ParvelX Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Starting a new hand (#418235804) DredRed posts Small Blind $0.25 Gamblingbg posts Big Blind $0.50 Dealing cards Your cards 8s 8h Islander74 calls $0.50 ParvelXX raises $1 malibal raises $1.50 DredRed calls $1.25 Gamblingbg folds Islander74 calls $1 ParvelXX calls $0.50 Dealing Flop 4c 5c Qh DredRed checks Islander74 checks ParvelXX checks Har väl en tanke om att höja på turn vid ett bra kort. Bet iaf? malibal checks Dealing Turn 4c 5c Qh Jh DredRed checks Islander74 checks ParvelXX bets $1 Inget toppenkort men bättre än A och K bet? Eller check? malibal calls $1 DredRed calls $1 Islander74 folds Dealing River 4c 5c Qh Jh 5h DredRed checks ParvelXX checks malibal bets $1 DredRed calls $1 ParvelXX calls $1 Citera
dekutree Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 3-betta preflop och bomba floppen så mycket du kan Citera
Joeduck Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Har väl en tanke om att höja på turn vid ett bra kort. Bet iaf? lol? hälften av korten i leken är "ej bra" kort, +det finns färgrag på flopp. Tror du att du leder ska du betta med en sån hand Citera
ParvelX Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 3-betta preflop och bomba floppen så mycket du kan Fi 3-bettar preflop så menar du att jag ska cappa? Brukar inte cappa med 88. Beta flop? Ska jag beta om det är jag som lägger 3-bettet och checkao m det är fi som 3-bettar och jag som callar? Citera
ParvelX Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Har väl en tanke om att höja på turn vid ett bra kort. Bet iaf? lol? hälften av korten i leken är "ej bra" kort, +det finns färgrag på flopp. Tror du att du leder ska du betta med en sån hand Så bet flop och sedan bet/fold, check/fold turn? Citera
chlu Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 På floppen kan ett bet vara motiverat. Du kan mycket väl ha bästa handen och malibal som trebetade preflop kanske är hygglig nog att skydda din hand med en höjning. Vad är en bra kort på turn? Samma bra kort med några ytterligare sb i potten är väl ännu mer smakligare? Citera
Joeduck Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Så bet flop och sedan bet/fold, check/fold turn? ser hellre en bett på floppen än en på turn iaf, får du en syn+rerajs+en caller mot dig så kan man lägga turn. Synar de bara så kan du lika gärna fortsätta betta, chansen att de har kort sämmre än 88 e ju större då. Sj skulle jag inte checkat på den floppen utan att ha en bettare efter mig så jag vet inte Citera
Recommended Posts