Gå till innehåll

NLT - JTs mot AA och KK, slugt eller tomtigt?


summlan

Recommended Posts

Nu kan jag inte posta HH för det va på pacific. men det är ett 0.25/0.50 NL bord. ganska tight bord, men tomtigt förståss,. som allt annat på pacific :D

 

Jag 140$

Fi 1: 40$

Fi 2: 60$

Fi 3: 110$

Fi 4: 100$

 

Fi 1 raisar 4$

Fi 2 synar

Fi 3 reraisar 8$

Fi 4 synar

Jag synar

 

Här tänker jag såhär. Med tanke på hur jag sett hur dom lirat innan är jag till 90% säker på att en har AA och en annan KK, och att de andra förmodligen har varsitt ess eller ett lägre PP. och helst AK eftersom dom synar en sån höjning och då slipper jag se ess eller kungar på floppen

 

Potoddsen säger ju nono, men däremot vet ja att varken han med KK eller han med AA kommer släppa sitt pp oavsett vad som ligger på bordet. så får jag in två par, triss eller färg( förutsatt att ingen fi har AK i klöver) är ja rätt säker på att kunna plocka av dom alla pengarna dom har. därför synar jag. och för att det ska komma ett ess eller kung verkar väldigt otroligt

 

Fi 1 reraisar till 15$

Fi 2 synar

Fi 3 synar

Fi 4 synar

Jag synar

 

Flop

T :diamond: 8 :club: 7 :club:

 

Ok floppar par och färgdrag och hålstege.

tänker såhär, får jag färg, triss, stege eller två par är jag rätt säker på att jag vinner och tror inte att AA eller KK kommer folda för en all in.

 

Fi 1 checkar

Fi 2 checkar

Fi 3 checkar

Fi 4 raisar 20$

 

jag och alla andra synar.

 

Turn

:diamond: 3

 

Fi 1 checkar

Fi 2 checkar

FI 3 checkar

Fi 4 bettar 20$

 

jag och alla synar

 

river

blank.

 

De ja undrar är om de va totalt misslyckat spel av mej redan på flopen?

givetvis visar 2 upp AA och KK och han som raisat potten varje gång visar upp AQo :)

 

Min read va ju korrekt. Jag hade redan vunnit upp till 140 från 50, så jag va beredd att gambla.

 

Va de tomtigt spelat eller en riktigt slug plan som bara inte gick hem.

postflop måste jag väl nästan vara med med tanke på dragen jag har, men borde jag lagt mej 100 ggr av 100 preflop?

Alltså de ja egentligen undra är.

Hur hade du gjort johan hjort? :)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade dåligt hela vägen måste jag nog säga.

 

Först och främst. Hur kan du säga att du är 90% säker att de har KK och AA och sen syna en raise + reraise? I såna fall är det ju rimligt att tro att de kommer hamna all in preflop och det vill ju inte du. Du vill ha en sån liten pott som möjligt preflop för att kunna komma billigt undan vid alla de floppar som inte är så fantastiska som den du fick i detta fallet.

 

Fold preflop alltså.

 

Men om man nu lyckats trycka fel och på något sätt hamnat i den situationen som du hamnade i. Jag antar att du agerade i position även om det inte framgår. (dålig HH!) Fi1 och Fi3 checkar floppen trots att de höjt som de gjorde preflop och Fi4 tar chansen att försöka sno potten och drar på ett fjösbet. Vilket läge här att ställa in stacken och plocka hela potten. (150BB i potten redan)

 

Färgdrag + stegdrag + par, vad mer behöver du för att trycka in? 3st J +2st T + 3st 9 +9st klöver = 17 outs som nästan säkert ger dig vinsten. Anledningen till att jag förespråkar all in här är att alla dina outs är scare cards för motståndarna och det är mycket troligt att de kommer folda när du bettar ut på turn/river när du väl träffat.

 

All in på floppen alltså.

 

Och ja, du spelade som en megatomte. Om det är någon tröst så spelade resterande personer vid bordet nästan lika dåligt som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså hur kan du veta så säkert att dina moståndare bara har kungar eller ess ?

Du tror alltså inte att dom skulle göra samma sak med QQ JJ 1010 99 AQ?

Samt om du nu är säker på att de alla har överkort försvinner ju många av dina outs om du drar till stege.

Om man resonerar som du gör att du får bra betalt om du träffar 2par triss mm kan du ju i princip syna med vilka 2 kort som helst? alla har lika stor chans att sätta 2 par eller triss.

 

Skulle också vara bra att få veta vilken ordning detta var? om du synade först eller sist osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja synade sist. satt på knappen.

 

anledningen till att ja satt dom på AA o KK va för dom bettade olika beroende på kort. tex AQ 1$ raise och AK 2$ raise. ja sa inte att det är 90% säkert att dom HAR AA, KK men jag TROR till 90% säkert att dom har det, va väl nån känsla ja fick.

 

de va ju skönt att höra att man är en megatomte iaf.

 

ja va inte spec rädd för att nån av dom skulle gå all in, även om dom hade AA, KK för dom spelade rätt fegt överlag, men däremot skulle syna ner på sitt PP även om jag fått in triss, färg eller stege.

 

tomtigt preflop. men ja kanske borde tryckt in rubbet postflop med mina outs, hmm intressant, tack tack.

 

ja hade vunnit 2 potter innan på fina kort på bordet.

satt med AQ och får Q5Q, 2 hjärter, en synar och ja tror han drar till färgen, så kommer hjärter ess på turn. han går all in å ja får hans pengar.

fick även AA och så kommer floppen K7K, synar hans lilla bet och får ett ess på turn. all in, tack för dom pengarna.

kände väl att ja hade flytet för att kunna dra till bästa handen igen

 

WeeM:

Sant vilka 2 suited connectors som helst hade ju funkat.

men om det legat 5678 på bordet är det inte helt säkert att dom synat en all in.

Hade det legat AKQ eller KQ9 osv, så är det ju mums filibabba.

dels har nån av dom säkerligen triss och om nån spelat AQ, AK kanske dom tror dom ligger bra till.

 

Hur som helst ska ja slå mej hård i huvet med valfri tung pokerbok och tänka på denhär handen när tanken "ja kommer floppa ett moster å plocka alla deras pengar även fast jag är ordentligt efter" kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså tanken med att spela suited connectors i flervägspott mot högst troligt starka kort är väl inte helt fel, problem i det här läget som jag ser det är ju stackdjupet, det kostar dig så pass mycket att se floppen samt att det kommer kosta rejält sen att dra till färgen/stegen oftast,

om vi säger att nån raisar 4BB preflop som annars är väldigt tight och 3 till som också är väldigt tighta preflop synar, då tror jag mer på att spela en Suited connector när du troligtvis är uppe mot höga PPs alt AK/AQ. Nu fanns det inte tillräckligt mycket att hämta i stackarna vid träff för att spelet skall vara vettigt.

 

Men som sagt när du nu ändå har sett floppen och träffat + en massa outs är det ju bara att trycka in, om du säger att dom spelar så pass tight/fegt preflop så borde du ha stor chans att plocka hem potten postflop också.

 

förövrigt 17 outs blir det inte, du måste räkna bort de klöver som ger honom stegen, 2 par och trissen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...