ist. Men om det finns en hyffsad risk för rundcheck så är nog bet rakt ut det enda rätta här. Citera
Recommended Posts