Swede Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Har kommer en liten reseberattelse fran min lilla ovanliga julafton i Las Vegas. Som ni kanske vet sa bor jag i San Diego. I ar sa orkade jag inte aka hem over julen till Sverige utan stannade kvar i USA och istallet sa kom min baste van hemifran pa besok. Pa torsdagen den 23:e sitter jag o polaren och snackar om hur vi skall fira julafton. Vi bestammer oss for att vi skall sticka till Vegas och bokar hotell med detsamma. Tva natter pa Sahara, $130. Helt ok. Inann resan vet jag att det inte blir mkt pokerspelande eftersom polaren ar med och han spelar inte poker, och det ar lite val osocialt av mig att sitta ett par timmar o spela. Vaknar tidigt pa julaftonsmorgonen och beger oss pa varan 5 timmars bilresa. Val framme sa kommer vi pa att vi inte kommer att kunna ga ut o festa pa kvallen eftersom det ar julafton (vilken javla miss, borde vi ju tankt pa innan vi stack. Alla nattklubbar har ju stangt). Vad gor man da? Jo, man bestammer sig for att borja dricka redan kl 15 och fortsatta sa langt man kan. Och om man inte kan spela poker sa vad skall man spela da? Black Jack? Tror inte det... utan det ar enarmade banditer som galler, och inte vilka som helst utan Wheel of Fortune. For er oinvigda sa ar detta en mkt beroende framkallande enarmad bandit. Man satsar tre credits och sa har man chansen att snurra pa hjulet om "spin the wheel" kommer fram. VALDIGT BEROENDE FRAMKALLANDE. Nar man far snurra hjulet sa kan man vinna allt fran 20 credits till 1000 credits. Man blir besatta av hjulet. Man MASTE fa hjulet. MASTE!! Sa jag o polaren gar fran hotell till hotell och spelar Wheel of Fortune och far en massa gratis drinkar. Da kommer det hemska... Jag ligger lite plus pa Wheel of Fortune nar vi kommer till New York New York nar jag bestammer mig for att "make a run for the big hit". Jag gar fran 25 cent maskinen till $1 maskinen dar varje drag kostar $2 dollar. JAG VILL SE HJULET!!!! Satter in $100 i maskinen. Maste fa hjulet!!!! 100 dollar senare... inget hjul. Sa vi satsar en hundring till... nu maste hjulet komma. TILT, TILT (jo, tydligen kan man tilta pa wheel of fotune ocksa, hahahahaha). Sa efter tva hundra dollar pa en wheel of fortune sa star jag ch vantar pa att min gratis drink skall anlanda nar en indier satter sig och lagger i 20 dollar och far TVA wheel of fortune inom 3 drag och vinner 200 dollar. KUL! hehehe Sa nu ligger man minus 200 och ar rejalt forbannad och lite full. Sa vad gor man? Gar till rummet och dricker. Da kommer polaren pa basta ideen (red. anm. jag ogillae verkligen ideen eftersom jag ar emot sadant har, men han ar min gast och han ville verklige ga). "Vi sticker till en stripklubb" utbrister han i sin fylla. Sa vi hittar en taxi och sager "full nude strip club now!" och han kor ivag som om han vore A-team pa uppdrag. Varsta haket i ett daligt omrade, $40 dollar intrade, och helt nakna tjejer. Nar vi sitter dar i en rokigt sliskigt hak sa slar det mig... det ar julafton... Vi sitter i en strip klubb i Vegas pa julafton. Grymmt!!! tjejerna ar helt ok, sallskapet skumt (ser ut som gangstrar hela hogen), och colan ar ljummen (ingen alkohol i helt nakna klubbar. Det finns ju risk att klienterna blir for nargangna annars. Men det ar helt ok att ga in till "the back room" och fa en "private show" for $200 for 30 min. Hmmm... 200 dollar for 30 min strippande ar i varsta laget. Jag undrar om man kan fa nagra andra tjanster for den summan ocksa. Lite poker strategi tips kanske, t.e.x hur spela AQ off UTG i en No Limit TH. ) Vaknar extra tidigt pa juldagen for att slinta ivag och spela lite poker innan polaren vaknar till. blir nan timme pa binions, nagon timme pa bellagio, och plus lite over $100. Pa dagen drar jag o polaren till Hoover Dam. Maktigt, funderar pa att slanga kompisen over racket, men hindrar mig i sista sekund. Han kan ju vara till nagon nytta senare ocksa. Pa kvallen spelar jag nagra timmar pa mirage och hamnar +$50 pa 3/6 holdem. Pa morgonen pa sondagen innan hemresa satter jag mig 30 min pa Saharas 2/4 holdem och kammar hem +$60 (onskar verkligen jag kunde suttit langre dar) och man ligger +-0 pa spelandet. Detta var en mkt ovanlig jul... Citera
HeadLess- Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Låter som ni hade en riktigt trevlig jul trots allt=) Citera
zeback Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Haha, det var en GOD jul =) Citera
Henkeman Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Mycket mer spännande än en regnig jul i Sverige, kanske inte mer spännande än en jul i Thailand, men iaf bra mycket säkrare Citera
TotalFarsa Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 På samma sätt som det förmodligen lät i din skalle "släng inte polaren över räcket, släng inte polaren över räcket , SLÄNG INTE POLAREN ÖVER RÄCKET" så brukar det låta såhär i min skalle när jag närmare mig sopnedkastet på morgonen på väg till jobbet "matlåda i VÄNSTER hand, skräpkasse i HÖGER hand, matlåda i VÄNSTER hand, skräpkasse i HÖGER hand" Trevlig läsning förresten! Väldigt annorlunda jul... /TF Citera
Recommended Posts