Gå till innehåll

NLT - Hur bli av med drag?


andpet

Recommended Posts

FI är hyffsad.

 

Handen är bara en i mängden situationer där HERO leder men brädan är farlig och FI synar emot sina odds.

 

Alla åsikter i stil med "att få FI att syna emot sina odds är väl vad poker handlar om" undandbedes. Dels på grund av att jag är fullt medveten om det, dels då jag söker strategier för att bli av med Fiender på drag.

 

Inledande spel 468056172.

 

JAWS_007 sitter vid 0 med 69,80$.

Anchorman sitter vid 1 med 328,61$.

relaxus sitter vid 2 med 327,30$.

Luigy sitter vid 3 med 135,20$.

Charlotte83 sitter vid 4 med 197$.

Popeye_tbc sitter vid 5 med 198$.

 

Dealern sitter vid 3.

 

Charlotte83 lägger en blind på 1$.

Popeye_tbc lägger en blind på 2$.

 

(Anchorman ges Ar Ak.)

 

Före floppen:

JAWS_007 foldar.

Anchorman höjer med 7$.

relaxus synar med 9$.

Luigy foldar.

Charlotte83 foldar.

Popeye_tbc synar med 7$.

 

Floppen kommer upp

4s 5h 5s.

 

Popeye_tbc checkar

Anchorman satsar 28$.

relaxus foldar.

Popeye_tbc synar med 28$.

 

Turnkortet kommer upp Jh.

 

Popeye_tbc checkar

Anchorman satsar 84$.

Popeye_tbc synar med 84$.

 

Riverkortet kommer upp 8s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hade han haft ett högre pp borde han slagit om pre eller på flopp. Hade han haft ett lägre borde han foldat på turn. Spela luft så här är väldigt ovanligt. Så kommer en bett på river så borde du nog folda trotts pottoddsen (pga att färgen och 50% av stegarna gick in).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man att motståndaren ska lägga betar man så mycket som möjligt. Grejen e att man vill betta så mycket som möjligt samtidigt som de ändå synar med oddsen emot dig. Och om du skriver att du är medveten om att poker går ut på att få motståndaren att syna till dåliga odds, VARFÖR VILL DU DÅ ATT DE INTE SKA GÖRA DET? Om du nu söker en strategi för att bli av med spelare på drag, varför inte bara ställa rakt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man att motståndaren ska lägga betar man så mycket som möjligt. Grejen e att man vill betta så mycket som möjligt samtidigt som de ändå synar med oddsen emot dig. Och om du skriver att du är medveten om att poker går ut på att få motståndaren att syna till dåliga odds, VARFÖR VILL DU DÅ ATT DE INTE SKA GÖRA DET? Om du nu söker en strategi för att bli av med spelare på drag, varför inte bara ställa rakt av?

 

Såhär i efterhand vet jag inte vad jag vill ha ut av tråden...

 

Men redan på flopp fick jag känslan av att FI var på draget och skulle träffa draget. Och sökte därför strategier för att få FI att folda.

 

En all in på turn hade varit enda sättet. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs ganska dumt att säga att du TROR ATT HAN SKA FÅ IN DRAGET, en sån känsla ska du ignorera, oavsett vad du har för känsla är chansen att han får in draget lika stor. Jag tycker du ska betta typ potbetts, det ska svida för honom att syna,. få in så mkt pengar som möjligt om du tror att han försöker dra ut dig ca 70 % av fallen kommer du ju ta honom. Sen blir man alltid utdragen, i snitt var tredje gång typ och d¨får du väll ta det, i längden vinner man mot tomtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...