Gå till innehåll

eyedol går loss på NL400


eyedol

Recommended Posts

Lite löst prefloppspel eller? QTs? Axs?

 

Orka utveckla nu då. :)

 

Huh, alla säger jag är tight och så kommer du och säger det motsatta? ;)

Det är nog du som får utveckla dig tror ja.. (Du vet att det är 6-manna vi snackar om?) :]

 

Tyckte du hade intressanta stats bara.. Väldigt TAG, undrade hur du gjorde med låga pockets, SC's AXs och borderlinehänder som typ AJ.

 

Limpar du in i multiwaypotter från co/d med SC etc eller höjer du upp?

 

Mja, om jag kikar mina stats så är AJ ingen vidare hand. Ligger faktiskt lite minus med den så frågan är om man inte bara ska ta o spela den i sen position. Hur spelar du själv den?

 

Nej, jag höjer även om folk limpat, limpar aldrig som sagt. Punish the limpers! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är nog du som får utveckla dig tror ja.. (Du vet att det är 6-manna vi snackar om?) :]

 

Äsch, orka utveckla sig. Dessutom är det mer troligt att jag vecklar in saker än att jag vecklar ut något. Nåja:

 

NL400 är visserligen på gränsen mellan smålstäjk och middelstäjk, men traditionella preflopprekommendationer på 2+2 för smålstäjk (6-max då alltså (Förresten, varför kallar man även 6-manna SnG's för 6-max...? Vad är minimum liksom??))är ju bra mycket tajtare än sådär. Nu är det visserligen rekommendationer som är riktade till nybörjare för att de inte ska hamna i trubbel postflopp, men ändå: QTs är ju inte direkt någon kul hand ur position, inte heller Ax, eller är helt enkelt folk så veka kanske att man CBar hem det mesta ändå? Men isåfall kan man ju lösa upp sig ordentligt och spela alla soooted tvågappare också, varför stoppa vid 87s liksom?

 

Nej, jag höjer även om folk limpat, limpar aldrig som sagt. Punish the limpers! ;)

 

Varför det? De händerna gör ju sig bra i en flervägspott. Å andra sidan så är det inte fel om man kan isolera mot en spelare i position, så länge man har knappen, eller har stor chans att köpa knappen. Men räjsar du t.ex. en UTG-limpare från UTG+1 med en SC eller 22?

 

 

Nu måste du faktiskt aktivera smajlisar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop o flop standard, raisen på turn är inget rolig men känns vekt att folda samtidigt som en 3-bet jagar bort de händer jag slår. När bordet parar sig på river och han ställer in så slår jag endast en bluff känns det som. Kommentarer?

 

Jobbigt att bli räjsad på turn där men fold kan ju inte finnas på kartan, det är ju till stor del färgen man spelar handen för.

 

Skulle han spela set på turn sådär, känns ju lite muppigt, vad vill han ha syn av liksom? Men högre färg känns mer realistiskt. Vem bluffar in i färgad/parad bräda sådär på rivern efter att ha fått syn på turnräjsen? Usch... Kan ett blockbet på river avskräcka bluff så att man kan lägga mot räjs med gott samvete?

 

 

Limpar iaf aldrig

 

Hur gör du mot aggressiva fi bakom? Riskerar ju att döda de implicita oddsen genom att höja först in med SC eller småpar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du, det beror ju lite på men låt säga UTG:

Alla par, SC men inte lägre än 78, Axs, AJo+, KTs+, KJo+, QTs

Sen varierar jag mig lite, slänger ibland A2s,höjer med 97s osv..

Blir lösare allt eftersom ju bättre pos givetvis, orkar inte dra allt :)

Limpar iaf aldrig..

 

Alldeles för löst, särskilt om vi pratar även om dom tidiga nivåerna. A2s går tokbort. UTG i tidiga nivåer spelar jag inget under AQs och knappt det. Men är du sjukt bra på postflopspel alternativt har världens klonkarskills så kanske det är rätt spelat..

Självklart ska man limpa ibland, speciellt med låga PP (på tidiga nivåer limpar jag även mellan-PP).

Just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

NL400 är visserligen på gränsen mellan smålstäjk och middelstäjk, men traditionella preflopprekommendationer på 2+2 för smålstäjk (6-max då alltså (Förresten, varför kallar man även 6-manna SnG's för 6-max...? Vad är minimum liksom??))är ju bra mycket tajtare än sådär. Nu är det visserligen rekommendationer som är riktade till nybörjare för att de inte ska hamna i trubbel postflopp, men ändå: QTs är ju inte direkt någon kul hand ur position, inte heller Ax, eller är helt enkelt folk så veka kanske att man CBar hem det mesta ändå? Men isåfall kan man ju lösa upp sig ordentligt och spela alla soooted tvågappare också, varför stoppa vid 87s liksom?

 

För det första är väl inte NL400 på gränsen till Mid Stakes enligt def. på 2+2, det är väl isf NL200 som är på gränsen. Inte för det spelar någon som helst roll men rätt ska vara rätt ;)

 

Har aldrig gått efter några tabeller vad det gäller NL CG så kan inte uttala mig så mycket om det, och jag varierar spelet ibland som sagt och raisar lite suited one och two-gappers.

 

Varför det? De händerna gör ju sig bra i en flervägspott. Å andra sidan så är det inte fel om man kan isolera mot en spelare i position, så länge man har knappen, eller har stor chans att köpa knappen. Men räjsar du t.ex. en UTG-limpare från UTG+1 med en SC eller 22?

 

 

Nu måste du faktiskt aktivera smajlisar! ;)

 

Gillar att ta kommandot i potten och ofta får man potten preflop eller med ett CB. UTG-limpare raisar jag väl inte alltid med SC om jag sitter i UTG+1 men med 22, alltid.

 

Jag vägrar aktivera smileys! :)

 

Svar på ditt andra inlägg kommer imorrn, knäckte nyss första ölen och några polare är på väg hit :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alldeles för löst, särskilt om vi pratar även om dom tidiga nivåerna. A2s går tokbort. UTG i tidiga nivåer spelar jag inget under AQs och knappt det. Men är du sjukt bra på postflopspel alternativt har världens klonkarskills så kanske det är rätt spelat..

Självklart ska man limpa ibland, speciellt med låga PP (på tidiga nivåer limpar jag även mellan-PP).

Just my two cents.

 

Tjena grabben, tror du har missuppfattat lite. Vi snackar NL cashgame här, shorthanded ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alldeles för löst, särskilt om vi pratar även om dom tidiga nivåerna. A2s går tokbort. UTG i tidiga nivåer spelar jag inget under AQs och knappt det. Men är du sjukt bra på postflopspel alternativt har världens klonkarskills så kanske det är rätt spelat..

Självklart ska man limpa ibland, speciellt med låga PP (på tidiga nivåer limpar jag även mellan-PP).

Just my two cents.

 

Tjena grabben, tror du har missuppfattat lite. Vi snackar NL cashgame här, shorthanded ;)

 

Phew! Men visst stod det nåt om s'n'g i rubriken tidigare? Eller är det jag som knäckt för många bira? (-:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger upp en hand för att testa lite. FI är TAG, 19/12/1.2

Lägg märke till att vi båda sitter med 200BB..

 

 

Party Poker NL400

 

SB ($81.74)

BB ($406)

UTG ($406.98)

Hero ($789.68)

CO ($316.14)

Button ($831.10)

 

Preflop: Hero is MP with 8diamond.gif, 9diamond.gif. SB posts a blind of $2.

1 fold, Hero raises to $14, 1 fold, Button calls $14, 2 folds.

 

Flop: ($34) 2club.gif, 6diamond.gif, Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $27, Button calls $27.

 

Turn: ($88) Adiamond.gif(2 players)

Hero bets $72, Button raises to $175, Hero calls $103.

 

River: ($438) 6heart.gif(2 players)

Hero checks, Button calls $615.10 (All-In), Hero ?

 

Final Pot: $1053.10

 

Preflop o flop standard, raisen på turn är inget rolig men känns vekt att folda samtidigt som en 3-bet jagar bort de händer jag slår. När bordet parar sig på river och han ställer in så slår jag endast en bluff känns det som. Kommentarer?

 

Svår hand det där. Spontant så känns det som en bluff dock, eftersom han representerar först färg och sedan kåk/fyrtal. Som jag ser det så ligger beslutet redan vid turn. Om du beslutar att du har bäst hand där, tryck. Det känns inte som om det finns någon färghand som en TAG-spelare skulle kunna ha i det läget. KJs, JTs? Möjligtvis JT, men lika sannolikt är då 56s och 78s.

Du väljer att bara syna, ok. Då finns det väl rimligtvis 14 riverkort som innebär att man autofoldar mot bet på rivern - A, Q samt alla kvarvarande ruter.

Om bordet parar sig med övriga kort så får man väl gå på betstorlek. Jag hade foldat för bettet och svurit över att ha blivit utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är TAG, 19/12/1.2
Vet inte över hur många händer, men nån med 1.2 agg är inte speciellt aggro. Jag skulle nog spelat handen som du gjorde.

 

Angående din UTG-range kan du ju knappast höja med alla de händerna som standard. Visst, man varierar sig beroende på motstånd men det passar inte riktigt in på dina stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL200 klassas som smålstäjk och NL400 som medjumstäjk. Då blir ju de båda precis på gränsen, eftersom det bara är Prima som har NL300. ;)

NL200 är ju borderline-nivån då de finns i två forum. Nu har ju även Party lagt in 200 på Medium-filtret (förut bara 400 och 600 för den intresserade). Känns som en rätt meningslös diskussion men rätt får inte vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att ta kommandot i potten och ofta får man potten preflop eller med ett CB. UTG-limpare raisar jag väl inte alltid med SC om jag sitter i UTG+1 men med 22, alltid.

 

Aggro-linjen är jag med på.

 

Men, 22 har ju ett värde som limphand, när du höjer med den så semibluffar du (med 1/8 chans att träffa, så det är knappt en semibluff ens), och när du CBar floppen så tokbluffar du. Med andra ord så dödar du allt värde handen hade från början, och hade lika gärna kunnat göra samma linje med typ 32o.

 

Nu kommer du att säga att du ändå ökar värdet av en hand som 22 genom att spela den som du gör, och det håller jag med om att du troligen gör. Men, då är det väl bättre att bevara limpvärdet, och sedan utöka din räjs-HD med händer som du ändå hade tänkt lägga, t.ex. K9o eller 74s eller nåt? Jämför: Limpvärdet med 22 är X, och du ökar det till X+Y genom att ta aggro-linjen. Men genom att limpa med 22 och köra blufflinjen med en hand som verkligen är en bluff, så vinner du istället X+(X+Y). Är du med?

 

Då skulle man iofs kunna säga: Varför inte höja med både 22 och K9o etc, för att uppnå 2(X+Y)? Men då kommer man att höja med så många händer att ens prefloppbluffar och CBar börjar tappa i värde istället.

 

Vad säger coachen om detta?

 

Såga mig gärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eyedol, ska bli skoj att följa din dagbok :)

 

Intressant det där med SCs vs lågt pp i tidig pos mot UTG limpare. Jag tillhör nog kategorin som hellre limpar med de låga pps ur tidig pos och höjer SCs ur samma situation. Fördelen med att betta ut med 22 är att det är svårt att få vettigt betalt om du träffar och inte har höjt före floppen. Varningssignaler kommer definitivt tjuta i dina fis huvuden när du limpar PF och sen försöker bygga en stor pott efter flop.

 

Nackdelen är väl att du enbart drar mot 2 kort, så en SC har mycket större spelbarhet efter floppen och det är nog därför jag ofta gillar att höja med dem hellre än låga pockets.

 

Äsch nu börjar CSI och "tjejen" väntar i soffan, så ska väl springa nu ;)

 

Ha det gott och lycka till nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en SC har mycket större spelbarhet efter floppen och det är nog därför jag ofta gillar att höja med dem hellre än låga pockets.

 

Jag fattar vad du menar, men det beror lite på hur man definierar spelbarhet. Med ett lågt PP vet man direkt om man har något man kan fortsätta med eller inte, medan besluten kan bli lite knepigare med en SC. Så ett PP har större, men mindre, spelbarhet... eller nåt... :?

 

"tjejen" väntar i soffan

 

"Tjejen"? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en SC har mycket större spelbarhet efter floppen och det är nog därför jag ofta gillar att höja med dem hellre än låga pockets.

 

Jag fattar vad du menar, men det beror lite på hur man definierar spelbarhet. Med ett lågt PP vet man direkt om man har något man kan fortsätta med eller inte, medan besluten kan bli lite knepigare med en SC. Så ett PP har större, men mindre, spelbarhet... eller nåt... :?

 

"tjejen" väntar i soffan

 

"Tjejen"? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja alltså det jag syftar på när jag säger spelbarhet är alltså vilka manövreringsmöjligheter (så att säga) man har post flop. Låga PPs är ofta ett besult om träff eller fold och det finns inte mycket spelutrymme däremellan.

 

Vet vad du menar däremot, Myssion, ville bara klargöra hur jag ser på ett korts "spelbarhet" ;)

 

"tjejen" väntar i soffan

 

"Tjejen"? ;)

 

Bastard.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...