Ekenstar Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Satellit (turbo) på Full Tilt. 9 spelare kvar, plats 1-5 kvalar, plats sex får ett pengapris som är ca hälften av de andra prisen. Floppar TPTK och spelar väldigt försiktigt, borde jag spelat annorlunda? Blinds: $100/$200 9 players Stack sizes: UTG: $2510 UTG+1: $7335 MP1: $865 MP2: $1540 MP3: $1105 CO: $2805 Hero: $3400 SB: $4375 BB: $3065 Pre-flop: (9 players) Hero is Button with 6 folds, Hero raises to $600, SB calls, BB folds. Foldas till mig på knappen, höjer för att stjäla blindsen. Inga direkta reads på SB Flop: ($1400, 2 players) SB bets $800, Hero calls. Lite skummt att SB bara synar pre och sen bettar ut. Synar bara, vet inte om jag vill bråka för mycket med honom pga strukturen i satelliten, men borde jag ha höjt här? Hur mycket? Turn: ($3000, 2 players) SB checks, Hero checks. Turn parar bordet, betta när han checkar? Jag har 2k kvar och SB 3k. River: ($3000, 2 players) SB checks, Hero checks. Lite stegar blir möjliga, jag checkar ner. Citera
kfluffie Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Tyckte du spela handen ganska bra. Du raisar på Knappen (vad jag ser) med en helt acceptabel hand och träffar TPTK. Fi tar kommandot (troligtvis enbart för att köpa potten med tanke på de andra rundorna alt. en svag hand) och här jag kan jag gärna se en höjning då din hand är väldigt sårbar, inget överkort eller en 8 t.ex. kan ju vara direkt roligt att se. Du vill ju plocka ner potten helst redan på floppen men samtidigt förstår jag också din syn då om du höjer så har du väldigt lite kvar om han går AI och du synar och han har en bättre hand alt. du foldar (av någon anledning). På Turn är väl ungefär samma resonemang. På Rivern är det bara att checka ner. Förstår också att man inte vill bli bustad med A9 när det är en Satellit men en höjning antingen på Flopp eller River är nog inte fel (för att plocka ner potten och inte låte något överkort falla så han kan ställa och du är tvungen att folda). Skulle han syna din höjning på floppen blir det desto svårare. Det blir ju lite annorlunda då det är en satellit. MVH //KF Citera
Recommended Posts