Josua Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Hej. Spelade i natt en 10$ MTT på Poker Stars. Spelade Tight och allt flöt på bra. Den fi jag är uppe mot i denna hand var relativt tight oxå, och han hade inte försökt stjäla mycket från knappen. Medelstack i turneringen ligger runt 6500$ Satte mig i klistret med denna hand. Anser att jag spelar bra preflop, men kanske är min reraise i fel storlek. Vad tycker ni? Floppen ser otäck ut tycker jag, men kunde inte sätta honom på någon hand som hjälper mot mina löv. Nu kanske ni fått resultatet indirekt men jag är tacksam för hjälp med framför allt sättet att resonera. Tänker jag helt galet? Kan kanske tillägga att jag inte har mycket erfarenhet av turneringar. PokerStars Game #5847929465: Tournament #29397837, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/08/08 - 21:32:49 (ET) Table '29397837 108' 9-max Seat #8 is the button Seat 1: JAG (9015 in chips) Seat 2: curtis_117 (4690 in chips) Seat 3: Livestrong71 (10252 in chips) Seat 4: maxthegoose (11867 in chips) Seat 6: cliff819 (14665 in chips) is sitting out Seat 7: Yomega (11035 in chips) Seat 8: bigbrains (9005 in chips) Seat 9: tere here (5040 in chips) JAG: posts the ante 25 curtis_117: posts the ante 25 Livestrong71: posts the ante 25 maxthegoose: posts the ante 25 cliff819: posts the ante 25 Yomega: posts the ante 25 bigbrains: posts the ante 25 tere here: posts the ante 25 tere here: posts small blind 100 JAG: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to JAG [As Ac] curtis_117: folds Livestrong71: folds maxthegoose: folds cliff819: folds Yomega: folds bigbrains: raises 400 to 600 tere here: folds JAG: raises 2000 to 2600 En ordentlig reraise i mitt tycke. bigbrains: calls 2000 Han tänker ganska länge för att sedan syna. KK hade garanterat slagit om, eller? Och kanske även QQ. Sätter han på pp99+ eller kanske AK, AQ eller möjligen AJ. I alla fall anser jag att om han är lite uppmärksam så vet han att jag har en bra starthand för mitt agerande. *** FLOP *** [6h Th Tc] JAG: bets 3000 Alltid otrevligt med parad bräda. Det är här jag undrar vad jag bör göra. Funderar på möjligheten att han har en T, men kan inte se vilka hålkort han synar min höjning med som innehåller en T, skulle vara TT då. Check-Raise bättre? Inte Check-Fold va? bigbrains: calls 3000 Tänker länge innan han synar. Här måste jag nog insé att jag är slagen trotts allt men han vill nog mjölka mig på resten oxå. *** TURN *** [6h Th Tc] [8s] JAG: bets 3390 and is all-in Anser mig slagen så detta bet får nog erkännas vara ett resultat av TILT. bigbrains: calls 3380 and is all-in *** RIVER *** [6h Th Tc 8s] [4d] Funderar oxå på om jag checkat Turn och fi betat. Autofold då? Har aldrig mött fi tidigare så jag vet inte om han är bluffbenägen. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Tack. Citera
jojje2k Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tror han har JJ eller QQ, ganska otroligt att han skulle ha pocket 10 eller A10 Jag skulle ge honom alla marker om han hade en tia iaf. Citera
bullebyn Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Du får in 30% av din stack preflop med AA mot en motståndare. Även om han har dig slagen tycker jag du spelade bra. Citera
kgl Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Du spelar den bra, men du ska nog inte höja 2000 till preflop men nu synade han ju så. Där borde han oftast ha JJ+ tycker jag men nu hade han väl 66 eller tian eftersom du postar denna hand. : ) Varför skulle du vara slagen på turn? Aldrig, aldrig ska du checkfolda turn i det läget, poten är ju på typ 10k och du har 3,4k kvar, in med degen. Vet inte om det finns så mkt att kommentera egentligt, jag hade spelat den likadant förutom preflop där jag nog hade slagit om till totalt 1800 någonstans. Citera
sulla Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Alltså denna hand fattar jag inte, du spelar i mitt tycke rätt varje gata. Finns bara en hand som FI kan ha för att motivera hans spel nu när vi vet att du torska handen, och det är 1010. Visst skulle han spelat lika på JJ, QQ,KK,AA och även AK kanske nån gång. Men då hade du ju stått som vinnare. Den enda kommentar är att detta gäller 10$ = fiskigt spel från vissa Citera
ludomir Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tror på QQ eller KK, möjligtvis JJ. Att fi sitter på en tia är väll inte direkt troligt, om än chansen finns. Känns som att han skulle blixtfoldat AT efter din reraise pre. Sitter han på TT så får du väll betala Bra spelat för övrigt. Citera
eurythmech Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Att fi sitter på en tia är i det närmaste givet eftersom tråden existerar... Citera
garpen Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Varför är parat bräde otrevligt? Citera
larsdissler Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 AKh? AQh? Tror han att din preflop raise är nån form utav resteal kanske han lyckats hitta syn med typ AT, KT(?), 66. Kanske även 88 då det där ändå måste ses som en skaplig flop för 88.. Citera
Josua Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Varför är parat bräde otrevligt? Ok, kan vara otrevligt om fi sitter med ett kort i samma valör. AKh? AQh?Tror han att din preflop raise är nån form utav resteal kanske han lyckats hitta syn med typ AT, KT(?), 66. Kanske även 88 då det där ändå måste ses som en skaplig flop för 88.. Ja du är rätt ute med KT. Hoppas nu ingen tar detta som en "snyftare". Vad jag undrade över var mer mitt resonemang och min analys av tänkbara händer hos fi. Men att INTE beta ut på flop ur position på den brädan vore vad jag förstått för vekt och jag bör vinna här så ofta att det inte finns något annat alternativ. Och när jag får syn på mitt bet på flop? Ingen anledning att sakta in? Har iofs i alla fall svårt att se hur jag skulle kunna lägga mig om fi betar, vilket kgl redan påpekat. Tack för alla svar, men fortsätt gärna skriva om ni har mer att tillföra för att hjälpa mig. Citera
ampixo Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Skön lirare du möter som stoppar in 13 bigblinds preflop med KT! Rätt spelat på varje gata. Kanske lite överdimensionerad raise preflop, tycker den berättar ganska mycket om vilken hand du har. Fast får du syn så är det ju rätt. Citera
jojje2k Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Jag säger som Sklansky du ska vara glad att han gick med på K10 och prickade för du kommer tjäna på det i längden. Citera
Recommended Posts