spyse Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Har samlat på mig en del VIP (ca 1100) på stars genom att ha kört en del MTTs där. Jag vill omsätta dessa VIP i en bok såklart! Har redan läst/äger: SS Pokerhandboken ToP HoH 1+2 Phil Gordons Little Green Book Hold'em For Advanced Players No-Limit Holdem - Sklanskys nya The Psychology Of Poker - Alan N. Schoonmaker Jag spelar mestadels CG (NL50), MTTs ($1-$25) och lite Sngs ($5-$20). Böckerna jag har ett välja mellan är: The Book of Bluffs - Matt Lessinger (800 VIP) 137:- Kill Phil - Blair Rodman & Lee Nelson (1000 VIP) 201:- Ace on the River - Barry Greenstein (1000 VIP) 201:- Att spara mina VIP för att samla ihop till HoH3 (237:-/1500 VIP) känns EV- då jag kommer köpa alla tre ovanstående böcker iaf när jag har pengar/känner suget på just den boken, och alla kostar ju i princip lika mycket här i sverige. Lägger till vad dom kostar på adlibris för att lättare kunna räkna ut bäst EV Efter lite snabb EV räkning i huvdet så kommer jag fram till att det är värdast att beställa Kill Phil eller Ace on the River. Måste ju inte följa det slaviskt men kan ju ha det i bakhuvudet. Så vilken rekomenderar du/ni mig att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Har samlat på mig en del VIP (ca 1100) på stars genom att ha kört en del MTTs där. Jag vill omsätta dessa VIP i en bok såklart! Har redan läst/äger: SS Pokerhandboken ToP HoH 1+2 Phil Gordons Little Green Book Hold'em For Advanced Players No-Limit Holdem - Sklanskys nya The Psychology Of Poker - Alan N. Schoonmaker Jag spelar mestadels CG (NL50), MTTs ($1-$25) och lite Sngs ($5-$20). Böckerna jag har ett välja mellan är: The Book of Bluffs - Matt Lessinger (800 VIP) 137:- Kill Phil - Blair Rodman & Lee Nelson (1000 VIP) 201:- Ace on the River - Barry Greenstein (1000 VIP) 201:- Att spara mina VIP för att samla ihop till HoH3 (237:-/1500 VIP) känns EV- då jag kommer köpa alla tre ovanstående böcker iaf när jag har pengar/känner suget på just den boken, och alla kostar ju i princip lika mycket här i sverige. Lägger till vad dom kostar på adlibris för att lättare kunna räkna ut bäst EV Efter lite snabb EV räkning i huvdet så kommer jag fram till att det är värdast att beställa Kill Phil eller Ace on the River. Måste ju inte följa det slaviskt men kan ju ha det i bakhuvudet. Så vilken rekomenderar du/ni mig att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 "Kill Phil" fick ingen lysande recension av hawg. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=511369#511369 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 "Kill Phil" fick ingen lysande recension av hawg. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=511369#511369 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 "Kill Phil" fick ingen lysande recension av hawg. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=511369#511369 Hehe jo märkte det efter att ha skrivit den här tråden, då är det mellan Ace on the River och Book of Bluffs det står, såvida inte någon kommer med ett mycket bra argument. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 "Kill Phil" fick ingen lysande recension av hawg. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=511369#511369 Hehe jo märkte det efter att ha skrivit den här tråden, då är det mellan Ace on the River och Book of Bluffs det står, såvida inte någon kommer med ett mycket bra argument. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Jag beställde nyligen HoH 2&3 (har 1 sedan tidigare), Miller/Sklanskys nya NL-bok och Kill Phil genom FPP-shoppen... Har bara hunnit skumma dem lite men tyckte Kill Phil verkade ganska intressant och vet att även Malmuth sagt att den är bra, men jag har som sagt bara skummat så kanske borde du lyssna på dem som läst hela boken. Book of Bluffs har jag för mig att Myssion sade verkade bra men det får du ta med honom, vet iaf att han beställde den. Ace on the River är vad jag vet inte så värst givande just i pokerteori, men intressant läsning iaf enligt de flesta. Ola skrev... uhh.... ehh... nåt om den när den kom ut. Borde gå att hitta om du söker lite, ta och sök på alla böcker vet jag då de blivit diskuterade här. Uhh... Värdelösaste inlägget jag gjort på länge, men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Jag beställde nyligen HoH 2&3 (har 1 sedan tidigare), Miller/Sklanskys nya NL-bok och Kill Phil genom FPP-shoppen... Har bara hunnit skumma dem lite men tyckte Kill Phil verkade ganska intressant och vet att även Malmuth sagt att den är bra, men jag har som sagt bara skummat så kanske borde du lyssna på dem som läst hela boken. Book of Bluffs har jag för mig att Myssion sade verkade bra men det får du ta med honom, vet iaf att han beställde den. Ace on the River är vad jag vet inte så värst givande just i pokerteori, men intressant läsning iaf enligt de flesta. Ola skrev... uhh.... ehh... nåt om den när den kom ut. Borde gå att hitta om du söker lite, ta och sök på alla böcker vet jag då de blivit diskuterade här. Uhh... Värdelösaste inlägget jag gjort på länge, men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MGRacing Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Greenstein's vore kul att läsa.. efter han har blivit ombed av Doyle att skriva en egen bok istället för ett kapitet i SS2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MGRacing Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Greenstein's vore kul att läsa.. efter han har blivit ombed av Doyle att skriva en egen bok istället för ett kapitet i SS2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Nu har jag läst både Myssions och Gdailys(läst tidigare) åsikter om Book of Bluffs och det jag hittar om Ace on the River, samt åsikterna om Kill Phil. Just nu lutar det mest åt Book of Bluffs, känns mest intressant och verkar ju rätt spännande då jag vill lära mig mer OM bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Nu har jag läst både Myssions och Gdailys(läst tidigare) åsikter om Book of Bluffs och det jag hittar om Ace on the River, samt åsikterna om Kill Phil. Just nu lutar det mest åt Book of Bluffs, känns mest intressant och verkar ju rätt spännande då jag vill lära mig mer OM bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Det är nog ett hyfsat val. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Det är nog ett hyfsat val. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Ace on the river finns dessutom på datamedia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Halloj! Jag har läst Ace on the river och Kill Phil. Av dessa två skulle jag välja Kill Phil alla dagar i veckan. Tycker faktiskt Kill Phil var mycket intressant läsning. Den är skriven på ett trevligt sätt och sätter igång en hel del hjärnarbete. Jag törs gissa på att de som dissar boken inte har läst den utan enbart dissar spelidéerna då de tycker sig vara bättre än bokens olika system. Ace on the river kan jag inte rekomendera någon att läsa. Glättigaste dasspappret jag någonsin köpt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Skit i de där böckerna och ebställ harringtions 3 böcker ist.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts