Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 EP raisar och jag väljer att coldcalla 2 med TT. Jag vet nu kommer många säga coldcalla aldrig 2, raise lr fold! Men jag raisar där 99% av gångerna så ville mixa upp spelet lite. Han kommer ha väldigt svårt o sätta mig på en hand om jag coldcallar. Visst jag förlorar kanske en deal på att typ KQs, QJs och 77 coldcallar efter mig men just den här handen valde jag att bara syne preflopp och jag vill inte att diskussionen skall handla om preflopp beslutet. EP lägger sig när jag raisar hans CB. MP steker länge innan han synar och jag sätter honom på 99-JJ. Den HD'n överger jag aldrig och går så att säga till döden med den. På rivern har han JJ väldigt ofta imo men man kan inte bara inte folda rivern här med dessa pottodds. Han kanske har en skittaskigt spelet AK? PokerStars 30/60 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG+1 with T, T. UTG raises, Hero calls, 3 folds, MP3 calls, 4 folds. Flop: (7.50 SB) 3, Q, 7(3 players) UTG bets, Hero raises, MP3 calls, UTG folds. Turn: (6.25 BB) 8(2 players) Hero checks, MP3 bets, Hero calls. River: (8.25 BB) Q(2 players) Hero bets, MP3 raises, Hero calls. Final Pot: 12.25 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ultra Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 MP3 kallsynar 2 på floppen mot 2 spelare, då känns det som om han sitter med AQs/set, särskilt med tanke på den dragovänliga brädan. Hade nog betfoldat/checkfoldat turn. Men å andra sidan är jag ju inte så van vid att spela på de nivåerna så jag vet ju inte hur hur aggressivt spel och hur mycket bluffande det är där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Nu vet jag inte vad du har för read på MP, men varför check-synar du inte river? Kan du få bort några bättre händer genom att beta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med. Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med. Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar? Nej för han vet att jag synar med alla par och AK vinner mot alla händer utom alla par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Jag gillar inte din linje i handen efter flopen. Att MP3 kallsynar på flopen skulle göra mig väldigt orolig, vad kan han ha för händer som du slår? Det finns inga drag han kan ha, så med största sannolikhet har han träffat flopen. Och skulle han kallsyna i det här läget med mellanpar? Ser inga händer du slår förutom en bluff, jag tycker du kan check-folda turn. Jag förstår verkligen inte varför du donkar river. De enda sämre händerna du kan få syn av är 8x, 7x, 99. Känns som ett mycket bättre alternativ att checka och inducera en bluff än att donka. 30/60 är ju lite över min nivå, men jag tycker du spelade den fiskigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Jag gillar inte din linje i handen efter flopen. Att MP3 kallsynar på flopen skulle göra mig väldigt orolig, vad kan han ha för händer som du slår? Det finns inga drag han kan ha, så med största sannolikhet har han träffat flopen. Och skulle han kallsyna i det här läget med mellanpar? Ser inga händer du slår förutom en bluff, jag tycker du kan check-folda turn. Jag förstår verkligen inte varför du donkar river. De enda sämre händerna du kan få syn av är 8x, 7x, 99. Känns som ett mycket bättre alternativ att checka och inducera en bluff än att donka. 30/60 är ju lite över min nivå, men jag tycker du spelade den fiskigt. Han kan ha både AJ och AK som han checkar efter med på rivern. Att han synar 2 kalla PÅ FLOPPEN betyder inte ett dugg på denna nivå Jsg säger inte att jag spelar rätt, så fortsätt kom med kommentarer, vill bar aha lite diskussion. Hur hade ni spelat då? Check synat turn och river? Foldat turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Ok som sagt har jag ju ingen koll alls på hur dem spelar på den här nivån. Jag hade förmodligen check-foldat turn. Om han nu checkar bakom med AK, AJ. Tror du att han kommer syna med dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Ok som sagt har jag ju ingen koll alls på hur dem spelar på den här nivån. Jag hade förmodligen check-foldat turn. Om han nu checkar bakom med AK, AJ. Tror du att han kommer syna med dem? Japp, iaf AK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Har du någon muppread på honom eller? Borde han inte höja AK pre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Många spelar konstigt.. Han kanske vill göra som mig med TT att "slowspela" sin AK då han trotts allt möter 2 st som raisar tidigt.. Dags för resultat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Dags för resultat? Absolut, och jag förväntar mig J5o eller nåt liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 99 MHIG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Dags för resultat? Jag skulle vilja se dina PT-siffror över hyfsat många händer (minst 5k, gärna 10k+). Känner du för att dela med dig av dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med. Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar? Nej för han vet att jag synar med alla par och AK vinner mot alla händer utom alla par. Jag fattar inte. Menar du att han skulle bluffhöja med AK, men inte bluffbeta? Eller menar du att han skulle bluffsyna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Använder inte PT längre.. Min dator laggar ihop när jag öppnar PT. Gör säkert något fel på det sättet jag impoterar HH'sena.. Jag lirar lite LAG postflop men relativt TAG preflopp. Lite passivare i HU potter i WA/WB situationer än de flesta.. Jag tar typ översta fliken i PT där de står auto och tourneys o skit lr nått minns inte. Vill ej starta PT igen för då dör datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2006 Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med. Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar? Nej för han vet att jag synar med alla par och AK vinner mot alla händer utom alla par. Jag fattar inte. Menar du att han skulle bluffhöja med AK, men inte bluffbeta? Eller menar du att han skulle bluffsyna? 1) Han skulle aldrig bluff-beta då han vet att jag inte foldar något bättre än AK. Dvs han tjänar inget på att höja 2) Däremot kan han bluffraisa rivern för att få mig att lägga nått dåligt par eller te.x AK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts