Insom Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Jag har precis börjat spelat SnG (Texas NL) på låg nivå och undrar vad ni har för grundläggande tips. Jag brukar spela 6-bord, där första- och andraplatsen ger pengar. Det brukar vara väldigt lätt att hamna bland de tre sista och då gäller det bara att sno till sig en prisplats. Som jag förstår det är det en ganska bra taktik att spela snortajt tills blindsen börjar bli höga. På låg nivå så slås folk ut ganska snabbt. Även om man bara lyckas försvara sin stack utan någon större vinst så har man ändå ett bra läge på prispengar i det läget. På den här nivån anser jag mig ganska bra i heads up också, jag vinner allafall 2 av 3 gånger. Alla tips är välkommna, ta i beaktning att jag är ny på SnG (men inte poker) och att jag spelar på $6 eller $11 nivå. Citera
eurythmech Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 När ni är tre kvar: Var snortight om du ligger tvåa Var jätteaggro om du ligger trea Sätt press på tvåan om du ligger etta Citera
Insom Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Tackar, bra och konkreta tips! Faktum är att jag tror aldrig jag vunnit som etta. Bäst spelar jag när jag ligger i underläge, börjar man komma tillbaka så får man självförtroende och de andra blir förbannade och slarviga. Citera
scouserandy Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Läs vad allas vår Myssion skrivit, han ger oss en hel guide: -Myssions SnG-Guide Citera
Insom Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Läs vad allas vår Myssion skrivit, han ger oss en hel guide: -Myssions SnG-Guide Utmärkt tack! Vilken site föreslår ni för spel på lägsta nivå? Jag har spelat Party tidigare och det var ok. Har dock läst i några trådar att FullTilt rekommenderas. Jag vill gärna kunna köra multitable. Vad tycker ni? Citera
Myssion Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Skippa iaf Party's $6 p.g.a. den snorhöga räjken. Citera
Insom Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Hm, ok. Kollade just in Fulltilt men där verkar det vara ganska ont om bord, kan man spela flera bord där samtidigt också? Har någon förslag på bra SnG-siter annars? Citera
Joey Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 B2B har rätt snäll rake på €3+0.25. Dock vet jag inte hur motståndet skiljer sig från andra sajter, där är ju mest nordbor (och vi vill ju gärna tro att vi är bättre än andra). Citera
minucci Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 B2B har rätt snäll rake på €3+0.25. Dock vet jag inte hur motståndet skiljer sig från andra sajter, där är ju mest nordbor (och vi vill ju gärna tro att vi är bättre än andra). Svenska spel bevisar motsatsen. Citera
Insom Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Tror faktiskt jag kör på Party, jag gillar klienten och att man kan ha flera bord öppna samtidigt. Det är ju endast på 6$ nivån som det är dubbel rake, kommer jag upp på $11 så är det samma som på andra siter. Har ni tips på andra site så posta gärna, jag kan alltid byta senare. Jag funderade även på att bonushora 100$@100% hos FullTilt, men klienten var ganska avskyvärd och jag är inte säker på hur det funkade med pointsen. Citera
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Bonushora på FTP är bra om man lirar turrar, har för mig man får tillbaka ca 50%. Det innebär att du betalar fyra gånger högre rake på Party. Spela inte under några som helst omständigheter på Party innan du går upp på $11 Citera
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Klistrar in ett PM som Myssion skrev till mig då jag frågade om SNGPT samt om han kunde tipsa om artiklar, etc. SNGPT är mer eller mindre ett måste om man vill bli bra på riktigt. Bara eastbay's tutorial om HU-spel är värd pengarna i sig. Men man ska tänka på lite saker när man använder programmet också: Tips for using SNGPT Limitations of SNGPT/ICM Länkar: Lite grundläggande tänk från Howard Lederer DavSimon har skrivit en SnG-guide. Artikelserie. Intervju med Eric Haber (sheets) Lite 2+2-poster SnG High Stakes Digest från 2+2. Många intressanta händer och många duktiga spelare som kommenterar. Common Bubble Situationsav Lori. Kika även på lillpatas poster om SnG, han har koll. Denna är t.ex. bra läsning. Även Staahla är grym på SnG's. Gigabets tankar är också ett måste att läsa, även om de betraktas som lite kontroversiella av de flesta, och totalt felaktiga av vissa: Handen som startade det hela. Isolating with the Gigabet Dilemma Choose Life: A hypothetical model for the Gigabet Dilemma Theory of Stack Sizes: Hypothetical response to the Gigabet Dilemma Klyka har skrivit lite om det här på PF. (Bry dig inte om ifall du inte fattar ett dyft av vad Gigabet skriver, det är det inte många som gör ) Citera
Sansrom Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Haha, bzkt har gjort det igen! Spambot, spambot, spambot!!! Citera
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Mm, QoS spam-filter tycker inte om mig. Tur att det finns snälla och snabba moderatorer som fixar. Citera
Myssion Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Det är nu jag önskar att jag hade moderatorbefogenhet så att jag kunde pilla med personliga titlar... Citera
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Tur att det enda du har befogenhet över är mspaint då. Citera
Insom Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Tackar så mycket för all info! Citera
Brax Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Vilken site föreslår ni för spel på lägsta nivå? Jag har spelat Party tidigare och det var ok. Har dock läst i några trådar att FullTilt rekommenderas. Jag vill gärna kunna köra multitable. Vad tycker ni? Någon av Ongames siter, t ex Betsson. Där drar SnG's på låga nivåer igång hela tiden, sällan man behöver vänta mer än en minut innan ett bord är fullt om man är först in. Går bra att multitabla. Betsson har en bra, kunnig, trevlig och svensk kundtjänst också. Dessutom drar det igång väldigt mycket MTTs på låga nivåer också. Bra rake där också på alla nivåer... Lägre än party på höga nivåer fast åtminstone 10+1 och 20+2 är ju samma. Men sen blir party dyrare igen. Naturligtvis har de 5+0.5 också. Helt klart min favoritsite när det gäller SnG. Citera
Klyka Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Tycker att de två översta inläggen på denna sida fått en extra humoristisk dimension på senare tid... Citera
Recommended Posts