cOP Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 En situation som jag börjat fundera mer och mer över. Anta att vi möter en kompetent fi som inte är någon maniac som raisar varje hand och inte heller någon tightnisse. Från knappen eller CO är hans HD ganska vid om han är först in. Känns som vi kan vara ganska överrens om att det inte är fel att syna med ett "litet" par i blindsen eller i position? Om nu floppen kommer på ett sätt som gör att man iallafall kan ana att fi inte träffat (går lite emot hans vida HD men jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar). Hur spelar vi bäst därifrån för att varken överspela eller totalt döda det lilla värde vi faktiskt har i vår hand. Diskutera gärna både beroende på om man sitter i och ur position. Postar ett exempel på vad jag menar. Vi kan ju bortse lite från att jag har en hålstege på floppen här. ** Arrow [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - -Oskar- sitting in seat 1 with $86.05 - cOPstER sitting in seat 2 with $245.55 - 4acehand sitting in seat 3 with $200.30 - Din_Stalker sitting in seat 4 with $198.45 - Wynaldet sitting in seat 5 with $241.82 [Dealer] -Oskar- posted the small blind - $1.00 cOPstER posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to cOPstER: , 4acehand folded Din_Stalker folded Wynaldet raised - $6.00 -Oskar- folded cOPstER called - $6.00 ** Dealing the flop: , , cOPstER ?? Citera
Recommended Posts