Gå till innehåll

Billiga floppar??


Preder

Recommended Posts

Har upptäckt att min enda förlorande position enligt PO är SB.

Egentligen borde man väl förlora mer i BB?

Min slutsats är att pga av att det är "gratis" att se en hel del floppar pga denna position träffar man även med "dåliga" kort och vinner en hel del potter.

 

 

Är det alltså rätt att inte folda låga kort, utan försöka se billiga floppar?

 

Annars hör man ju mycket om att bara spela premiumhänder i lowstakes

onlinepoker.

 

Vad är rätt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första beror det mycket på vad man spelar, fl / nl (antar att du spelare holdem?)

För det andra så lär du inte har nog med händer på PO för att visa några tydliga saker om ditt spel. Det är i stort sätt omöjligt att gå + på BB i långa loppet.

 

Om jag nu ska mer försöka svara på frågan så ska man nog försöka spela aningen tightare än vad du antagligen gör i SB. En hand som 9,6 off är ingen hand som jag tycker det är värt att se en flop med. Sen måste man också räkna med att BB ibland raisar och då måste man folda det mesta man limpar med. Men för mer utförligt svar måste man veta vad du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer aldrig, ta i trä, vara en vinnande spelare från varken SB eller BB. Betänk att du tvingas lägga in pengar i potten, och dessutom får sämsta position och ingen möjlighet att välja dina händer - då har du small blind och big blind.

 

Sen kommer du självklart hitta drömfloppen stundvis, men jag antar att du inte har speciellt många händer i PO för att se sanningen i vitögat - även du förlorar från mörkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...