Gå till innehåll

Riggade spel? (PP)


mUTANT

Recommended Posts

Spelar större delen av min tid på PartyPoker ($100-$200 NL) och efter flera vansinniga händer börjar jag undra om deras spel är riggat eller om jag helt enkelt har ruggig otur/tur?

 

Några exempel:

Mina AA raise (bb x4) preflop får syn av 4 8 off som träffar 4 4 8. - helt sjukt att man får syn från en sån hand, speciellt när jag har en hyfsat tight image, och ännu sjukare att han träffar. Slutar iaf i en all in då inga av korten på floppen skrämmde mig.

 

Mina KK raise (bb x4) preflop får syn av J 7 off som träffar J 7 7.

 

Mina JJ raise (bb x4) preflop får syn av TT som träffar en gut shot straight draw 7 9 J på floppen, slutar i en all in där min triss blir utdragen av K Q på turn och river. Killen måste träffa 2 perfekta kort.

 

Mina 66 raise preflop får syn av AA som inte träffar något, 2 6 K, återigen slutar det en all in där jag får syn och blir utdragen via K K på turn och river.

 

Att mina trissar konstant blir utdragna av en flush på river (även om jag satt all in på floppen och TOTALT förstört potoddsen för att stoppa det). Detta har varit mer regel än undantag att motspelarna synar och träffar flushen på river.

 

Man tycker ju att i det långa loppet så borde ju jag vinna på ett sånt spel, men på PartyPoker är inte oddsen 3 mot 1.

 

Att någon får AA när KK finns i spel verkar också vara mer regel än undantag på partypoker. 8 av 10 deals där någon har KK kan man ge sig fan på att någon annan har AA. Brukar även vara mycket vanligt att en 3:e part sitter med QQ.

 

Jag har spelat i ca 2 år och aldrig fått en straight flush, but what do you know får inte bara 1 men 2 på samma bord (motspelaren på sf 1 har kåk, motspelare på sf 2 har ace high flush), efter varandra och därefter 4 tal i 8or där motspelaren får fyrtal i 4or.

 

Menar, det är kanske lite överdrivet? Alla 3 gångerna floppade jag handen. Vet inte exakt vad oddsen är att det ska inträffa, men 2 år utan en straight flush och man floppar 2 + ett fyrtal och motspelarna får händer som är omöjliga att släppa?

 

Spelade tidigare MultiPoker, varken där eller i livegame har jag sett så extremt skumma saker. Är det några fler som upplever att PartyPoker kan vara riggat för att maximera raken pga att flertalet spelare får händer som är omöjliga att släppa?

 

Några reflektioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...