Gå till innehåll

Hur rangordnas färgerna?


Boogeyman

Recommended Posts

Om två spelare har lika höga uppkort i Seven card stud med bring in gäller väl bridgerankingen, dvs lägst färg får göra bring in i så fall.

 

Nix. den av de två som är närmast till vänster om dealern gör bring in

 

NIX. Du har fel. Jag har rätt! :twisted:

 

 

http://www.pokerstars.com/stud.html står följande:

 

Note: For the purposes of determining the bring-in, ties in card rank are broken by suit, with the order being spades, hearts, diamonds and clubs (in descending order).

 

 

http://www.primapoker.com/7cardstud.php? :

 

The player with the lowest card showing (ace is high) is then required to make the bring-in bet which is equal to half the lower-limit bet. If two people have the lowest card it is determined by suit: clubs (lowest), diamonds, hearts and spades – alphabetically.The Player with the lowest card showing by suit, must bring-in the betting.

Note:

Suits are ranked from low to high - Clubs, Diamonds, Hearts and Spades.

 

 

Men vem spelar 7-card stud? Det är ju så jäkla jobbigt att hålla reda på alla kort som gått.

 

/Besserwissern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en vem spelar 7-card stud? Det är ju så jäkla jobbigt att hålla reda på alla kort som gått.

 

/stud (pot-limit) är ett fantastiskt bra spel att separera fisken från bankrullen. Vi spelar det så fort vi blir shorthanded. (Cosmo vägrar ge det på nio pers, trots att det alltid är heads up på fjärde gatan...)

 

Jag är ganska säker på att färgen på högsta kortet avgör vem som vinner när båda har samma stege i Amerikama - något spm händer en gång per skottår och då har någon spelat fel på vägen - men för övrigt så har färgerna ingen betydelse i poker för att avgöra vilken hand som är högst.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NIX. Du har fel. Jag har rätt!

 

Jepp, det ser så ut. Då har alla jag spelat med live också fel, får ta och dra igång en informationskampanj tror jag.

 

"Socialstyrelsen informerar: Det är färg, inte position som avgör vem som har bring in när två eller fler har samma valör på sina uppkort i 7cs, PUCKON!" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
Tillbaka till topic:

Det här kanske bara är svammel, men jag har hört att det är olika färgranking i europa och USA. I usa är spader högst och i Europa hjärter. Stämmer det och i vilka kortspel är det så i såna fall?

 

Versionen jag lärt mig från min morfar är hjärter, spader, ruter, klöver (jag fick också lära mig att en royal i hjärter slog en i spader). Jag har ingen aning om varför rankingen var så, men den sitter rätt djupt hos mig, exempelvis så ser jag instinktivt att AsAh är starkare än den mjäkiga AdAc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Versionen jag lärt mig från min morfar är hjärter, spader, ruter, klöver (jag fick också lära mig att en royal i hjärter slog en i spader). Jag har ingen aning om varför rankingen var så, men den sitter rätt djupt hos mig, exempelvis så ser jag instinktivt att AsAh är starkare än den mjäkiga AdAc.

 

Den rankingen är djupt rotad hos mig också, från mitt chicago spel med mormor och morfar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...