Gå till innehåll

eyedol går loss på NL400


eyedol

Recommended Posts

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FI har 22/20/3 i stats, inte spelat mot han tidigare så ingen read att nämna.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, NL400 (6 handed)

 

BB ($541.50)

Hero ($394)

MP ($458.05)

CO ($194)

Button ($889.10)

SB ($829.70)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Kdiamond.gif. SB posts a blind of $2.

Hero raises to $14, MP raises to $55, 4 folds, Hero raises to $151, MP calls $96.

 

Flop: ($308) 7club.gif, 8club.gif, Tdiamond.gif(2 players)

Hero?

 

 

Det är inte så ofta ja fyrbettar med AK men här kändes det som en steal, tror inte han raisar såpass kraftigt med monster och jag gillar inte att syna ur pos eller att folda för ofta med AK. Floppen är ju sådär, men har runner drag både för stege och färg. Vad sägs om att ställa in rakt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ som semibluff med 6-outarn. Antar att han ändå oftast ställer in med AA/KK pre, och synar sig all-in på en säker flopp med QQ/JJ.

 

Ivf så beror det väl på hur tjurig han blir med sin HD han 3-betstealar med. Man kan väl anta att folk, ksk mest pga image, inte vill hålla på och lägga sig så ofta när de 3-betat, bara för att de skulle råkas bli 4-betade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga uppdateringar här på några dagar, har haft lite paus från pokern sen i söndags. Behövde få tillbaka suget lite efter att ha spelat väldigt mycket (med mina mått iaf) i september. Hade bara tre pokerfria dagar förra månaden, det är nog lite för lite i längden.

 

Kört tre kortare sessioner idag, upp drygt 2k. De e najs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga uppdateringar här på några dagar, har haft lite paus från pokern sen i söndags. Behövde få tillbaka suget lite efter att ha spelat väldigt mycket (med mina mått iaf) i september. Hade bara tre pokerfria dagar förra månaden, det är nog lite för lite i längden.

 

Kört tre kortare sessioner idag, upp drygt 2k. De e najs!

 

 

Lediga dagar från pokern??? Vart ansöker man om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schermanator: Hemligt ;)

 

Blev en del grind igår, riktigt segt på party. Översettad en gång och sen lite annan skit, typ 1200 back. Gick dock plus ca 400 på nakedpoker (kör en bonus där ^^).

 

Slänger upp en hand som jag är lite osäker på.

 

 

 

 

 

MP är 31/12/3. BB är en lös tomte, 74/14/1.9

 

Party Poker No-Limit Hold'em 400

 

SB ($452.74)

BB ($1654.01)

Hero ($410.50)

MP ($666.76)

Button ($400)

 

Preflop: Hero is UTG with Tspade.gif, Kspade.gif. SB posts a blind of $2.

Hero raises to $14, MP calls $14, 2 folds, BB calls $10.

 

Flop: ($44) Tdiamond.gif, 8spade.gif, 7spade.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $31, MP raises to $75, BB calls $75, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan hand som förbryllade mig lite. FI är ny vid bordet och har ej spelat mot han tidigare.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em 400

UTG ($400)

Hero ($794.15)

SB ($418.40)

BB ($270.49)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kspade.gif. UTG posts a blind of $4. SB posts a blind of $2.

UTG (poster) checks, Hero raises to $18, 2 folds, UTG calls $14.

 

Flop: ($42) Jclub.gif, 5diamond.gif, 5spade.gif(2 players)

UTG bets $45, Hero calls $45.

 

Turn: ($132) Qclub.gif(2 players)

UTG bets $120, Hero ?

 

Inte ofta man ser någon göra såhär med en femma men vad ska han ha egentligen, dock märkligt spel o betta på såhär mot mig som är preflop aggressor. Ska ja trycka in degen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan hand som förbryllade mig lite. FI är ny vid bordet och har ej spelat mot han tidigare.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em 400

UTG ($400)

Hero ($794.15)

SB ($418.40)

BB ($270.49)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kspade.gif. UTG posts a blind of $4. SB posts a blind of $2.

UTG (poster) checks, Hero raises to $18, 2 folds, UTG calls $14.

 

Flop: ($42) Jclub.gif, 5diamond.gif, 5spade.gif(2 players)

UTG bets $45, Hero calls $45.

 

Turn: ($132) Qclub.gif(2 players)

UTG bets $120, Hero ?

 

Inte ofta man ser någon göra såhär med en femma men vad ska han ha egentligen, dock märkligt spel o betta på såhär mot mig som är preflop aggressor. Ska ja trycka in degen?

 

 

Har svårt att se hur du skulle kunna vara slagen här. Jag hade bara synat turn och låtit honom fortsätta bluffa. Troligaste hand för honom är väl TJ/QJ/KJ. Checkar han blank river, så värdebeta hårt. Har han en femma, säg grattis.

 

Btw, vore kul om du skrev vilka motståndarna är så att man kan analysera bättre. Det är ju trots allt ett par stycken på forumet som kör samma nivåer på Party som du gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har svårt att se hur du skulle kunna vara slagen här. Jag hade bara synat turn och låtit honom fortsätta bluffa. Troligaste hand för honom är väl TJ/QJ/KJ. Checkar han blank river, så värdebeta hårt. Har han en femma, säg grattis.

 

Btw, vore kul om du skrev vilka motståndarna är så att man kan analysera bättre. Det är ju trots allt ett par stycken på forumet som kör samma nivåer på Party som du gör...

 

Resonerade väl ungefär som dig, väntar dock med resultatet i hopp om att få lite mer kommentarer. Frågan är väl egentligen om man ska syna eller ställa..

 

Ska tänka på att skriva upp motståndarna, stor spelarbas på party men ibland kan ju folk ha reads på vissa nissar.

 

Vad säger du om KTs-handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket äcklig hand den där med femman. Håller nog också med om att fortsätta syna är den rätta linjen.

 

K10s är intressant. Som jag ser det beror handen på hur stor varians du vill ha och på din read på fienderna. Floppen är trots att du träffar bra riktigt äcklig med tanke på att du blir raisad och att fienden bakom synar raisen. Mycket troligt att du är uppe mot set/stege/färgdrag.

 

Jag skulle nog ha synat raisen för att invänta turn. En re-raise kommer garanterat innebära en all-in på floppen då någon av fienderna kommer vilja få in stacken redan på floppen, varvid jag inte tror att du kommer ha oddsen på din sida.

 

Does this make sense?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK:

 

Frågan är om det inte är lika bra att ställa för det kan trots allt komma scarecards på river som skrämmer både han och mig. Potten är såpass stor redan så foldar han här är det inte hela världen. Jag synade iaf bara, på river kom en härlig J och jag kan ju inte bara syna när han ställer in.

 

KTs:

 

Nej reraise är inget alternativ, men skulle jag göra det och få en all in emot mig så förstår jag inte hur du kan säga att jag inte har oddsen på min sida. Kommer ju få sjuka odds. Well syn och kika turn eller ställa in själv är väl iaf alternativen. Jobbiga är ju tomten i BB som kan ha lite vad som helst.

Jag ställde iaf, fick syn av MP som hade nötfärgdrag och öppet stegdrag. Tomten hade floppat stegen med J9o (han kunde inte spelat den mycket sämre).

Men jag är väldigt tveksam till mitt spel här, nu hade jag iofs otur och var uppe mot sämsta tänkbara händerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde iaf, fick syn av MP som hade nötfärgdrag och öppet stegdrag. Tomten hade floppat stegen med J9o (han kunde inte spelat den mycket sämre).

Men jag är väldigt tveksam till mitt spel här, nu hade jag iofs otur och var uppe mot sämsta tänkbara händerna..

 

Oftast ligger du väl inte under mot nån med BBs stats. MP kan du nog ha slagen väldigt många gånger här (och har du inte det lär dina outs leva), och om nu tomten är så lös och dum som du säger så är det väl heller inte omöjligt att han sitter på enbart en nia eller något annat tramsigt.

 

Som någon ovan sa, variansspel att dega. Men jag kan inte se hur det inte ska vara korrekt med tanke på dom statsen du har på BB.

 

Jag gillar ditt val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel igår, utgång dock. Var skoj iaf, riktigt härlig seger mot spanjorerna dessutom!

 

Blev en tvåtimmars session på party förut, plus ca 1100 så det var skönt. Hyfsat nöjd med spelet men gjorde några missar. Träffade set något sjukt ofta..

 

Slänger upp nån hand imorrn, sova nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på fredagen den 13:e.

 

Börjar med att skada axeln i en innebandymatch, fick en tackling precis när jag skulle skjuta. Blev iaf mål på skottet men jag kunde inte lira mer :/ Kommer sen hem och hittar $2500-backet.

Nu är det ju lördag iaf så får hoppas oflytet ger sig.. Ska man bara lyckas somna, jävla axel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...