Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är spelet på turn som jag undrar över i denna hand. Jag har inga reads på min motståndare och jag själv har 29/15 i stats. En checkraise på turn i detta läget brukar oftast innebära stål. Synar jag här så kan jag inte folda på river tycker jag. Frågan är då om han gör så här med t.ex. AT för jag är rätt övertygad om att han INTE bluffar här. Vad tycker ni att jag ska göra på turn? Syn, push eller fold? Motivera!

Game #2121285723: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/08/04 - 01:02:49 (GMT)

Table "Lopez" Seat 6 is the button.

Seat 1: Justlimp (US$286.50 in chips)

Seat 2: myfamily (US$154 in chips)

Seat 3: MIMRA sits out

Seat 4: Bstam1 (US$461.50 in chips)

Seat 5: Andmil (US$439.67 in chips)

Seat 6: HERO (US$339 in chips)

Justlimp: posts small blind US$1

myfamily: posts big blind US$2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [A :spade: K :spade: ]

Bstam1: folds

Andmil: calls US$2

MIMRA sits back

HERO: raises to US$9

Justlimp: folds

myfamily: folds

Andmil: calls US$7

----- FLOP ----- [A :diamond: T :diamond: 7 :club: ]

Andmil: checks

HERO: bets US$15

Andmil: calls US$15

----- TURN ----- [A :diamond: T :diamond: 7 :club: ][K :heart: ]

StenInge: bets US$38

Andmil: raises to US$108

HERO: ???

Postad
fi har säkert pocket 7 QJ eller A7

Men inte AT?

Åter till handen, jag ställer här och bustar mot QJ, typ. Jag vill i vilket fall som helst inte syna för jag kan ändå inte vika några rivrar men han kan stänga ner med händer som inte leder och ställa med alla händer som leder.

Postad

Svårt att analysera utan reads, då kan man ju bara gå på hur det generella spelet ser ut (på nivån + siten). Och det vet nog du bättre än jag.

Men en inte alltför vågad gissning är att han skulle kontrahöja flop med AT/A7 och hoppas på att du inte kan släppa ett starkt ess. Checksynar han flop med dessa händer så fortsätter han förmodligen checksyna. Tycker hela situationen stinker set lång väg. Skulle släppt handen.

Postad
Andmil: calls US$2

MIMRA sits back

HERO: raises to US$9

Justlimp: folds

myfamily: folds

Andmil: calls US$7

Fi Limpar, du höjer, Fi synar din höjning.

----- FLOP ----- [A symbol diamond T symbol diamond 7 symbol club ]

HERO: bets US$15

Andmil: calls US$15

Check-Syn (Han mjölkar dig)

----- TURN ----- [A symbol diamond T symbol diamond 7 symbol club ][K symbol heart ]

StenInge: bets US$38

Andmil: raises to US$108

HERO: ???

Check-Raise!

Det finns en viss chans att han synar en höjning med QJs eller dy. (som han själv inte vill cranka upp i tidig Pos.) men jag tror stenhårt på Set i detta läge. (Även om det skulle vara en annan hand så slår han dig ganska mycket eller en stor Bluff (svagt Äss etc.).) Jag skulle ha foldat denna handen.

MVH

//KF

Postad
Svårt att analysera utan reads, då kan man ju bara gå på hur det generella spelet ser ut (på nivån + siten). Och det vet nog du bättre än jag.

Men en inte alltför vågad gissning är att han skulle kontrahöja flop med AT/A7 och hoppas på att du inte kan släppa ett starkt ess. Checksynar han flop med dessa händer så fortsätter han förmodligen checksyna. Tycker hela situationen stinker set lång väg. Skulle släppt handen.

lite inne på samma grej där. om han nu väljer att bara syna flopp med A7 eller AT varför skulle ha då checkraisa mot en K. på turn måste han ju kunna sätta dig på minst ett Ess och spelt verkar då idiotiskt chansartat med A7/AT.

Det är även en gata kvar. så om han har dig slagen så kommer han bomba den med. jag skulle ha lagt mig om jag tyckte att FI är kompetent.

jag tror på 77 andra alternativet är QdJd som spelet är logiskt för.

Postad

Jag tycker limp-syn med 77 känns konstigt, han sitter på MP först in på 6-max och har 77, varför bettar han inte pre? Sedan eftersom du saknar read är det släpp tycker jag, men är fi lagom agg pre men limpar lite mycket med Axs så skulle jag dunka in här då A7s är troligt.

Samma resonemang gäller QJd, varför bettar han inte pre isf? Och sedan skulle en aggresiv spelar betta ut med QJd på den floppen och ställa mot omslag.

Sedan finns ju AA/KK såklart, han vill göra ett move pre och limp-höja men kommer HU och nöjer sig med att trappa på floppen, har han AA så känns hans spel helt rimligt, har han däremot KK och är en sämre spelare som har svårt att släppa med A på floppen så känns ju hans spel oxå rimligt. Det som såklart talar emot AA/KK är att då måste alla Ess eller Kungar vara i spel, vilket är rätt sällan (iof är alla specifika kort+brädan lika unika).

Så mitt råd utan read, släpp. Sedan sitter fi med 2 inköp så antingen har han haftr tur eller så är han kompetent.

Postad
Jag tycker limp-syn med 77 känns konstigt, han sitter på MP först in på 6-max och har 77, varför bettar han inte pre? Sedan eftersom du saknar read är det släpp tycker jag, men är fi lagom agg pre men limpar lite mycket med Axs så skulle jag dunka in här då A7s är troligt.

Man ska inte överskatta spelare. (nor either underestimate them)

Han kanske vill mixa upp sitt spel, han kanske är trött/full och inte spelar klart, han kanske vill se floppen billigt men beslutar sig sen för att syna Raisen iaf.

Det är just Limpa in och sen syna höjningen, som enligt mig, tyder på en inte allt för stark hand Pre (t.ex. Lågt PP, QJ) som han vill se en billig flopp med men synar höjningen sen ändå och sitter antagligen på skit eller en riktigt stark hand.

Det där med AA hade jag också i Tanken faktiskt - Han gör ett "move" genom att bara limpa och låta han andra träffa typ TP (AQ med Q på brädan t.ex.) men det känns så ruskigt konstigt spelat men det är verkligen inte omöjligt.

Hur som helst för man tänka efter hur spelaren i fråga har spelat tidigare (som han nu inte vet). Jag hade nog lagt mig här då jag känner att jag inte slår allt för många händer, speciellt inte mot en spelare utan Reads på. Hade jag sett han bluffat tidigare ganske mycket och varit allmänt Loose så hade jag ställt.

MVH

//KF

Postad

Jag var semitiltad och tryckte in och han visade upp som många av er har gissat Q :diamond: J :diamond: . Jag tycker jag spelar riktigt illa faktiskt, det skriker verkligen 77 fast det inte var det han hade men ändå.

Postad
Jag var semitiltad och tryckte in och han visade upp som många av er har gissat Q :diamond: J :diamond: . Jag tycker jag spelar riktigt illa faktiskt, det skriker verkligen 77 fast det inte var det han hade men ändå.

Det var just det där med att han Limpa in, syna din höjning och sedan syna han till Floppen, som att han antagligen drog till något eller hade en färdig stark hand.

Det är ju lättare att sitta och efteranalysera och se hur han spela än mitt under handen.

Though Laydown under stress så att säga.

MVH

//KF